• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מה המקור? הרב שליט"א אמר בשיעור שכאשר הילד מניח תפילין ועושים מסיבה לא אומרים תחנון!

אני סבור בזה שבחור חילוני שמגיע לבית הכנסת פעם ראשונה בחייו להניח תפילין (על המצח), יחד עם צלם (ופעם גם הביאו צלמת לתוך ביהכנ"ס רח"ל) עם כמה חברים (/ות) שמרעישים ומבזים את ביהכנ"ס, ומעתה ואילך יש עוד בר חיובא שלא מקיים מצוות, בכל זה אין לפטור את הציבור מלומר תחנון, דאדרבה לשמחה מה זו עושה? וראוי היה לישב בתענית על דבר כזה?
 
אני סבור בזה שבחור חילוני שמגיע לבית הכנסת פעם ראשונה בחייו להניח תפילין (על המצח), יחד עם צלם (ופעם גם הביאו צלמת לתוך ביהכנ"ס רח"ל) עם כמה חברים (/ות) שמרעישים ומבזים את ביהכנ"ס, ומעתה ואילך יש עוד בר חיובא שלא מקיים מצוות, בכל זה אין לפטור את הציבור מלומר תחנון, דאדרבה לשמחה מה זו עושה? וראוי היה לישב בתענית על דבר כזה?
כל המקרים הם כמו הבית כנסת שאתה מתפלל בו?
 
לפי כל האמור לכאורא סגי בהנחת תפילין גם בלי סעודה ?!
מתוך הספר נהר מצרים שם כתוב שמלווים אתו בשירים ונרות וכדו' משמע שיש גם שמחה יתירה מכל יום ולכך הרב כותב שיהיה משהו מיוחד כמו סוכריות וכדו' אבל הרב לא אומר שצריך סעודה
62082_35 (1).png
 
חזור
חלק עליון