קהלת משה, הובא במעינה של תורה:
מה טעם נאמר "בן" בחיריק ולא בסגול כרגיל?
לפי שאמרו חכמינו כי אותה "יוד" שהוסיף משה ליהושע היתה "יוד" זו של שרה אמנו, שנקראה תהילה "שרי", ככתוב "לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה" (בראשית יז, טו).
ברם ה"יוד" של "שרי" הרי לא היתה מנוקדת, ומנין איפוא לקח משה את שתי הנקודות הדרושות בשביל השוא שמתחת ל"יוד" ב"יהושע" - על כן נאמר "בן" בחיריק במקום סגול, כי מכאן נטל משה שתי נקודות ונתנן תחת ה"יוד" של "יהושע".
ובספר שיחת חולין של תלמידי חכמים הובא כן בשם ר' משה סופר, ואינני יודע אם זה החת"ס.
וקצת יש להעיר שכבר כשכתוב הושע ג"כ כתוב בן בחיריק, ואולי זה על שם העתיד,
ולרמב"ן פר' כי תשא ורד"ק ריש יהושע יש מהלכים אחרים.
עוד יש לעיין מהיכן נלקחה נקודה נוספת לקובוץ של ה-ש', שבהתחלה היה ציירה שזה רק שתי נקודות.
מה טעם נאמר "בן" בחיריק ולא בסגול כרגיל?
לפי שאמרו חכמינו כי אותה "יוד" שהוסיף משה ליהושע היתה "יוד" זו של שרה אמנו, שנקראה תהילה "שרי", ככתוב "לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה" (בראשית יז, טו).
ברם ה"יוד" של "שרי" הרי לא היתה מנוקדת, ומנין איפוא לקח משה את שתי הנקודות הדרושות בשביל השוא שמתחת ל"יוד" ב"יהושע" - על כן נאמר "בן" בחיריק במקום סגול, כי מכאן נטל משה שתי נקודות ונתנן תחת ה"יוד" של "יהושע".
ובספר שיחת חולין של תלמידי חכמים הובא כן בשם ר' משה סופר, ואינני יודע אם זה החת"ס.
וקצת יש להעיר שכבר כשכתוב הושע ג"כ כתוב בן בחיריק, ואולי זה על שם העתיד,
ולרמב"ן פר' כי תשא ורד"ק ריש יהושע יש מהלכים אחרים.
עוד יש לעיין מהיכן נלקחה נקודה נוספת לקובוץ של ה-ש', שבהתחלה היה ציירה שזה רק שתי נקודות.