• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - וכל מה שקשור לשיעור של מרן שליט"א זה המקום.

מי הרב המקדים השבוע ?
אולי הולך להיות הפתעה בלויין השבוע,
אתמול היה בבית של הרב דבר מעניין שעוד יפורסם,
אני אישית זכיתי להיות שם,
זה קשור מאוד ל....
 
ערב טוב לחברי הפורום היקרים,
....
ראשית כל יישר כח על הסגנון המעודן, אף שנראה שלבך טעון הרבה יותר.
אבל תבין, מרן הראש"ל שליט"א הוא השופר של מרן רשכבה"ג זיע"א, ולסיפורי צדיקים תפתח ספרים, על כל אחד יש כמה ב"ה, אבל מורנו הראש"ל מעביר הכל דרך צינור אחד, ויש המוני בית ישראל שזה מה שמעניין אותם, כי דרכו של מרן היא דרך זכה וברה, סולת בלולה ונקיה, וכמו מרן לא היה כמוהו ולא יהיה! ולמי שזה לא מתאים לא חייב לשמוע.
ומה ששאלת על המחלוקות בהלכה, מה יש בזה שמזכיר את שיטת מרן, הרי כולם נחלקו לשם שמים [כמו שהאריך הרחיב בשיעור האחרון], ואין בזה שום פגם ושום זלזול חלילה שיזכיר את דעת מרן, ומה שמזכיר בדוקא את מרן, כנ"ל בגלל שהיא היא מטרת השיעור, ובכלל משום שכך הרב שליט"א שם לו למטרת מנעוריו ועד עתה ועד ביאת גוא"צ, לפרסם בכל עוז את פסקי מרן אביו הגדול שלא היה כמוהו ולא יהיה. ואם תרצה לשמוע משהו אחר, יבושם לך, יש רבנים אחרים וספרים אחרים.
זו המיוחדות והייחודיות של מרן שליט"א ועליה אנו מברכים ברוך שלא השבית לנו גואל, והרבה דרכים יש לתורה ולעבודת ה', ולך לך למקום שלבך חפץ, ואנו נמשיך בדרך שזיכנו ה' יתברך להיות בה, לגאון ולתפארת.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
ראשית כל יישר כח על הסגנון המעודן, אף שנראה שלבך טעון הרבה יותר.
אבל תבין, מרן הראש"ל שליט"א הוא השופר של מרן רשכבה"ג זיע"א, ולסיפורי צדיקים תפתח ספרים, על כל אחד יש כמה ב"ה, אבל מורנו הראש"ל מעביר הכל דרך צינור אחד, ויש המוני בית ישראל שזה מה שמעניין אותם, כי דרכו של מרן היא דרך זכה וברה, סולת בלולה ונקיה, וכמו מרן לא היה כמוהו ולא יהיה! ולמי שזה לא מתאים לא חייב לשמוע.
ומה ששאלת על המחלוקות בהלכה, מה יש בזה שמזכיר את שיטת מרן, הרי כולם נחלקו לשם שמים [כמו שהאריך הרחיב בשיעור האחרון], ואין בזה שום פגם ושום זלזול חלילה שיזכיר את דעת מרן, ומה שמזכיר בדוקא את מרן, כנ"ל בגלל שהיא היא מטרת השיעור, ובכלל משום שכך הרב שליט"א שם לו למטרת מנעוריו ועד עתה ועד ביאת גוא"צ, לפרסם בכל עוז את פסקי מרן אביו הגדול שלא היה כמוהו ולא יהיה. ואם תרצה לשמוע משהו אחר, יבושם לך, יש רבנים אחרים וספרים אחרים.
זו המיוחדות והייחודיות של מרן שליט"א ועליה אנו מברכים ברוך שלא השבית לנו גואל, והרבה דרכים יש לתורה ולעבודת ה', ולך לך למקום שלבך חפץ, ואנו נמשיך בדרך שזיכנו ה' יתברך להיות בה, לגאון ולתפארת.
הרב @לשמור ולעשות כמה דבריך ערבים ומתוקים.
יש לך כושר מיוחד לכתוב בצורה מיוחדת גם בדברים עדינים שקשה להשיבם אל ליבות הקוראים!!!
 
בכל עת ובזמן המוות או בזמנים מסוכנים וכיוצא הם אומרים את ה"שהאדה" (המקבילה לשמע ישראל) נכתבה בחדית' אחרי הקוראן: "אַשְהַדֻ אַן (מעיד אני - מקביל ל"שמע ישראל" כי) לַא אִלָהַ אִלַּא אללָּה (אין אלוה, אלא (מבלעדי) ה' - ה' אלוקינו ה' אחד) וַאַן מֻחַמַּדַ רַסוּלֻ אללָּה" (-ומוחמד הוא שליחו של האל).
אתה משוה בין השמע ישראל שלנו לשטויות שהם מדברים וחוזרים על זה כמו תוכי בלי שום תוכן?! אז מה אם הם אומרים אשהודא נא וכו' וכי הם מקבלים עליהם עול מלכות שמים? אתה פתחת פעם את הקוראן וראית איזה הבלים ודמיונות כתובים בו? תמחל לי אבל מאוד צורם לי ההשוואה בין השמע ישראל שלנו אל מה שהם אומרים הרוצחים והחלאות אדם האלו.
 
אולי הולך להיות הפתעה בלויין השבוע,
אתמול היה בבית של הרב דבר מעניין שעוד יפורסם,
אני אישית זכיתי להיות שם,
זה קשור מאוד ל....
בשיעור עצמו או אחרי בלווין
כי הרב דיבר עימנו רק על הרמקים ועל הכינוס האדיר (שרבו היו רבנים אשכנזים...) ולא על משהו מיוחד.
 
אתה משוה בין השמע ישראל שלנו לשטויות שהם מדברים וחוזרים על זה כמו תוכי בלי שום תוכן?! אז מה אם הם אומרים אשהודא נא וכו' וכי הם מקבלים עליהם עול מלכות שמים? אתה פתחת פעם את הקוראן וראית איזה הבלים ודמיונות כתובים בו? תמחל לי אבל מאוד צורם לי ההשוואה בין השמע ישראל שלנו אל מה שהם אומרים הרוצחים והחלאות אדם האלו.
איפה שיטת החילוק שלך?!
ברור לכולם שמרן הרב מאזוז לא התכוון להשוות את הקדושה וכו' אלא רק את התוכן, והתוכן תרצה או לא בגדול אותו התוכן. אז אין עניין לחזור ולנסות לערבב שני היבטים שונים לחלוטין.
 
אתה משוה בין השמע ישראל שלנו לשטויות שהם מדברים וחוזרים על זה כמו תוכי בלי שום תוכן?! אז מה אם הם אומרים אשהודא נא וכו' וכי הם מקבלים עליהם עול מלכות שמים? אתה פתחת פעם את הקוראן וראית איזה הבלים ודמיונות כתובים בו? תמחל לי אבל מאוד צורם לי ההשוואה בין השמע ישראל שלנו אל מה שהם אומרים הרוצחים והחלאות אדם האלו.
אתה צודק פעמיים:
1. מבחינה דתית, ברור שהאמונה בה' שלהם פגומה ומלאה הבלים.
2. כשהם אומרים במסגד בג'נין אללהואאכבר, מילולית הפירוש הוא אלוהים כביר, אבל מה שהם באמת מתכוונים לומר זה מוות ליהודים (עפ"ל)
 
אתה צודק פעמיים:
1. מבחינה דתית, ברור שהאמונה בה' שלהם פגומה ומלאה הבלים.
2. כשהם אומרים במסגד בג'נין אללהואאכבר, מילולית הפירוש הוא אלוהים כביר, אבל מה שהם באמת מתכוונים לומר זה מוות ליהודים (עפ"ל)
מבחינה דתית - אין חולק [מחברי הפורום] על כך שהיהדות היא הדת האמיתית
ומבחינת הכוונה - כנראה שאינך מכיר יותר מידי את האסלאם, כי כשהם אומרים אללה אכבר הם מתכוונים אלוקים הוא הגדול. הם אומרים את זה גם בשחיטה וגם בעוד המון מקומות, ומתכוונים לזה [או לפחות אמורים להתכוון לזה ע"פ הדת שלהם). וגם כשהם אומרים את זה כשהולכים לרצוח יהודים גם שם הם מתכוונים לזה
 
אתה משוה בין השמע ישראל שלנו לשטויות שהם מדברים וחוזרים על זה כמו תוכי בלי שום תוכן?! אז מה אם הם אומרים אשהודא נא וכו' וכי הם מקבלים עליהם עול מלכות שמים? אתה פתחת פעם את הקוראן וראית איזה הבלים ודמיונות כתובים בו? תמחל לי אבל מאוד צורם לי ההשוואה בין השמע ישראל שלנו אל מה שהם אומרים הרוצחים והחלאות אדם האלו.
אף אחד לא השווה. אבל אתה כבר יוצא מעניין המחלוקת. הדיון היה האם הערבים גם מאמינים ואוחזים מזה, התשובה היא כן. רק בלשון אחרת ומוסיפים משפט. מה קשור עול מלכות שמים?! אף אחד לא תכנן שהערבים יצאו בזה יד"ח קריאת שמע...
 
אולי הולך להיות הפתעה בלויין השבוע,
אתמול היה בבית של הרב דבר מעניין שעוד יפורסם,
אני אישית זכיתי להיות שם,
זה קשור מאוד ל....
ככה"נ עקב אילוצים טכניים בעניין ועוד העניין ידחה לשבוע הבא אי"ה,
השבוע הרבנים המקדימים מברזיל וכו' וכמו שפירסם ידידינו ר' @יצחק כהן הי"ו
 
בשיעור עצמו או אחרי בלווין
גם ברבנים המקדימים וגם בשיעור עצמו.
כי הרב דיבר עימנו רק על הרמקים ועל הכינוס האדיר (שרבו היו רבנים אשכנזים...) ולא על משהו מיוחד.
איני יודע על איזה כינוס כבודו מדבר, ובפרט על כינוס שרובו אשכנזים, אין לי מידע בעניין.
 
איפה שיטת החילוק שלך?!
ברור לכולם שמרן הרב מאזוז לא התכוון להשוות את הקדושה וכו' אלא רק את התוכן, והתוכן תרצה או לא בגדול אותו התוכן. אז אין עניין לחזור ולנסות לערבב שני היבטים שונים לחלוטין.
ואיפה תורת החילוק שלך?!
מה הקשר האם התוכן שווה או לא.
בתכלס זה התגרות כשאתה נכנס לבית של השני וצועק שם כאילו את הבעה"ב.
 
ואיפה תורת החילוק שלך?!
מה הקשר האם התוכן שווה או לא.
בתכלס זה התגרות כשאתה נכנס לבית של השני וצועק שם כאילו את הבעה"ב.
א. שוב, לפני תורת החילוק ושיטות הלימוד וכו' וכו' תלמד תורת הקריאה...
ותקרא את דבריו של מרן ראש הישיבה שאמר "תגידו אבל בנחת". הוא הסביר שלא הסכים עם הצעקות ברמקול.
ב. לגבי עצם האמירה, היא אינה התגרות לדעתו, וזכותו המלאה לסבור ככה אגב (ובמיוחד שהגר"מ הגיע מארצות ערב, וכנראה הוא מבין בזה קצת יותר) ועיין ערך הרב מרדכי אליהו ומשה דיין והמופתי במערת המכפילה, מוצאי מלחמת ששת הימים. דון מינה ואוקי באתרין.
 
ואיפה תורת החילוק שלך?!
מה הקשר האם התוכן שווה או לא.
בתכלס זה התגרות כשאתה נכנס לבית של השני וצועק שם כאילו את הבעה"ב.
מה??
כנראה שמי שאין לו תורת החילוק גם לא מבין עברית
אדון משען ניסה לערבב את "תוכן" מה שהם אומרים לקדושת שמע ישראל שלנו, ואנוכי הארתי לו שהגר"מ לא דיבר לגבי קדושה אלא לגבי התוכן היבש.
אשמח שתעדכן אותי היכן דברתי על כן התגרות לא התגרות
 
אהבתי. אדון משען.
רק שאני הערתי את דברי לא על הרב מאזוז אלא על מי שכתב כאן לפני, ומכיון שהדיון סטה למקומות שאני לא שם אני משאיר לכם את הכבוד להמשיך בלעדי.
 
א. שוב, לפני תורת החילוק ושיטות הלימוד וכו' וכו' תלמד תורת הקריאה...
ותקרא את דבריו של מרן ראש הישיבה שאמר "תגידו אבל בנחת". הוא הסביר שלא הסכים עם הצעקות ברמקול.
ב. לגבי עצם האמירה, היא אינה התגרות לדעתו, וזכותו המלאה לסבור ככה אגב (ובמיוחד שהגר"מ הגיע מארצות ערב, וכנראה הוא מבין בזה קצת יותר) ועיין ערך הרב מרדכי אליהו ומשה דיין והמופתי במערת המכפילה, מוצאי מלחמת ששת הימים. דון מינה ואוקי באתרין.
א. אז במה הוא חולק על הרב יצחק?
ב. גם יש לו היסטוריה איתם... אבא שלו נרצח על ידם, ולכן הוא יותר אנטי.
 
א. אז במה הוא חולק על הרב יצחק?
ב. גם יש לו היסטוריה איתם... אבא שלו נרצח על ידם, ולכן הוא יותר אנטי.
מה הקשר אנטי. הוא עלה לארץ בגיל 20+ ככה שהוא מכיר אותם "קצת" יותר מכולנו.
לא יודע אם שמעת את צבי יחזקלי מדבר על אותה קריאת שמע ושיבח את זה. ובא, הוא אחד מגדולי המומחים היום לענייני ערבים אם לא הגדול שבהם

אתה הוראת לדעת שמי שמכיר את הערבים באמת ומקרוב - יותר בעד הפגנת שליטה עליהם, ומרן הראש"ל אחר אלף המחילות לא גדל עימהם, אולי טיפה במצרים אבל לא עשרות שנים ביום יום, ומלבד מה שמרן בעל תפקיד ייצוגי ומסתכלים עליו יותר על מה שיאמר ויכתוב, ומסתמא דעתו שצריך להאיר את היהדות לעולם באור טוב ולא כאחת שהולכת להרגיז ערבים בלי צורך
 
חזור
חלק עליון