• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מגיפה או לא?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
שלום רב,
רציתי לדעת האם יש מגיפה מבחינה הלכתית לפי המידע בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה? ואלו הנתונים:
מספר התושבים 9,305,000.
סך הנפטרים לשנת 2018:
44,531 מתוכם 32,921 מעל גיל 70 ו-11,610 מתחת גיל 70.
סך הנפטרים לשנת 2019:
45,980 מתוכם 34,317 מעל 70 ו-11,663 מתחת 70.
סך הנפטרים ל2020:
48,700 מתוכם 36,862 מעל 70 ו-11,838 מתחת 70.
האם קיימת מגיפה מבחינה הלכתית בישראל? והאם מס' הנפטרים זה המדד לקביעת מגיפה?
 
אני שומע הרבה דיעות בעניין המגיפה והחיסונים ורציתי לברר איך נקבעת מגיפה מבחינה הלכתית?
והאם המגיפה נקבעת על ידי מספר מתים או אולי ישנם שיקולים אחרים המעוגנים בהלכה?
אשמח לדעת גם מבחינת הידיעה האישית שלי וגם "דע מה שתשיב" את המקורות ודרך הפסיקה ההלכתית שדרכה קבעו חכמים שיש מגיפה או אין מגיפה? לשם כך סיפקתי את נתוני המתים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
 
תודה רבה,
אם נעשה חשבון לפי המקור שהצגת אז בישוב שלי יש בערך 9000 איש משמע שצריכים להפטר חלילה 18 איש כל יום במשך 3 ימים רצופים וברוך ה' זה רחוק מאוד מאוד משם.
בכל הארץ יש 9,305,000 משמע שצריכים להפטר חלילה בכל יום 18,610 איש במשך 3 ימים רצופים. ולפי הנתונים בממוצע מתים 4,045.33 בחודש, כך שאנו ברוך ה' רחוקים מאוד מאוד משם.
אז לפי המקור שנתת נראה שאין מגיפה.
אני שואל האם יש מקור אחר? או שמגיפה נקבעת רק על פי המקור הזה?
 
האריכו בזה הפוסקים וגם אני כתבתי בזה פעם ואיני מוצא לעת עתה
ראה בקובץ מה טובו חלק י' וחלק יא
 
ראיתי שיעור של הרב יצחק כהן תלמיד ה"מתוק מדבש" שבו מדבר על הקורונה והוא מצטט שם מאיזה קונטרס עם הסכמה של הגר"י יוסף והוא אומר שכתוב בקונטרס הזה שאין חובה לעשות את החיסונים מכמה טעמים.אני לא בא לחלוק על גדולי ישראל אבל שווה לבדוק את זה.אני לא זוכר את השם של הקונטרס בעז"ה אבדוק את זה .
 
ראיתי שיעור של הרב יצחק כהן תלמיד ה"מתוק מדבש" שבו מדבר על הקורונה והוא מצטט שם מאיזה קונטרס עם הסכמה של הגר"י יוסף והוא אומר שכתוב בקונטרס הזה שאין חובה לעשות את החיסונים מכמה טעמים.אני לא בא לחלוק על גדולי ישראל אבל שווה לבדוק את זה.אני לא זוכר את השם של הקונטרס בעז"ה אבדוק את זה .
הרב יצחק כהן, עשה צחוק והיתול מכל מגפת הקורונה, והביא כביכול "מסמכים" המעידים כי אין קורונה, והכל שקר. ומדבר על כך שאסור להתחסן... ומי שיצפה בשיעור שלו, יבין על מה אני מדבר, בו צוחקים כולם בקול אחד אדיר, והפכו את זה לצחוק גדול. ועל אותם אלו שמתחסנים, אומרים הם "השם יקום דמם של אלו שמתו על ידי הרופאים הארורים, שהרגו אותם וקוראים לזה שמתו ממגפת הקורונה". ואני בעצמי, לאחר שהתחסנתי, ניגש אליי אדם אחד (קרוב לגיל 30) ובהיות והוא שומע הרבה דרשות ממנו, לחץ את ידי ואמר לי "באתי להיפרד"...
אז לפני שמעלים דברים, כדאי קודם כל לבדוק את הדבר עד הסוף, ולא להעלות סתם, ובפרט אם תולים את הדבר במרן הראשון לציון שליט"א.
כך נראה לעניות דעתי, ואין כוונתי חלילה לפגוע, או לקנטר חס ושלום, אלא שאני רק מעיר אוזן הכותבים, שיתהו על קנקן מבטן מי יצאו הדברים...
 
לעניות דעתי נראה כי לומר כי אין מגפה, ואף אם נביא נתונים הלכתיים שלפי דעתנו מראים כי אין, בעוד שכל גדולי ישראל אומרים שיש, ובתחילת הקורונה (אם נאמר שזה לא מגפה) כולם זעקו "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך", הרי שאם נאמר שאין מגפה, הרי שהוא גובל באיסור של "דובר שקרים לא יכון לנגד עיניי". ודי לנו במה שהיה באותה תקופה, וחלילה לא היה עולה בדעתנו לומר שקרים כדי להחמיר עלינו את המצב בידי שמים. ולהאריך במקורות אין צורך, וכבר צא ולמד בזה ממה שכתבו רבותינו הפוסקים לגבי מה שאומרים בסליחות "אולי ישמע קול בכיי נורא עלילה", שצריך לעשות שם קול בכי, שאם לא כן, הרי עדיף שלא יאמר כלל.
וכבר זעק הגרב"צ מוצפי שליט"א בתשובתו לשאלת השואל שכתב "מה דעת הרב שיש רב שמשפיע על הציבור וטוען שאין באמת מגיפה ושזה רצון של הבונים החופשיים לשלוט על כולם והוא גורם שאנשים לא יקישבו להוראות משרד הבריאות ולזלזל בהנחיות"?
ועל כך ענה הרב "נער הייתי ועוד לא זקנתי, אך ראיתי הרבה שוטים שהתעוררו בכל פעם שהיה אירוע יוצא דופן. תשאל את רופאי הנפש ויגידו לך"...
ועוד שאלוהו למה זה קורה שאנשים רואים אלפים של מתים מהקורונה, ולא מתחסנים? ושומעים כל יום את גדולי הדור קוראים להם להתחסן? וענה הרב: כי כל אחד חושב אני אחיה עוד 200 שנה, והקורונה לא תבוא לביתו. וכבר כתב הגאון החכם רבנו אליהו הכהן מאיזמיר זיע"א בספרו שבט מוסר, שכאשר החכם נותן מוסר כל מי ששומע אומר בלבו, הרב מתכוון על זה שישוב לידי ולא עלי...
 
הרב יצחק כהן, עשה צחוק והיתול מכל מגפת הקורונה, והביא כביכול "מסמכים" המעידים כי אין קורונה, והכל שקר. ומדבר על כך שאסור להתחסן... ומי שיצפה בשיעור שלו, יבין על מה אני מדבר, בו צוחקים כולם בקול אחד אדיר, והפכו את זה לצחוק גדול. ועל אותם אלו שמתחסנים, אומרים הם "השם יקום דמם של אלו שמתו על ידי הרופאים הארורים, שהרגו אותם וקוראים לזה שמתו ממגפת הקורונה". ואני בעצמי, לאחר שהתחסנתי, ניגש אליי אדם אחד (קרוב לגיל 30) ובהיות והוא שומע הרבה דרשות ממנו, לחץ את ידי ואמר לי "באתי להיפרד"...
אז לפני שמעלים דברים, כדאי קודם כל לבדוק את הדבר עד הסוף, ולא להעלות סתם, ובפרט אם תולים את הדבר במרן הראשון לציון שליט"א.
כך נראה לעניות דעתי, ואין כוונתי חלילה לפגוע, או לקנטר חס ושלום, אלא שאני רק מעיר אוזן הכותבים, שיתהו על קנקן מבטן מי יצאו הדברים...
במחלוקת הלכתית לא מצאתי שאסור לחלוק על הראשון לציון ויש לכל תלמיד חכם זכות לחלוק על חבירו והרב יצחק כהן אם היית מכר אותו הוא תלמיד חכם גדול ויש לו כח הפסיקה.לגבי זה שאין קורונה הם לא אומרים זאת אלא אומרים שהקורונה היא כמו כל מחלה ולא מגיפה והם לא שמים מסיכות והם עושים הכל רגיל והיום אנחנו יודעים שהאמת איתם(וגם הגר"י יוסף לא מקפיד באדיקות על מסיכה וכללי משרד הבריאות) ובאמת יש הרבה מקרים שרופאים רצחו אנשים ואני מכיר בעצמי מקרוב מקרה אחד כזה . יש הרבה גדולי ישראל שאומרים לא להתחסן אני לא מכריע אבל מחלוקת הלכתית זו היא דרכה של תורה.
אגב ההסכמה של הגר"י יוסף על הספר "שו"ת שף ויתיב" שם יש הרבה על "הלכות קורונה" של הרב שי טחן שליט"א. תקראו את הספר ובהסכמה הגר"י יוסף עבר בקריאה על כל הספר ואפילו העיר הערות על כמה דברים ומובן שעל מה שלא העיר הוא לא חולק.
 
גם ידוע דעתו של הרב יעקב שכנזי מבד"ץ העה"ח הספרדית בקשר לקורונה ולחיסונים והרב עובדיה העריך אותו מאוד.
 
ומובן שעל מה שלא העיר הוא לא חולק.
???????????????
זאת מניין לך???
וכי יש למרן הראשון לציון זמן לעבור על כל הספר???
אשמח אם כת"ר יעלה לכאן (יצלם אפילו בטלפון ויעלה את הצילום, לא צריך להשקיע) את הדף הראשון של ההסכמה, ונראה את הלשון של מרן הראשון לציון.
יכול להיות שכתב לו "ולחיבת הקודש אעיר כמה הערות" או שכתב "מידי עוברי בין בתריו" אבל לומר שעבר על כל הספר, וכל מקום שלא העיר הוא מסכים, נשמע לי רחוק מאוד לומר כן. ומאתו המחילה.
ולגבי מה שהעיר על דרכה של תורה, יעיין מר בשו"ת יביע אומר ח"א (חיו"ד סי' יח אות ד) וח"ד (חיו"ד סי' טז אות ג וסי' יז אות ב וסי' יח אות ב) וח"ו (חאו"ח סי' כב אות א). ומינה לנ"ד, שאין לחלוק על גדול הדור.
אל תהיה בטוח שהאמת איתם, יכול להיות שאנשים רבים מתו כתוצאה מהזלזול שלהם, ויש להם דם על הידיים (ראה הקלטה של הגר"ד יוסף שליט"א בקישור הבא):
ואיזו מחלוקת של תורה יש כאן? הרי כתוב ונשמרתם מאוד לנפשותיכם!!! זה דין תורה!!! מה שייך מחלוקת בדבר הזה בכלל???
וכבר שמעתי אנשים טיפשים שמביאים ראיה לכך שיש פיקוח נפש לצד השני, שמזריקים לנו שטויות והבלים, ושבבים למיניהם (דברים שלא עולים על הדעת) ושזה קשור הכל לביל גייטס, ומביאים ראיות לכך ממחלוקת מרן הבן איש חי ומרן זיע"א לגבי המלך המשפט, האם חוזר או לא. שגם פה, השאלה האם צריך להזריק או שיש פיקוח נפש לצד השני... שטויות והבלים!!! זה דימוי מילתא???
 
תקנה את הספר שו"ת שף ויתיב ותשאל גם רבנים שהם אומרים לא להתחסן אני לא מביא את דעתם כל אחד שרוצה לדעת ולחקור יכול לעשות זאת אם ירצה .שיהיה לך בהצלחה.(נקודה למחשבה:למה האו"ם מביא על כל חולה קורונה עשרות אלפי דולרים?ויש עוד הרבה שאלות.)
 
???????????????
זאת מניין לך???
וכי יש למרן הראשון לציון זמן לעבור על כל הספר???
אשמח אם כת"ר יעלה לכאן (יצלם אפילו בטלפון ויעלה את הצילום, לא צריך להשקיע) את הדף הראשון של ההסכמה, ונראה את הלשון של מרן הראשון לציון.
יכול להיות שכתב לו "ולחיבת הקודש אעיר כמה הערות" או שכתב "מידי עוברי בין בתריו" אבל לומר שעבר על כל הספר, וכל מקום שלא העיר הוא מסכים, נשמע לי רחוק מאוד לומר כן. ומאתו המחילה.
ולגבי מה שהעיר על דרכה של תורה, יעיין מר בשו"ת יביע אומר ח"א (חיו"ד סי' יח אות ד) וח"ד (חיו"ד סי' טז אות ג וסי' יז אות ב וסי' יח אות ב) וח"ו (חאו"ח סי' כב אות א). ומינה לנ"ד, שאין לחלוק על גדול הדור.
אל תהיה בטוח שהאמת איתם, יכול להיות שאנשים רבים מתו כתוצאה מהזלזול שלהם, ויש להם דם על הידיים (ראה הקלטה של הגר"ד יוסף שליט"א בקישור הבא):
ואיזו מחלוקת של תורה יש כאן? הרי כתוב ונשמרתם מאוד לנפשותיכם!!! זה דין תורה!!! מה שייך מחלוקת בדבר הזה בכלל???
וכבר שמעתי אנשים טיפשים שמביאים ראיה לכך שיש פיקוח נפש לצד השני, שמזריקים לנו שטויות והבלים, ושבבים למיניהם (דברים שלא עולים על הדעת) ושזה קשור הכל לביל גייטס, ומביאים ראיות לכך ממחלוקת מרן הבן איש חי ומרן זיע"א לגבי המלך המשפט, האם חוזר או לא. שגם פה, השאלה האם צריך להזריק או שיש פיקוח נפש לצד השני... שטויות והבלים!!! זה דימוי מילתא???

תשאל גם את העדה החרדית האשכנזית והספרדית ותראה מה הם אומרים גם להם יש תורה .ובכלל מי אמר שבחיסונים יש "שבבים"?לדוגמא הרב אלישיב זצ"ל אמר שאסור לקחת חיסונים רק עד שחקרו את החיסון לפחות 7 שנים האם עשו זאת היום?תגיד למה פייזר לא לוקחת אחריות על החיסון?תגיד למה ביל גייטס אומר בפירוש ש"מפריע" לו שיש היום הרבה אנשים בעולם?תגיד למה יש עשרות אלפי רופאים שאומרים לא להתחסן?
 
יש לך ראיות על אנשים שמתו ויש עוד ספק לגבי זה האם זה קיים או לא???
יש לי ראיות שרופאים רצחו אנשים אם ברשלנות ואם בכוונה וגם כמעט חצי מהאנשים שמתו מקורונה זה לא ממש מקורונה אלא היה להם גם קורונה ומתו בכלל ממחלות אחרות וכי אפשר לצרף אותם לדין מגיפה?איזה שטות.
 
מכיון שהוויכוח הנ"ל הוא וויכוח עקר, וכל אחד יישאר בעמדתו בכל מקרה, וגם יכולים להיגרר בנושא זה לביזוי חכמים וכו', הוחלט לנעול את הנושא.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון