עיין לעיל. אני רק הגבתי לטענה זו המאוד משונה בעיניי.אפשר הסבר לזה? עדיין לא הבנתי למה שבחורים יעזבו ישיבה בגלל אנגלית abc שלמדו בת״ת. (כל הנושא מדבר כמובן על אנגלית בת״ת לא בישיבה, לזה חלילה מלהכנס)
עיין לעיל. אני רק הגבתי לטענה זו המאוד משונה בעיניי.אפשר הסבר לזה? עדיין לא הבנתי למה שבחורים יעזבו ישיבה בגלל אנגלית abc שלמדו בת״ת. (כל הנושא מדבר כמובן על אנגלית בת״ת לא בישיבה, לזה חלילה מלהכנס)
אז שגם לא ילכו לשחק בהפסקות בת״ת, וכן שאר מקצועות חולין שלא שייכים לתורהלמשל זה שהילדים מעסיקים את שטחי המח בקשקושים במקום בתורה ומוסר
חוץ מהיי-טק שום עבודה לא צריכה ידע באנגלית, וגם היי-טק זה ודאי לא אנגלית של כיתות ד׳-ה׳.וכן זה שבעצם מכינים אותם כבר מעתה לכך שהם כנראה יצאו לעבוד
מה זה קשור לאנגלית? אף אחד כאן לא דיבר על לימודי ליב״ה, וכל הטענה שלהם [החילונים] היא על הישיבות לא על הת״תים, וכאמור בישיבות פשוט שאין להכניס לימודי חולוהיא שנותנים דריסת רגל ענקית למשנאי ה' החילונים שרוצים בכל מאודם לראות אותנו כמותם
סופסוף מישהו מדבר לעינייןאז שגם לא ילכו לשחק בהפסקות בת״ת, וכן שאר מקצועות חולין שלא שייכים לתורה
חוץ מהיי-טק שום עבודה לא צריכה ידע באנגלית, וגם היי-טק זה ודאי לא אנגלית של כיתות ד׳-ה׳.
מה זה קשור לאנגלית? אף אחד כאן לא דיבר על לימודי ליב״ה, וכל הטענה שלהם [החילונים] היא על הישיבות לא על הת״תים, וכאמור בישיבות פשוט שאין להכניס לימודי חול
..
כל הטענות האלו כבר כתבתי כאן. אין שום סיבה אמיתית למה לא ללמד אנגלית בת״ת חוץ ממיעוט במקצועות חולין.
א. אתה לא מפרש כוונתך.חכם @לביא לכל טענותי התייחסת חוץ מלטענה המרכזית 'אין שום היתר בעולם לשנות מהדרך הסלולה שהורו לנו מרנן ורבנן זי"ע ושיבדלחט"א'.
ואגב, תשובותיך גם את עצמך לא סיפקו...
לפני 500 שנה לא היו מחשבים, אז אולי נמשיך להדפיס ספרים במכונות דפוס, הרי כך היא הדרך הסלולה לנו מרבותינו הק׳.חכם @לביא לכל טענותי התייחסת חוץ מלטענה המרכזית 'אין שום היתר בעולם לשנות מהדרך הסלולה שהורו לנו מרנן ורבנן זי"ע ושיבדלחט"א'.
אף אחד לא נתן כאן לגיטימיזציה, אני כלל לא מעודד זאת. אך חשוב לשים דברים בפרופורציה.אם בעוד כמה שנים ח"ו המצב יהיה שבתלמודי התורה לומדים פיזיקה מתמטיקה זיאולוגיה ואלגברה, תזכרו שפה בפורום ניתנה הלגיטימציה הראשונה.
לומדים טבע, גאוגרפיה, חיבור ושאר קשקושים שהתלמידים לא מקשיבים לא לומדים ורק מפריעים בזמן הזה לשיעוריםאם בעוד כמה שנים ח"ו המצב יהיה שבתלמודי התורה לומדים פיזיקה מתמטיקה זיאולוגיה ואלגברה, תזכרו שפה בפורום ניתנה הלגיטימציה הראשונה.
איני יודע מה אתה סח. אולי היו לכבודו מלמדים שלא ידעו להשתלט...לומדים טבע, גאוגרפיה, חיבור ושאר קשקושים שהתלמידים לא מקשיבים לא לומדים ורק מפריעים בזמן הזה לשיעורים
בזכרוני מונח השיעורי טבע בת"ת כהרפתקאה גדולה וציפיה דרוכה למי שיפריע היום הכי הרבה
אז באמת כבר עדיף שלפחות ילמדו משהו מועיל שיועיל להמשך החיים אני הייתי מאוד רוצה לדעת אנגלית היום במקום בזבוז הזמן הזה שהיה בת"ת
נראה לי שכדאי האנגלית בשביל להבין הספר החשוב making of a godol!!!!!
מכיר את הנכד של הגר''י קמנצקי...
לענ''ד הקטנה מאוד חבל שעשו סתימת פיות לספר הזה, אולי כדאי שידפיסו אותו מחדש בלה''ק שיראו הצעירים שלנו שגם לגדולים הכי גדולים היו מניעות וצערים וקטנות ובכל זאת ניפפו בכנפיהם ועלו הכי גבוה שאפשר.הכרתי את הבן ז''ל.
מחילה רבינו תציץ בבתי הלימוד של היום תראה ירידה אחורנית אלף מדרגות ממה שהיה בילדותנו, ומה שמצחיק שהיו גוערים בנו שאנחנו בטלנים לעומת מה שהיה בדורםאיני יודע מה אתה סח. אולי היו לכבודו מלמדים שלא ידעו להשתלט...
לי ב"ה היו מלמדים מוצלחים שידעו לעשות את החומר מרתק ומעניין, ודווקא היתה הקשבה.
והאמת שהדברים הנ''ל מעניינים.
באמת שאיני יודע מה קורה בתלמודי התורה בעת לימודי החול.מחילה רבינו תציץ בבתי הלימוד של היום תראה ירידה אחורנית אלף מדרגות ממה שהיה בילדותנו, ומה שמצחיק שהיו גוערים בנו שאנחנו בטלנים לעומת מה שהיה בדורם
הכל תלוי בסוג המלמדים הלומדים, סוג התוכן וסגנון העברתו.איני יודע מה אתה סח. אולי היו לכבודו מלמדים שלא ידעו להשתלט...
מה קרה ל-ואם אכן ישנה הפקרות, אז עדיף שיהפך רשמית להפסקת משחקים.
(אני יודע שאין זו שאלה, אני רק בא להצביע על הנקודה)שהילדים מעסיקים את שטחי המח בקשקושים במקום בתורה
הירידה היא בין בלימודי חול ובין בלימודי קודש. (וכפי שאמר מרן הראש"ל שליט"א במוצ"ש האחרון, על המושגים הפשוטים שהיו בזמן לימודו בישיבה).מחילה רבינו תציץ בבתי הלימוד של היום תראה ירידה אחורנית אלף מדרגות ממה שהיה בילדותנו, ומה שמצחיק שהיו גוערים בנו שאנחנו בטלנים לעומת מה שהיה בדורם