• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מה לומדים ממכשיר ה"ווייז"

יצחק משען

Well-known member
רעיון נפלא מפי הרב המקובל פה מפיק מרגליות רבי גמליאל הכהן רבינוביץ שליט"א
באחד מן השיעורים השיעורים שמסר רבינו הגה"צ שליט"א בענין'טיב האמונה', נשא את משלו הנאה ואמר: כמה הלכתא גברוותא בדרכי האמונה נוכל ללמוד מן המכשיר החדש שהתחדש בזמנינו, הנקרא "ווייז", מכשיר ניווט המלמד לאדם את דרכו עלי אדמות.
הבה נא נתבונן בדרכי פעולתו של ה'ווייז'!
מתחילה, בטרם שייצא הנהג לדרך נסיעתו בכבישים בכבישים הרבים מציע הוא את שאלתו מן הווייז, אומר הוא בקול רם וברור את ה'כתובת' שאליה צריך להגיע בנסיעתו בנסיעתו, ותיכף נענה הווייז ועונה תשובה כמו שצריך, ומלמד לאדם דרכו בבירור!
הנה לנו הלימוד הראשון שנוכל להפיק ממכשיר זה, כאשר לפעמים מהרהר האדם במחשבתו, וכי מנין לו ששמע ה' את תפילתי, הרי יודע אני בנפשי שאין אני מאותם צדיקים וחסידים וחסידים השופכים השופכים תפילותיהם תפילותיהם בכוונה שלמה, ומדוע שתתקבל ותיענה תפילתי? – אך ממכשיר ניווט זה למדנו שעל כל שאלה יש לו תמיד תשובה מן המוכן... יהיה השואל מי שיהיה... לכולם הוא עונה מיד את תשובתו הברורה והנאמנה והנאמנה. – ללמדך שאין תפילה שאינה נשמעת ח"ו, וכל תפילה ותפילה פועלת את פעולתה לטובה!
הבה נתבונן נא במהותו של מכשיר 'ווייז' זה, הנקרא 'מכשיר ניווט' [ובלשונם ובלשונם: ג'י פי עס G.P.S ,[בעזרת מכשיר זה ניתן לנווט בדרכים כשהנהג אינו מתמצא בדרכו, או
שנקלע למבוך מסובךומעוקל בדרך ללא מוצא, ואינו יודע כיצד לצאת מן הסבך, שבעזרת מכשיר הניווט יוכל להגיע בנקל לכל כתובת בעולם.
מכשיר זה אוגר בתוכו את כל הכתובות הכתובות ואת כל הדרכים המתוכנתי המתוכנתים בו בדיוק, על הנהג רק להציע את הכתובת המבוקשת המבוקשת מכל מקום שירצה אל כל מקום שירצה, ולהניח למכשיר'להנהיג' אותו ולכוון את נתיבי דרכו. בכל דרך נסיעתו עליו להישאר צמוד אל המכשיר ולציית להוראות להוראות הניווט הבוקעים הבוקעים ועולים
כל העת, כאן תיסוב לימין וכאן לשמאל, בעוד כברת ארץ תפנה אל הנתיב שמצד ימין, ואז תפנה אל דרך פלונית... כאשר הנסיעה מתבצעת בדיוק על פי ההוראות ההוראות, הרי עד מהרה ימצא את מבוקשו ובמהרה תיבקע מפי המכשיר הבשורה המשמחת: הגעת אל היעד!
יתרה מזו המציאו לאחרונה בשדרוג מכשיר זה, שגם כשיודע אדם את דרכו, ומכיר היטב את הכתובת המבוקשת המבוקשת ומבואותיה ומבואותיה, רק שאינו מודע למצב הכבישים הכבישים עכשיו בעת נסיעתו, איזו דרך פתוחה ואיזו פקוקה, ומה הוא המסלול הקל ביותר להגיע עכשיו אל אותה כתובת, ללא שימצא את עצמו תקוע בפקק תנועה ארוך וכדומה. – בכל זה יוכל הנהג להיעזר היטב במכשיר הניווט, המחובר אל הלוויין שסורק כל העת את הדרכים ואת המצב העכשווי בכבישים, והוא יורה לו הדרך הטובה והישרה כיצד לעקוף את כל המהמורות, ואפילו ידווח לו על מכוניות תקועות שעל שולי הכביש המפריעים בנסיעה... או על תאונה ועבודות ועבודות שבדרך, ואף על רכב משטרה המתקרב... כאשר הדברים ידועים.
נמצא אם כן כל שנותר לו לנהג בעל מכשיר זה הוא רק להישמע להוראות הבוקעות כל העת מפי המכשיר, כאן היזהר ממכשול פלוני, בעוד כמה עשרות מטרים היזהר מן הרכב החונה בשוליים בשוליים, כאן עליך להיצמד אל הנתיב שמצד ימין, ובצומת הבא לפנות אל דרך שמאל, וכך יגיע עד מהרה אל מקומו.
כיוצא בדבר היא דרכו של המאמין בעולמו, הוא יודע ומבין היטב שכל הבריאה כולה היא כעין 'מכשיר ניווט' מיוחד שברא הבורא ברוך הוא בשביל האדם, כדי שימצא בו את דרכו בעולמו. הבריאה כולה מלאה רמזים ורמזי רמזים נפלאים הנשלחים כל העת לאלפים ולרבבות ומאותתים לפני האדם, ומתוך שיתבונן אל נכון בכל הקורות עימו ובכל הנעשה סביבותיו, ובכל מה שרואה ושומע בעולם, יוכל להבין ולהאזין את קריאת השי"ת אליו, מה נדרש ממנו ומה מבקשים ממנו בכל עת ובכל דבר. והוא רק צריך לפתוח את מוחו ואת ליבו להיות קשוב לכל המתרחש עימו, להבין את התכלית הנרצה בכל דבר, ולציית להוראות להוראות הנשלחים הנשלחים אליו בהשגחה פרטית מדוקדקת מן השמים. כאן עליך להיזהר ממכשול פלוני, כאן עליך לשנות את דרכך לפנות לדרך הטובה בימין ולהתרחק מן השמאל, בעוד כברת ארץ מונח מכשול בדרך ועליך לעמוד בניסיון בניסיון ולא להיכשל בו, וכדומה.
העולם כולו זועק את דבר ה'אל איש ישראל, אלא שהוא נעלם ונסתר בו, שעל שם כך נקרא 'עולם' מלשון העלם,שאין הבורא ב"ה ניכר בו במוחש ובגלוי, רק הוא בהסתר וברמז. ועבודת האיש המאמין היא לגלות הצפונות,ולהתבונ ולהתבונן בכל דבר בעולמו, להבין ולהשכיל ולהשכיל סוד הרמז הטמון בפלאי הבריאה ובכל קורות העולם.
וכך היא דרכם של הצדיקים הצדיקים בעלי האמונה תמיד, שמבקשים ומשתוקקים לעשות אךורק את רצון השי"ת מהם ולהתהלך ולהתהלך בתמימות לפניו, שהם מקבלים תמיד 'קריאה של חיבה', ובכל דבר ששומעים או רואים ובכל ענין הבא לפניהם מבינים מתוכו את ההוראה ואת הרמז הנשלח להם מן השמים, לדעת אל נכון כיצד לנווט את אורחות חייהם.
ניצוץ אחד של אמונה שלמה יש בך!
עליך רק 'להדליק' את הניצוץ! – להפעיל את 'ווייז'...

אמר הקטן יצחק משען: לא אכחד כי אני דרכי להדליק את הוויז ולא לשמוע לו.... אני מלמד אותו את הדרך... בד"כ אני צודק... אבל המוסר אמת ללא ספק.
 
עתה מצאתי לידידינו היקר החכם כפיר ברוך מבורך דדון שיחיה שגם כתב דברים ברוח דומה
[ואגב, בימי המלחמה הוויז לא מעדכן על תקלות בכביש ולא מסמן פקקים ולא מראה רכבים אחרים, והוויז שלי נוהג גם ללכת לישון מידי פעם באמצע הנסיעה...]
1697321861435.png

1697321887306.png
 
כשיוצאים לדרך וה"וייז" אומר שמגיעים עוד חצי שעה, ופתאום באמצע הדרך רואים פקק שהזמן המוערך שלו הוא 10 דקות, ובטוחים שעכשיו ייקח 40 דקות נסיעה, ואז רואים שהוייז נשאר על אותו זמן הגעה, ומבינים שהכל תוכנן מראש, וכבר בהתחלה שהוייז אמר שיקח חצי שעה הוא ידע שיהיה פקק וכמה זמן הוא יקח והוא חישבן אותו כבר ואז אמר לך שהזמן הוא חצי שעה. לא היתה פה הפתעה. (למרות שלפעמים יש...)
כך גם בעולם הזה, שפתאום אנחנו רואים 'הפתעות', שפתאום התקלקל למישהו איזה מכשיר בבית, או שקרוב משפחה נפל למשכב ל"ע, או כל מיני 'פנצ'רים', ואנחנו בטוחים שעכשיו כל התמונה תשתנה וכל התכנונים ישתנו וחושבים שקרה כאן פתאום משהו לא מתוכנן, אבל צריכים לזכור שהשי"ת תיכנן את זה מראש וכבר בהתחלה הכל היה מתוכנן שכך יהיה וזה לא בא בהפתעה וכו' וכו'.
 
כשיוצאים לדרך וה"וייז" אומר שמגיעים עוד חצי שעה, ופתאום באמצע הדרך רואים פקק שהזמן המוערך שלו הוא 10 דקות, ובטוחים שעכשיו ייקח 40 דקות נסיעה, ואז רואים שהוייז נשאר על אותו זמן הגעה, ומבינים שהכל תוכנן מראש, וכבר בהתחלה שהוייז אמר שיקח חצי שעה הוא ידע שיהיה פקק וכמה זמן הוא יקח והוא חישבן אותו כבר ואז אמר לך שהזמן הוא חצי שעה. לא היתה פה הפתעה.
בד"א באשדוד, אבל בירושלים מחמת כל חפירות וסגירות הכבישים, אין קשר בין מה שכותב בתחילת הנסיעה לתוצאה הסופית.
 
אמש באמצע נסיעה איטית על 140 קמש הודיע המכשיר כי רכב נעצר בשולי הכביש בלי הרבה מחשבה עברתי לצד שמאל שיהיה מה שבטוח, בסוף הרכב שנעצר היה דוקא בצד שמאל שאין שוליים ונס משמים שלא קרה כלום כי הסחתי דעתי מלהתבונן יותר מדאי בדרך שלפני
ללמדך שצריך להפסיק לייבש את המוח ולסמוך על הגולם הזה אלא להתבונן טוב טוב בעצמך הדק היטיב
וכן הוא בלימוד ובכל העניינים
 
מרן הגר"ד קוק שליט"א

מה מלמד אותנו מכשיר ה"ווייז"....




בשבוע שעבר הגיעו למרן הגר"ד קוק שליט"א זוג מתחזקים, והרב דיבר עמהם אודות ההשגה הרוחנית העצומה שישנה בתוככי כל איש ישראל באשר הוא... השיחה נתארכה כמעט שעה שלימה!! בדברים חוצבי להבות אש על הגאולה הקרובה, ועל הפספוס הגדול של מי שלא יחזור בתשובה כעת... ועל הכח הרוחני האינסופי הטמון בתוך כל אדם, שאין לו אלא לפקוח את עיניו ולגלות את העוצמה האלהית אשר בקרבו...



וכך אמר מרן שליט"א בתוך דבריו...



גם בקירות יש רוח הקדש... עכשיו שהמשיח עומד להגיע, אז כלי גשמי [ווייז] קלט את ה"קוד האלהי" שישנו באויר, נביא יכול לקלוט מה שקורה עכשיו באנטרטיקה... נביא יגיד לך, שבוי פלוני נמצא כעת באנטרטיקה בבית פלוני... כך היה גם בדור האחרון עם הגאון הקדוש רבי מאיר אביחצירא זיע"א שהיה מציין מקום מדוייק היכן נמצא אדם שמחפשים אותו כמה שבועות ולא מוצאים אותו כידוע עם הילדה בלונדון, ועוד ועוד...



ה"ווייז" לא יכול לומר מה קורה עם השבוי באנטרטיקה, זה עדיין אין בכחו כרגע... אבל הוא התחיל... אדוני!! זה נבואה בתוך האויר עצמו, מי שלא רואה את זה, הוא לא נורמלי... מה פירוש ללחוץ על כפתור... מי מדבר כאן... ולכל אחד זה מדבר אחרת... אתה רואה בעליל שנתפס כאן רוח הקדש מהאויר...



מה זה הכח של האנטי דת שיש היום בעולם?? כזה כחד קדושה נורא יש באויר של ארץ ישראל, והם [אנשי השמאל המשובשים וסיעתם] תפסו אותו, הכח שבוי כרגע אצלם, הכח המופשט לא נמצא במקום הראוי לו, מי שזוכה לבכות בקודש [כגון בתפלה או בלימוד תורה וכיו"ב], הוא אכן לוקח את הכח הקדוש ומשיב אותו למקומו המקורי...



בעזרת ה' נמשיך להביא כאן כפעם בפעם מתוך שיח הקדש של מרן שליט"א כדי לחזק את לב ההמון...
 
חזור
חלק עליון