• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

רציתי לשאול בענין עשיית אהל לילדים בשבת אם עושה גג לבד לכאורה יהיה מותר ע"פ הנודע ביהודה שמבאר את המג"א שהובא במשנ"ב שטו ס"ק כז שגג לבד בלי מחיצות מות

רציתי לשאול בענין אהל גג לבד לילדים אם מותר לעשות בשבת ע"פ הנודע ביהודה שביאר פשט במג"א שהובא במשנ"ב שטו ס"ק כז שמותר לעשות חופה לכאורה כל שכן שמותר לעשות אהל לילדים כי ההיתר בחופה כיון שזה לשם כבוד וכן כתב להתיר בספר מעשה השבת ודיברתי עם כמה ת"ח ולא הסכימו להתיר אשמח לדעת מה דעת הרב תודה רבה
 
ב"ה
שלום וברכה,
לענ"ד יש חילוק בין חופה, וכגון טלית שפורסים מעל הילדים בשמחת תורה, שנעשה לכבוד ולתפארת "ולא בשביל להאהיל כלל", שהרי הילדים שנמצאים מתחת הטלית, עבורם הטלית לא מעלה ולא מורדת, רק שכלפי הרואים יש כאן מעשה שנראה לכבוד ולתפארת, משא"כ כשהילדים עושים אהל למשחק ויושבים תחתיו, נראה בודאי שחשוב להם התחושה שהם נמצאים תחת הכיסוי, ונמצא שהמטרה לכסות ולהאהיל. ואף שאינה להאהיל מפני החמה או מפני הנשר או מפני הגשמים, סוף סוף נעשית להאהיל עבור התחושה של כיסוי, ודו"ק. ומכיון שלדעת הרי"ף והרמב"ם בפשטות הוא איסור תורה, לכן אפילו אם לא יצא מספק, קשה מאד להתיר על סמך זה.
אולם מה שיש משחקים של ילדים שיש בהם בובות שנמצאים מתחת לתחנת אוטובוס וכיו"ב, בזה אין איסור להניח את התחנה, שהרי בודאי לא נעשה להאהיל לשום מטרה, ואפילו לא בשביל התחושה של הנמצאים תחתיו, שהרי מדובר בבובות.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון