אשאל כמה שאלות ששאלו אותי, מה יהיה הדין במקרה שנמצא רגע לפני זמן מסויים. מה עדיף?
1. מה יהיה הדין אדם שהתעורר רגע לפני סוזק"ש מג"א, האם יקרא ק"ש עכשיו קודם ברכות התורה כדי לצאת יד"ח שיטה זו, או שיסמוך על סוזק"ש גר"א?
2. מה יהיה הדין אדם שהגיע לביהכנ"ס דקה לפני סוף זמן תפילה, האם יעמוד להתפלל עוד קודם ברכות השחר וברכות התורה ובלי תפילין או לא?
3. מה יהיה הדין אדם שהגיע לביהכנ"ס אחרי סוף זמן תפילה, ועוד רגע החזן מתחיל חזרת הש"ץ, האם יתחיל תפילה יחד עם החזן בלי תפילין ולפני ברכות השחר וברכות התורה, כדי להרוויח מנין, או שיתפלל על הסדר (ורק יענה לקדושה עד 'ימלוך')?
4. מה יהיה הדין אדם שנזכר כמה דקות קודם שקיעת החמה ביום שבת שלא התפלל מנחה, האם ילך להתפלל מנחה (קודם השקיעה) ויאכל סעודה שלישית אחרי השקיעה, או להיפך? [או בכלל שיתפלל מנחה ביחידות ויספיק את שניהם קודם השקיעה]?
5. מה יהיה הדין אדם שנזכר רגע אחד קודם השקיעה שלא הניח תפילין, האם יעדיף להניח תפילין קודם השקיעה או להתפלל מנחה (ואת השני יעשה אחרי השקיעה)? ומה יהיה הדין בערב שבת?
6. מה יהיה הדין אדם שנזכר רגע קודם חצות ביום שבת שעדיין לא עשה קידוש ועוד רגע חצות. האם נתיר לו לשתות מים קודם הקידוש כדי שלא יחשב שהוא בתענית, או שיעשה קידוש אחרי חצות?
1. מה יהיה הדין אדם שהתעורר רגע לפני סוזק"ש מג"א, האם יקרא ק"ש עכשיו קודם ברכות התורה כדי לצאת יד"ח שיטה זו, או שיסמוך על סוזק"ש גר"א?
2. מה יהיה הדין אדם שהגיע לביהכנ"ס דקה לפני סוף זמן תפילה, האם יעמוד להתפלל עוד קודם ברכות השחר וברכות התורה ובלי תפילין או לא?
3. מה יהיה הדין אדם שהגיע לביהכנ"ס אחרי סוף זמן תפילה, ועוד רגע החזן מתחיל חזרת הש"ץ, האם יתחיל תפילה יחד עם החזן בלי תפילין ולפני ברכות השחר וברכות התורה, כדי להרוויח מנין, או שיתפלל על הסדר (ורק יענה לקדושה עד 'ימלוך')?
4. מה יהיה הדין אדם שנזכר כמה דקות קודם שקיעת החמה ביום שבת שלא התפלל מנחה, האם ילך להתפלל מנחה (קודם השקיעה) ויאכל סעודה שלישית אחרי השקיעה, או להיפך? [או בכלל שיתפלל מנחה ביחידות ויספיק את שניהם קודם השקיעה]?
5. מה יהיה הדין אדם שנזכר רגע אחד קודם השקיעה שלא הניח תפילין, האם יעדיף להניח תפילין קודם השקיעה או להתפלל מנחה (ואת השני יעשה אחרי השקיעה)? ומה יהיה הדין בערב שבת?
6. מה יהיה הדין אדם שנזכר רגע קודם חצות ביום שבת שעדיין לא עשה קידוש ועוד רגע חצות. האם נתיר לו לשתות מים קודם הקידוש כדי שלא יחשב שהוא בתענית, או שיעשה קידוש אחרי חצות?