• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מהדורת המייל של "דרך המלך" לזכרו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות

"אבי אבי רכב ישראל ופרשיו" לאחר פטירתו של רבינו הקדוש והטהור מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה תיעוד דומע \מהדורה מס 174

דרך המלך ‏ <mm@a0723400500.minisite.ms>
25 באוגוסט 2022 בשעה 16:49​
תשובה ל: mm@a0723400500.minisite.ms
אל: "o0507620@gmail.com" ‏<o0507620@gmail.com>‏
image
להסרה ניתן להסיר בתחתית המייל בלשונית הסרה.
במידה ואתם לא מצליחים ניתן לפנות למייל:0723400500a@gmail.com

להוספה לרשימת התפוצה שלחו מייל: 0723400500a@gmail.com
או לחצו כאן👇
מספר פתוח לכשרים לקו דרך המלך: 0796076332
image
"אבי אבי רכב ישראל ופרשיו"
מהדורה מיוחדת עם הסתלקותו של
רבינו הקדוש והטהור
מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה
image
"דרכי ציון אבלות" מאות אלפים מלוים את רבינו בדרכו האחרונה
קרדיט: פ.ג - הסלבס​

image
image
תיעודים ממסע הלויה לחץ כאן תיעוד נוסף לחץ כאן, [קרדיט: לוי לרר] תיעוד מרגעי הקבורה לחץ כאן
image
image
image
מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א בהספדים: "מרן האבא מעולם לא אמר על אף אדם בעולם שיש לו פה קדוש רק על חכם שלום". הגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט"א במסע ההספדים: "מרן היה האבא של כל בני הישיבות, ובני התורה, ראש ראשי הישבות בארץ הקדוש".
בנו של מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה הגאון הרב שמעון הכותר לממלא מקומו כראש ישיבת פורת יוסף ע"י מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א, וע"י הגאון הרב שמואל בצלאל מראשי הישיבה.
יעקב ריבלין: בכיר במשטרת ירושלים: כרבע מיליון איש (250.000) משתתפים בלוויה. הם פרוסים על כל מלכי ישראל, יוסף בן מתתיהו, גאולה ובר אילן עד בית העלמין. הנתונים מהמסוק המשטרתי.​
image
image
image
image
image
זמני התפילות וניחום אבלים בבית מרן זצוקללה״ה במעונו רח׳ רקנאטי 49, שכונת רמות, ירושלים. שחרית: 07:45 מנחה: 13:15 ערבית: 20:00
זמני ניחום: בוקר: 10:00-14:00 אחה״צ: 17:00-22:00
רבנים ואישי ציבור בניחום אבלים במעונו של מרן זצוקללה"ה
image
חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, הגר"מ מזוז, הגר"ל פנחסי, הגר"ז כהן,
image
מורינו הגר"מ צדקה שליט"א ראש ישיבת פורת יוסף, הגר"י כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגר"א מדינה רבה של הרובע היהודי
image
הגר"ש עמאר רבה של ירושלים
image
גיס רבינו הגר"ש בן שמעון שליט"א
image
הגר"ש מרקוביץ
image
האדמו״ר מגור
 

image
הגר"ש זעפרני אב"S כתר תורה​
image
תלמידו הגר"ז כהן ראש ישיבת "אבני נזר"
image
כ"ק האדמו"ר מצאנז​
image
הגר"י כהן רבה של שמואל הנביא​




image
הגר"ד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון​
image
הגר"נ דרעי, הגר"מ טולדנו וחה"כ אלי כהן




image
שר הביטחון בני גנץ ויו״ר ש״ס אריה דרעי
image
הגר"ש שטיינמן




image
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
image
ח"כ אורי מקלב, ור"ע ב"ב אברהם רובינשטיין




image
הגר"ש הרוש ר"י חוד של חסד​
image
נשיא מהדינה הרצוג​




image
הגאון הרב יעקב כהן בנו של מרן חכם שלום כהן זצוק"ל, מודה למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה הפרופ' יורם וייס על המסירות והדאגה הגדולה של רופאי הדסה יחד עם הנהלת המרכז הרפואי למען אביהם הגדול.




מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן זצוק"ל סוחף בשירה אדירה את אלפי בני הישיבות במעמד הסיומים האדיר שע"י ארגון 'לבקר בהיכלו' בבנייני האומה חשון תשפ"ב לתיעוד המלא לחץ כאן




לפירסום במערכת דרך המלך במייל, ברשת הקבוצות של דרך המלך, ובקו דרך המלך.
פנו כעת ל:033077193a@gmail.com




image

מדהים ומרגש: השנה חכם שלום סירב לומר על איזה אתרוג יברך השנה
מספר ימים לפני אשפוזו, עלו למעונו של נשיא המועצת מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל ראשי החברה שמייבאת אתרוגים ממרוקו, ובקישו את ברכתו לאתרוגים שעומדים תחת השגחת מותג הכשרות 'נוה ציון' שבנשיאותו, ואשר הוא אישית שלח את נאמן ביתו הרב דוד בן שמעון לפקח על תהליך הקטיף והמיון במטעים שבמרוקו.
חכם שלום כהן התבונן באתרוגים המהודרים שעה ארוכה ושיבח שוב ושוב את יופיים. לאחר מכן שאלו אותו בני הבית על איזה מהאתרוגים היה בוחר לברך בחג הסוכות הבעל"ט. מרן סירב להשיב, גם לאחר הפצרות חוזרות ונשנות. השבוע הבינו בני הבית את פשר הסירוב העיקש.​




image




image




תמונה נדירה של רבינו מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה בהתיעצות בעניני גיוס בחורי ישיבה עם יבלחט"ו מורינו ראש הישיבה הגר"מ צדקה שליט"א, והגאון הגדול רבי שמואל בצלאל מראשי הישיבה באחד החדרים בישיבת פורת יוסף העתיקה.




image
image




דוברות החכי"ם של תנועת ש"ס.....​




⁨⁨👈ראש עיריית ירושלים משה ליאון לאבי מימרן ב'קול חי': "הוא אמר לי בזמנו משה ליאון זה ראשי תיבות מ.ל – מחכים לך. מאז היו לי לא מעט פגישות איתו. לאחר שנבחרתי באתי להרים כוסית והוא היה כל כך שמח ומאושר. הייתי מגיע כל פורים לשמוע ממנו את קריאת המגילה. הייתה לו דעה מאוד תקיפה אבל מצד שני הוא היה מחבק ומרעיף אהבה".
👈הגאון הגדול הרב אברהם סלים ראש ישיבת מאור התורה בדברי הספד ב'קול חי': "מרן היה אבא של כל תלמיד בישיבה. זכיתי למסור שיעורים בפורת יוסף בקטמון, אני זוכר אותו בלילות יושב עם בחורים כמו אבא שלהם ודואג לכל מחסורם".
👈יו״ר ש״ס אריה דרעי למימרן ב׳קול חי׳ - ״זה היה מחזה מרטיט לראות רבבות של בחורים ואברכים מחזיקים בכוח את הרכב לפני שהוציאו את מרן לקבורה ובוכים בכי גדול. ליוותי את ראש הישיבה בחודשים האחרונים, יום יום, שעה שעה, ראיתי את כל התיק הרפואי וידעתי את המצב, אבל לא רציתי להאמין שזה יקרה ושנישאר יתומים בלי המנהיג״.
״כמה עולם התורה חייב לו, איך הוא בנה את כל ההנהגה בלי פילוגים ובלי מחלוקות. הכל היה על הכתפיים שלו. כשראינו כמה הוא איש שכולו אמת, זה השפיע על כל נציגי ש״ס. למעלה מ-70 שנה שהוא מסר יום יום שיעורי תורה, לא ויתר אף פעם. באמצע האישפוזים כשהוא מחובר לצינורות הוא היה מברך את החתן והכלה בטלפון מתוך ביה״ח״.
👈איציק סודרי לרינו צרור במשדר המיוחד ב׳גל״צ: ״לפני 70 שנה היו בין 100 ל- 200 בחורים ספרדים בישראל, אתמול ליוו את נשיא המועצת 250.000 אברכים, בחורים ובני תורה באחת הלוויות הגדולות ביותר שירושלים ראתה. ראינו מפגן כוח עצום של החזרת עטרה ליושנה. הוא עמד בראש ישיבת ׳פורת יוסף׳ שזה אם כל הישיבות שהוקמה לפני 100 שנה״.
״ראינו הבוקר את הכבוד הגדול בעיתונות החרדית לפטירתו של נשיא המועצת, גם ׳המודיע׳, גם ׳יתד׳ וגם ׳המבשר׳ וכמובן ׳הדרך׳ שהקדישו את כל העמודים הראשיים לפטירתו. מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל היה קשור יותר לקהל המסורתי, כי הוא היה גר בת״א, שימש כרב ראשי והשתתף בכל הטקסים הממלכתיים״.
👈חה״כ אזולאי שוחח עם ישראל כהן וארי גלהר ב’קול ברמה’: ״קשה להמשיך לחיות כרגיל, זה קרה מהר מאוד ואנחנו עוד לא מעכלים את זה. יש חלל שצריך למלא. אני לא יודע מי יעמוד עכשיו בראשות התנועה, מי שתחליט זו מועצת חכמי התורה, מה שהם יחליטו אנחנו נקבל, ונהיה כפופים לדעת תורה״.
👈חה"כ מלכיאלי באולפן 'קול חי': "חכם שלום היה מנהיג של הכלל. כמה שברח- הציבור יותר ויותר הלך אחר מנהיגותו. רק ביום ראשון בבוקר כאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי זימן את החכי"ם הבנו שהפעם צריך נס אמיתי וחובה לקרוע שערי שמיים. ישנו הלם מוחלט על הסתלקותו של האדם הענק הזה".​


 
image
כותרות עיתון הדרך של השבוע
ניתן להצטרף לעשות מנוי בלבד בטל: 0527196055
או במייל: 033077193a@gmail.com
image
image
image
image
כותרת משדרי חצות בדרך המלך.....​
הגאון הרב יורם מימון ראש ישיבת תורת משה מתלמידיו של מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה נשנק בבכי וסופד למרן: "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו כמה קשה לדבר על מרן, אין סוגיה שהרב לא היה מונח בה עד פרטי פרטים, עד ימיו האחרונים היה לומד בספר חובת הלבבות, לא עשה מעולם הנחות לעצמו, כל כולו היה ענק של אמת".
רבה של באר שבע הגאון הגדול הרב יהודה דרעי שליט"א בראיון: "היום הוא יום קשה, חלל עצום נפער בלב ים ישראל, וואי לארעה דישראל דחסרט דגברא רבא, אנחנו מרגישים יתמות, 70 שנה של הרבצת תורה"
הרב ששון חטאב רב ביה"כ שאגת אריה בביתר תלמידו של מרן מספר בראיון מרתק סיפורים נדירים ומרתקים ודרכי הנהגה ממרן ראש הישיבה זצוקללה"ה.
הרב ינון רביב מרבני בית שמש ומתלמידיו של מרן רה"י זצוק"ל בראיון הספד: "אנחנו עדין מנסים לעכל את האובדן הגדול של מרן רה"י ונאחזים בזיכרונות וההנהגות שלמדנו ממנו, הדבר היחיד שמנחם זה העובדה שזכינו להיות קרובים אליו ולקבל מאורו".
ר' משה מסוטקי מתלמידי ישיבת פורת יוסף המתגורר בניו יורק בראיון פרידה: "למדתי בתיכון רגיל, הייתי אמור להיות עורך דין, ההורים שלי רצו שאני יצא לעבוד ולא ילך לישיבה, מרן זצוק"ל כתב להם מכתב ושכנע אותם להכניס אותי לישיבה הוא דאג לי להכל והיה כמו אבא בשבילי, כשאמא שלי אמרה שהאוכל בישיבה לא מספיק טוב, מרן דאג שיקנו לי כל יום שוארמה וכו..."
סופר הדרך שמעון ליברטי בראיון פרידה: "כל פעם לכתוב את התואר החדש של מרן זצוק"ל וכותבים שליט"א בטעות ומוחים וכל טעות זה עוד עקיצה עוד כאב על האובדן הגדול שלנו, זכינו להיות שליחי מרן זצוק"ל".
.יו"ר ש"ס באשדוד הרב אברהם אמסלם בראיון פרידה: "כשהתמנתי לתפקיד הייתי אצל מרן זצוק"ל, הייתה לי איתו שיחה פרטנית והוא דאג להכל ושאל הכל היה מונח בכל הפרטים הקשורים לעיר, השיחה איתו מעולם לא תשכח ממני, ההנחיה שלו הייתה לעשות הכל ולרצות את כולם".
יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי בראיון: "להתחיל להתרגל להגיד מרן רה"י זצוק"ל זה קשה מאוד להשלים איתו וקשה להתרגל לתואר החדש והכואב, בזמן צאת הנשמה הורגש אווירת יום כיפור, לראות את נשמתו הטהורה עם עשרות שנים של תורה"
דובר תנועת ש"ס הרב אשר מדינה בראיון: "ההלוויה הגדולה עברה יחסית בשלום ברוך השם המונים הגיעו למרות החום הכבד הגיע לחלוק כבוד אחרון, ראינו את ההלם על פני המלווים איך רה"י איננו, מרן זצוק"ל הציל את המהפיכה"
מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק בראיון: "מבחינתנו ההלוויה עברה באופן מוצלח, שמסתכלים על כל מה שהיה והתנאים, הסיטואציה הייתה מורכבת בזה שאנחנו מלווים רב גדול וצריך לשמור שהכל יעבור בשלום, היו מספר פצועים וכאלה שהתעלפו".
הרב מאיר פנחס משמשו בקודש ונאמן ביתו של מרן זצוקללה"ה בראיון מרתק ורווי געגועים: "לא מעכלים את המציאות שמרן לא נמצא איתנו, אי אפשר לעכל שאיבדנו את גדול הדור, כמה היה מצטער על הסבל של עם ישראל, כל ענין שהיה מגיע למרן היה שומע ואח"כ מכריע באופן ברור בלי ספק".​

להאזנה למשדרי חצות של דרך המלך:
דרך המלך: 0723400500 033077193
ראיונות תורנים ניתן לשמוע גם בהיכל המלך: 0723400550
לאחר אותו יום ניתן להאזין לארכיון משדרי חצות בשלוחה:31 בדרך המלך.​

image
image
הבהרה: המערכת אינה מעודדת שימוש באינטרנט שנאסר לשימוש על ידי כל גדולי ישראל. ומיועד למי שבין כך יש לו מייל מסונן כהלכה באישור רבותיו לצורכי עבודה.​
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image


שולח: דרך המלך. כתובת השולח: אלקלעי , בני ברק.
הסר (unsubscribe) אותי מרשימת התפוצה:: אם דיוור זה חשוד בעינייך כלא מורשה, אנא ידע אותנו

נשלח באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני שלח מסר

EyyRzV0spwaK9xzncFm8OFzlRb0Jgv-2Inm4EVgYqfBJG1i1odhcPd0Ah0teoXeR6lFZuqzztXtbQ-W7qkq_koBQ56x2bol7u7vITC6fxw5t3vnK8w=s0-d-e1-ft
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון