• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מבולבל לגמרי - דעות סותרות אחד את השני בדרך מרן+ייעוץ

בילקו"י (סי' קכ"ג ס"ב) כתב:
הצג קובץ מצורף 15221

ואילו ב"ארחות מרן" כתב:
הצג קובץ מצורף 15222

ואגב, גם כתב בסוף דבריו במקורות:
הצג קובץ מצורף 15223

[אין ברשותי ילקו"י חלק א', אשמח אם מישהו יוכל בדוק מה כתב שם].
אז יוצא לנו מכאן שיש מחלוקת בין הילקוט יוסף למנהג מרן זיעא?
כמו כן, אני דיברתי על הפסיעות לאחור בתחילת ה 18, כאן מדובר בעניין בסוף ה 18
 
אז יוצא לנו מכאן שיש מחלוקת בין הילקוט יוסף למנהג מרן זיעא?
זה מה שאני שואל ומנסה להבין.
גם האם זו מחלוקת איך מרן נהג או שגם בילקו"H כתב בהתחלה ואח"כ שינה (ואולי אז גם מרן שינה מנהגו), או שאע"פ שמרן נהג כן בילקו"י פסק אחרת, וצ"ל.
כמו כן, אני דיברתי על הפסיעות לאחור בתחילת ה 18, כאן מדובר בעניין בסוף ה 18
מעניין לעניין באותו עניין שאלתי כן.
 
אפשר את המכתב המלא?

באמת תמוה עדות הרב דוד שהרי מפורש בהליכות עולם ח"א עמוד קמד בסוף ההערה "שאנו נוהגים" לעשות ג' פסיעות ע"ש
אבל גם הרב יצחק כתב שכך היה מנהגו 'בדרך כלל', משמע לפעמים עשה ד' פסיעות וצ"ע
 
אבל גם הרב יצחק כתב שכך היה מנהגו 'בדרך כלל', משמע לפעמים עשה ד' פסיעות וצ"ע
אולי הוא מלמד זכות על אחיו שפעם א' ראה את אביו שנוהג כך, ולכן הרב כתב "בדרך כלל" כדי שאם תראה פעם א' שלא נהג ככה זה לא יסתור העדות.
 
הרב דוד הוא לא קטלא קניא, בגלל פעם שראה חשב שנהג כן תמיד, גם אתה לא הייתה כותב כן
כ"ש שהוא לא פגש את מרן פעם ביובל אלא הוא הבן שלו והתפלל איתו לא פחות מכל הקרובים אליו
אבל ה"ה לרב יצחק
לכן צ"ע כשיש סתירות כאלה איך נהג
 
הרב דוד הוא לא קטלא קניא, בגלל פעם שראה חשב שנהג כן תמיד, גם אתה לא הייתה כותב כן
כ"ש שהוא לא פגש את מרן פעם ביובל אלא הוא הבן שלו והתפלל איתו לא פחות מכל הקרובים אליו
אבל ה"ה לרב יצחק
לכן צ"ע כשיש סתירות כאלה איך נהג
במקרה הספציפי האחרון, יש לנו תורה שבכתב שכתב להדיא (בהליכות עולם) איך יש לנהוג, וגם יש עדות של הרב יצחק שכך נהג בד"כ. אז הצ"ע הוא בעיקר על מי שטוען אחרת.
 
מעיד אני שהייתי בבית של מרן שליט"א בשעה שדיבר עם הרב בן עמי על הדבר והדר בו מכל מה שנכתב בספר לעניין ברכה על החכמים (שאר הדברים לא שמעתי וגם לא התעמקתי לראות מה נכתב בשמו כאן ומה עיקר לדינא - ואולי פרט זה היה חסר - לא שחזר בו מכל הספר)
וכאן בדיוק הגבול......
לא חזר בו מהדין לברך עליהם, אלא שאין זה מתאים להדפיס שמות בספר בצורה כזו
 
לא חזר בו מהדין לברך עליהם, אלא שאין זה מתאים להדפיס שמות בספר בצורה כזו
אני כותב ששמעתי מפיו מפורש שחזר בו, בעודו יושב בביתו של מרן הראש"ל ומתנצל בפני מרן שלא שמע את ההגדרה שכתבו הפוסקים והביאה מרן הראש"ל בכמה פעמים בשיעוריו הבהירים, ושלא ראה דברים אלו אצל מרן מופת הדור הגר"ע זצוק"ל!!! אלא כתב כן מדעתו, והוא חוזר בו.

ואתה כותב שלא חזר בו? ואתה עוד עושה מזה כעין פוליטיקה ש"אין זה מתאים להדפיס שמות בצורה כזו"? או שמא יש בזה טענה הלכתית ולא נחתתי אליה? אשמח להבהרה
 
ואתה עוד עושה מזה כעין פוליטיקה ש"אין זה מתאים להדפיס שמות בצורה כזו"? או שמא יש בזה טענה הלכתית ולא נחתתי אליה? אשמח להבהרה
לא פוליטיקה, רק לכתוב בספר שעל פלוני ופלוני ופלוני אפשר לברך זה פגיעה בכל חכמי ישראל האחרים
וכמו ששאלתי פעם מורה הוראה חשוב [הגר"י טשזנר מאופקים] על מי מברכים ברכה זו, ואמר לי - מי שאני יאמר לך יהיה זה פגיעה באחרים, ואמר לי שאם יש לי שאלה למעשה על רב מסויים יכול לענות לי אך לא כך כללי
וק"ו בן בנו של ק"ו שלא כותבים כך בספר
 
לא פוליטיקה, רק לכתוב בספר שעל פלוני ופלוני ופלוני אפשר לברך זה פגיעה בכל חכמי ישראל האחרים
וק"ו בן בנו של ק"ו שלא כותבים כך בספר
לא זכיתי להכיר את הרב שהזכרת לעיל מאופקים,
בכל אופן אני מכיר את מרן הראש"ל שליט"א שביאר בכמה שיעורים שיש הגדרות מדוייקות על מי מברכים, ואותם רבנים שהוזכרו בספר הנ"ל לא עומדים באותם הכללים, ולכן היה ע"ז עניין איך הוא כתב אותם
כשהמחבר היה בבית הרב, הרב אמר לו אתה לא מפחד מברכה לבטלה? עכשיו יראו את פלוני ויברכו עליו, מה אתה לוקח עליך את האחריות? בערך בלשון הזו!!!

לכן אין הסיבה שלא ראוי, אלא לא נכון!!! וזו הכוונה.

מכאן אין עניין להמשיך להגיב אלא אם יהיה משהו לעניין
בהצלחה
 
לא זכיתי להכיר את הרב שהזכרת לעיל מאופקים,
בכל אופן אני מכיר את מרן הראש"ל שליט"א שביאר בכמה שיעורים שיש הגדרות מדוייקות על מי מברכים, ואותם רבנים שהוזכרו בספר הנ"ל לא עומדים באותם הכללים, ולכן היה ע"ז עניין איך הוא כתב אותם
כשהמחבר היה בבית הרב, הרב אמר לו אתה לא מפחד מברכה לבטלה? עכשיו יראו את פלוני ויברכו עליו, מה אתה לוקח עליך את האחריות? בערך בלשון הזו!!!

לכן אין הסיבה שלא ראוי, אלא לא נכון!!! וזו הכוונה.

מכאן אין עניין להמשיך להגיב אלא אם יהיה משהו לעניין
בהצלחה
כנראה התכוין לשמות אחרים, אך לא לכאלו כמו הגר"ש עמאר [שהובא כאן לעיל] או הגר"ש ואזנר, שעליהם כבר אביו זצ"ל הורה במפורש שיש לברך עליהם.
 
אפשר בבקשה לדעת מה הם? או הפניה לאיזה מקור בענין.
יישר כח.
הגבתי לציטוט זה ולא לבא אחריו מאחר וכבר כתבתי על מה אני מגיב!!!
ההגדרה היא שהתקבלו פסיקותיו אצל רוב הציבור, ועוד שאין איתי כעת

אולי הרב בנימין לוריא יעלה לנו איזה שיעור בעניין מהרב!!!
 
חזור
חלק עליון