לשון הטור בריש סימן תקפא' שלכך תקנו חז"ל לתקוע בשופר בחודש אלול..
ומשמע דהוי דין גמור, ומקורו בפרקי דר"א. ובב"י לא כתב דיש חולקים, או דמנהגינו שלא לתקוע אלא אדרבה ביאר את דברי הטור בתוספת ביאור.
וא"כ מדוע השמיט השו"ע האי דינא דתקנו חז"ל לתקוע בשופר בחודש אלול?
אמנם ברור שמנהג הספרדים לא לתקוע בשופר, כמו שכתב בכה"ח ועוד פוסקים, אך מה מקור המנהג לאחר שהוי תקנת חז"ל?
ומשמע דהוי דין גמור, ומקורו בפרקי דר"א. ובב"י לא כתב דיש חולקים, או דמנהגינו שלא לתקוע אלא אדרבה ביאר את דברי הטור בתוספת ביאור.
וא"כ מדוע השמיט השו"ע האי דינא דתקנו חז"ל לתקוע בשופר בחודש אלול?
אמנם ברור שמנהג הספרדים לא לתקוע בשופר, כמו שכתב בכה"ח ועוד פוסקים, אך מה מקור המנהג לאחר שהוי תקנת חז"ל?