מרן ז''ל פסק (סימן תרע"א ס"ז) שמדליקין ומברכין בבית כנסת.
והתעוררתי, דמרן ז''ל כתב בבית יוסף שתיקנו כן מפני האורחים שאין להם בית וכמו שתקנו קידוש בבית כנסת מחמת האורחים האוכלים ושותים שם.
והנה בסימן רס"ט גבי המנהג לקדש בבית הכנסת כתב מרן ז''ל שטעם המקומות שנהגו לקדש בבית הכנסת הוא מחמת שלא בטלה התקנה, וכתב: "אבל יותר טוב להנהיג שלא לקדש בבית הכנסת וכן מנהג ארץ ישראל"
ואם כן בימינו שאין אורחים מדוע לא בטלו לתקנה זו להדליק בבית הכנסת.
וביותר התקשיתי, דלדידן שאין מברכים על מנהג (ואין מברכין על ההלל בראש חודש) מדוע מברכים על הדלקה זו בבית הכנסת שהיא מחמת המנהג.
לא עיינתי לעת עתה בדברי הפוסקים, ומי שיודע ליישב ולהוסיף אודה לו מאד, ושכמ"ה.
והתעוררתי, דמרן ז''ל כתב בבית יוסף שתיקנו כן מפני האורחים שאין להם בית וכמו שתקנו קידוש בבית כנסת מחמת האורחים האוכלים ושותים שם.
והנה בסימן רס"ט גבי המנהג לקדש בבית הכנסת כתב מרן ז''ל שטעם המקומות שנהגו לקדש בבית הכנסת הוא מחמת שלא בטלה התקנה, וכתב: "אבל יותר טוב להנהיג שלא לקדש בבית הכנסת וכן מנהג ארץ ישראל"
ואם כן בימינו שאין אורחים מדוע לא בטלו לתקנה זו להדליק בבית הכנסת.
וביותר התקשיתי, דלדידן שאין מברכים על מנהג (ואין מברכין על ההלל בראש חודש) מדוע מברכים על הדלקה זו בבית הכנסת שהיא מחמת המנהג.
לא עיינתי לעת עתה בדברי הפוסקים, ומי שיודע ליישב ולהוסיף אודה לו מאד, ושכמ"ה.