הקשו האחרונים, מדוע הוצרכה התורה לציין שעשיו היה "בנה הגדול", ויעקב היה "בנה הקטן". ותירץ בספר יסוד התורה (הובא במעינה של תורה), שהיה זה נסיון מצד רבקה לראות אם עצתה תצליח או לא, שהיא נטלה את בגדי עשיו, שמלבד גילו גם במבנה גופו היה יותר גבוה ורחב מיעקב, וניסתה להלבישם על יעקב הקטן, לראות אם יהלמו אותו, ואמנם כך היה לבסוף "ותלבש את יעקב בנה הקטן", שהבגדים הלמו אותו כאילו היו בגדיו שלו. וכזאת כתב הבנין שלמה (בהקדמה לשו"ת)[1].
ולכאורה זה חידוש שעשיו היה גדול יותר מיעקב במבנה גופו, שהרי ההפרש ביניהם היה זמן מועט. ויתכן שאולי מה שעשיו נקרא "עשוי" הוא גם לעניין גודלו.
ולכאורה זה חידוש שעשיו היה גדול יותר מיעקב במבנה גופו, שהרי ההפרש ביניהם היה זמן מועט. ויתכן שאולי מה שעשיו נקרא "עשוי" הוא גם לעניין גודלו.
[1] ויל"ע על תירוצם, שהרי להלן (פסוק מב) נאמר שוב "ויוגד לרבקה את דברי עשיו בנה הגדול ותשלח ותקרא ליעקב בנה הקטן", ושם לא שייך תירוץ זה.
