מה זאת אומרת? ברור!לכאו' ה"ה גם בשבוע שחל בו.
אני לא מבין מה הדיון, מפורש בשו"ע שאסור להשתמש במגבת מכובסת בשבוע שחל בו ת"ב. וז"ל מרן סימן תקנ"א סעיף ג. שבוע שחל בו ת"ב אסורים לספר ולכבס אפילו אינו רוצה ללבשו עתה אלא להניחו לאחר תשעה באב, ואפילו אין לו אלא חלוק אחד אסור, וכן המכובסים מקודם בין ללבוש בין להציע בהם המטה "ואפילו מטפחות הידיים והשולחן אסור". עכ"ל. וכ"פ הבא"ח (דברים ש"א אות ו) ז"ל ואסור לכבס בשבת זו אפילו מטפחות הידיים והשלחן, ורק מטפחת שמקנח בה צואת החוטם מותר לכבס.אך שמעתי מהג"ר שבתי לוי שליט"א (אחיו של הגאון רבי משה לוי זצ"ל) שאין איסור כלל בשימוש מגבות מכובסות, וכל האיסור אינו אלא בבגדים שאדם לובש בגופו ונהנה מהם, או בסדינים ומצעות, שבזמנם היו רגילים לישן ערומים וגופו של האדם נהנה מהם, אבל מגבות אינם בכלל האיסור, שכן השימוש בהם הוא 'הנאה רגעית' שאין בה ממש.
עי' בקישור שנתנאל קנתן (אברך מבני ברק) הפנה כאןאני לא מבין מה הדיון, מפורש בשו"ע שאסור להשתמש במגבת מכובסת בשבוע שחל בו ת"ב.
ראה כאן
אני לא מבין מה הדיון, מפורש בשו"ע שאסור להשתמש במגבת מכובסת בשבוע שחל בו ת"ב. וז"ל מרן סימן תקנ"א סעיף ג. שבוע שחל בו ת"ב אסורים לספר ולכבס אפילו אינו רוצה ללבשו עתה אלא להניחו לאחר תשעה באב, ואפילו אין לו אלא חלוק אחד אסור, וכן המכובסים מקודם בין ללבוש בין להציע בהם המטה "ואפילו מטפחות הידיים והשולחן אסור". עכ"ל. וכ"פ הבא"ח (דברים ש"א אות ו) ז"ל ואסור לכבס בשבת זו אפילו מטפחות הידיים והשלחן, ורק מטפחת שמקנח בה צואת החוטם מותר לכבס.
כך שאיני מבין את הטענה של "הנאה רגעית" שהיא נגד דברי מרן השו"ע.
אכן כך נהגנו מאז ומעולם להכין מגבות לשבוע שחל בו ת"ב שנותנים את המגבת איזה זמן כמו שעה ומייבשים אותן ומניחים במקום מיוחד לדעת ליקח מהם בשבוע זה, ונזכה לגאולה שלמה במהרה
זה לא נגד מרן.ראיתי שם בקישור של נתנאל קנתן ושם כתב הרב נר"ו שכיון שנחלקו הפוסקים בדין מגבות כמבואר ביבי"א ח"י על הר"פ, ובחזו"ע, ולכן למעשה מחמירים שלא לכבס, אבל להשתמש במכובס יש להקל, דהוי ספק ספיקא. שמא כמ"ד דמגבות אינם בכלל האיסור, ואת"ל שהם בכלל האיסור, שמא כמ"ד דבכל בגד אין איסור ללבוש מכובס אלא לכבס, ולכן למעשה אפשר להקל במכובס, רק שלא לכבס.
ואני שואל עד מתי יעשו ספק ספיקא נגד דברי מרן השו"ע המפורשים, ולכתחילה, הרי בקל אפשר להכין, מילא אם לא הכינו מגבות אבל למה לעשות ס"ס נגד מרן שקבלנו הוראותיו, לכתחילה, אתמהה.
נפלאתי, בשו"ע כתוב להדיא שלא להשתמש במה שכבר התכבס כאשר הבאתי לשונו לעיל "וכן המכובסים מקודם בין ללבוש בין להציע בהם המיטה ואפילו מטפחות הידיים והשולחן אסור". הרי להדיא דמיירי במה שכבר התכבס מקודם.בשו"ע (וגם בבא"ח) כתוב של לכבס, ואנחנו שואלים על מה שכבר כיבסו להשתמש כשהוא מכובס.
נכון מאודועוד, שודאי חמור יותר להשתמש במכובס מלכבס בשבוע זה, אע"פ שהיה שמחה בכיבוס עצמו, אבל השתמשות עצמה יש בה הנאה.
לפני המילה "ואפילו" אפשר לשים נקודה, והיינו שזה הולך על עצם האיסור לכבס ולא ללבוש מכובס.נפלאתי, בשו"ע כתוב להדיא שלא להשתמש במה שכבר התכבס כאשר הבאתי לשונו לעיל "וכן המכובסים מקודם בין ללבוש בין להציע בהם המיטה ואפילו מטפחות הידיים והשולחן אסור". הרי להדיא דמיירי במה שכבר התכבס מקודם.
אפשר לשים ניקוד איפה שרוציםלפני המילה "ואפילו" אפשר לשים נקודה, והיינו שזה הולך על עצם האיסור לכבס ולא ללבוש מכובס.
בקובץ המצורף הנ"ל הוכיח כן שכוונת השו"ע (אם באמת מדובר במגבות שלנו) לאסור רק לכבס ולא להשתמש במכובס. (מומלץ קודם לעיין בנ"ל ואז להגיב).אפשר לשים ניקוד איפה שרוצים
אבל קודם כל לומדים מה הדין שנראה, ואח"כ ננקד את דברי השו"ע
גם שם הוא מבין שהפשט הברור בשו"ע הוא שהאיסור לכבס ולהשתמש שייך במגבות, אלא שכאשר רוצים לדון להקל יכולים להוסיף נקודות ופסיקים בתוך דברי השו"ע.בקובץ המצורף הנ"ל הוכיח כן שכוונתך השו"ע (אם באמת מדובר במגבות שלנו) לאסור רק לכבס ולא להשתמש במכובס. (מומלץ קודם לעיין בנ"ל ואז להגיב).
כבר אמרתי שכדאי לעיין בכל מה שנכתב ולשמוע מה שהעלינו ואז להגיב.גם שם הוא מבין שהפשט הברור בשו"ע הוא שהאיסור לכבס ולהשתמש שייך במגבות, אלא שכאשר רוצים לדון להקל יכולים להוסיף נקודות ופסיקים בתוך דברי השו"ע.
ולמה נראה למע"כ שמטפחות הידיים זה לא מגבות, האם אפשר להבין אחרת.
ובאור לציון החמיר להכין. וגם במעיין אומר כתב שלא מצא לאחרונים שהקלו בזה. ואפשר שמרן זיע"א כתב להקל בדיעבד וכן נראה מלשונו שכדאי להכין.
וחבל שהיום מחפשים בכל דבר להקל ע"י ס"ס לכתחילה וכיו"ב, ואינני יודע למה כ"כ קשה להחמיר בדבר קל, וכדאי הוא בית אלוקינו וכו'
אני לא בא ח"ו לזלזל. רק שקצת חבל להעלות טענות ודחיות והסברים שכבר הוזכרו בדברים שהובאו לעיל. לא העלמתי גם את מי שאוסר. תורה אמת כתיב בה. רק שכדאי לעיין בכל הנ"ל ואז אם אכן יש מה להגיב אז להיות ספציפיים וענייניים. יישר כח!כבר אמרתי שכדאי לעיין בכל מה שנכתב ולשמוע מה שהעלינו ואז להגיב.
זה נראה שהתורת אמת שייכת רק לךתורה אמת כתיב בה. רק שכדאי לעיין בכל הנ"ל ואז אם אכן יש מה להגיב אז להיות ספציפיים וענייניים. יישר כח!