ב"ה
שלום וברכה,
אחר העיון בכל המקורות הנ"ל, ובעיקר ביבי"א חי"א סי' סד אות ב, ובקיצור חזו"ע סוכות פ"ח הערה 3,
לענ"ד אין הכרח לומר שמרן זצ"ל חזר בו בכל יסוד שיעור כביצה לכל ענין לומר שהוא ללא קליפתה,
אלא יותר ראוי לפרש כוונתו שהוא דוקא במה שדיבר שם, דהיינו לענין שיעור חיוב סוכה, שבגמ' כתוב שעראי הוא כמלא הפה, ומהגמ' יומא למדים שכמלא הפה הוא ביצה, וכמה ראשונים ובראשם הרמב"ם כתבו כביצה או יותר מעט, ולפ"ז בשיעור כביצה בלא קליפתה יש ס"ס, שמא חייב דוקא בקליפתה, ואת"ל בלא קליפתה, שמא מעט יותר, וכיון שיש ע"ז ברכה לישב בסוכה, לכן מן הראוי ליתן שיעור שהוא ודאי, דהיינו ביצה בקליפתה.
ותדע, שגם בחזו"ע סוכות בגליון מה שמצאו הוא שמפנה להליכות עולם ח"ב עמ' רפא, ושם בהליכות עולם הוא ג"כ בדין חיוב סוכה.
ולומר שע"פ זה נחליט שחזר בו בכל שיעור כביצה דעלמא, זה צריך ראיות חזקות, ודברים ברורים, לפי שהוא סותר לסוגיות הש"ס, ולדברי רבים מגדולי האחרונים שהוכרעה ההלכה כמותם.
ולכן מה שלמדו מזה בקיצור חזו"ע של מאור ישראל פסח פ"ג ס"ד לענין אכילה קודם בדיקה, לענ"ד אין דבריהם מוכרחים, ודו"ק.
בברכת מועדים לשמחה