מה דעתכם על מודעה כזו יש לה מקום או שהיא תקיפה מידי?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
בעבר גם אני חשבתי שמודעות קיצוניות מידי רק מזיקות, וכ"ש גרפיטי, למרות שיש גזרה על תעמולה שאינה שבה ריקם (ולכן אוהבי הפאות נלחמים נגדה בעוז ותעצומות בתעמולה כפולה ומכופלת בכל רחבי המרשתת וכו') אבל תעמולה כזו היה ברור לי שרק מזיקה,
אמנם לאחרונה אחת מבנות משפחתי סיפרה לי על מורה חרדית שחבשה פאה כל ימיה, יום אחד כשהסתובבה עם בעלה, הם ראו גרפיטי של 'פאה נכרית רק לנכרית', היא לעגה לזה ואמרה לבעלה שהם משוגעים וחולי נפש..., לתמיהתה בעלה נשאר רציני לגמרי ולא צחק כלל, ואמר לה שיש אמת בדבריהם, רק שהמציאות שקשה לקבל את זה... מעולם בעלה לא דיבר אתה נגד הפאה (הוא ידע שאין עם מי לדבר) ולכן היא היתה המומה שכך דעתו, והתחלה לחקור אותו, וכשהסביר לה שהפאות של היום הם פרוצות ומכשילות גברים, ויש בהם חשש כמעט ודאי של ע"ז, זה תפס אותה מאד חזק, והיא חשבה על זה המון, וזה לא יצא לה מהראש, עד שיום אחד היא החליטה מעצמה להוריד את הפאה, ללא בקשת בעלה. והיא עמדה בהצלחה בניסיון קשה ביותר, מורה עם מטפחת?? כולם היו המומות, אבל בסוף העריכו אותה על כך, והקושי נשבר.
למדתי מכך שכוחה של האמת כל כך חזק, שאם מכריזים אותו בחוצות קריה לשם שמים, אז אפילו גרפיטי יכול להשפיע על מורה יותר מכל חברותיה ומהפרסום המסיבי על רבנים המתירים את הפאות וכו', ומאז אני מעריך כל מי שעושה לשם שמים גם אם זה נראה לי שהוא מזיק.
ומהסט"א ושלוחיו ניתן ללמוד מה צריך לעשות, ומאויבי תחכמני, מכך שמתירי הפאות לועגים מאד על הפרסום ברחובות, ועושים ככל יכלתם במלחמה בזה, זה ראיה ברורה שהם יודעים שיש לזה השפעה ענקית לטובה, והם והסט"א כועסים על כך מאד.
הסיפור שהבאת תלוי מאד בסגנון של הבעל והאשה.
מהמעט שיצא לי להכיר מהרחוב הליטאי -
אברכים ירא״ש, שלמרות שהיו מעדיפים שנשותיהם ילכו עם מטפחת, בפועל הן הולכות עם פאה. לא דווקא מלחץ חברתי! אלא כי ״זה מותר״. כן, צא תבדוק.
אחרים שמגיעים מבית של תורה, שכל נשותיהם אמותיהם וסבותיהם לבשו פאה מימים ימימה, לא משנה כמה הבעל יחשוב אחרת, האשה תשים פאה. אין לו שום ״זכות״ לכאורה להתעקש על מה שאביו וסבו, שהם ראשי ישיבות או משגיח בישיבה, מתירים.

הסוג שאתה מדבר מזכיר לי סגנון אחר של ליטאים, שלמרות שבאים מבית של תורה, בית האשה המקורי היה יותר ״משוחרר״. וכשהיא מגיעה לבית של בעלה שהוא בן תורה יותר הדוק, היא מוכנה לקחת על עצמה יותר.
יש לציין אגב, שהסגנון ברחוב הספרדי יותר אחיד. ולכן לפעמים קשה לנו לקבל את הצורה הזו שיש ויש סגנונות ברחוב הליטאי. אצלנו אם אחד הולך טיפה רחוק אנחנו קוראים לו משתכנז. וכמו״כ יש סגנון מובהק לליטאי ירושלמי לליטאי בני ברקי. אצל ספרדי לא נתקלתי אלא״כ הוא משייך עצמו ליותר ״דתי״ מאשר ״חרדי״. כולנו יודעים אמנם שה״כינויים״ הללו זה לקוסמטיקה בלבד.

אני מסכים שלפעמים זה יכול לעזור, אך הסיפור שהבאת מזכיר לי דומא קיצונית מאד, על יהודי חילוני מארה״ב שבא להתחתן עם גויה כמורה בחתונה של גוים, והגויה שידעה שהוא יהודי, למדה מה זה בעצם מבטא להיות יהודי, ובכך חיזקה את בעלה שהיא תתגייר ויתחתנו בחתונה יהודית !! כיום הם מתנהגים כחרדים כמעט לכל דבר. (ואני מדגיש, כמעט. והבן)
לפעמים האמת מגיעה ממקומות לא צפויים. הסיפור שהבאתי הוא קיצוני, אך לענ״ד הוא שכיח כמו הסיפור שאתה הבאת.

זה נכון שיש דברים שצריך להיות בהם קיצוני, אך יש דברים שבהם הצד השני של המפה פשוט הולך בהתעלמות עיוורת בשביל להצדיק את הדרך שלו. הנושא של פאה זה בדיוק זה. עשרות אנשים פנו אלי בפרטי בפורום שכן, וכל פעם שאני מנסה להעמיד את האמת, הם מנסים להעמיד אוקימתות במשנתו של הגר״ע שלא מסתדרת עם משנתו של הגר״ע.
יש הרבה מגמתיות בנושא הזה בצד השני - יש קונטרסים שלמים שמנסים לתרץ את הקושיות על הגר״ע. האם יש מישהו מ״אוהבי הפאה״ (כלשונך) שבאמת השתכנע וקיבל מהם?
כמו שאני לא משתכנע משום קונטרס של ״אוהבי פאה״, וזה כלל לא מזיז לי כמה התירים ופוסקים יביאו, גם הם עושים אותו דבר.
זהו נושא נלעס ונטחן.

מותר לצחוק, יכול להיות שזה יביא תועלת. אבל לפעמים זה מביא להסתכלות הפוכה.

אגב, מי שבדרך כלל אפוף בסט״א של הפאה, הסט״א מעוור אותו.
 
בדומה לזה.
סיפור מזעזע של ממש שהולך ברחוב שלי ממש.

כנראה יש אחת נושרת במשפחות החרדיות אצלי ברחוב. למרות שהיא מגיעה והולכת, זה לא מפריע כ״כ איך שהיא מתלבשת, אלא כשהיא מביאה את החברים מהעולם החילוני, ובכוונה תחילה עושים מוזיקה ודברים שלא ראויים להעלות על הכתב במקום כזה. ודווקא בגלל שהיא גרה באזור כאן.
מעשה אחר כזה היה בצאתי מביהכ״נ במוצאי שבת ומצאתי זוג חילונים. לא ראוי להעלות על הכתב מה נעשה.

לעומת זאת, בתחילת שנות נישואי שגרתי באיזור המתחרד בשכונה, אולי היו רכבים בשבת פה ושם (לא רציני כמו בערים חילוניות, אלא כמו בירושלים. כנודע) אך מעולם לא נתקלתי בפריצויות כאלו ואחרות.

ואם אדבר על היראת שמיים שלי בפרטות - אני טיפה אספר על עצמי כאן:

מי שלא יודע עדיין, אני בעל תשובה. בתחילת החזרה בתשובה שלי היו פעמים שהייתי צריך לעבור בתל אביב הטמאה בשביל לעבור ממקום למקום. הראש שלי באותה תקופה היה ברצפה ולא העזתי להרים אותו פן יפגשו עיניי דבר פרוץ.
לעומת זאת, כעת כשאני אברך וגר בשכונה חרדית, כיוון שעיניי לא רואות בשכיחות שלהם דבר פרוץ, הן מורמות יותר . אך בגלל זה בפעמים הנדירות שיש פריצות, העיניים לא יורדות כמו שירדו בתקופת ההתחזקות שלי.

אם אגיד משהו ברוח המוסר - לזיכרוני המכתב מאליהו מדייק מפירוש חז״ל שאברהם נקרא עברי משום ״הוא מעבר אחד והם מהעבר השני״, שעיקר החיזוק שלו היה דווקא בגלל שהיה בין עובדי גילולים, ולכן ראה את עצמו כך. לעומת זאת כשאדם נמצא באיזור חרדי ושמור, אין הרבה חיזוק בעניין כיוון שאף פעם אין ניסיונות, ואז כשמגיע הניסיון, קשה יותר להתגבר עליו.
(כמובן שזה לא אומר שצריך לגור באיזור מעורב חלילה. אבל עיקר הירא״ש מגיעה דווקא מנסיונות, ולא חוסר ניסיונות. ואני אומר זאת מנסיון. אני יכול לספר סיפורים על כך מפה ועד מחר, איך דווקא כשהתחלתי להתחזק היה לי סיעתא דשמיא גמורה בלימוד, שהצלחתי ללמוד מסכת שלמה תוך שנה ולמדתי חצי מאורח חיים עם בית יוסף ומשנה ברורה. אך כיום להגיע עבורי לסיעתא דשמיא כזו, זה רק אחרי עמל גדול בתורה.)
יישר כח
מי שרוצה לבוא למגדל העמק מוזמן...
מסבירים שלכן רבקה העדיפה שיעקב יחיה עם לבן ולא עם עשו
וכמו שהאריך בזה בטוב טעם ודעת ידידינו הרב פולק באז נדברו של השבוע שאמור להיות לכאורה כאן
 
בעבר גם אני חשבתי שמודעות קיצוניות מידי רק מזיקות, וכ"ש גרפיטי, למרות שיש גזרה על תעמולה שאינה שבה ריקם (ולכן אוהבי הפאות נלחמים נגדה בעוז ותעצומות בתעמולה כפולה ומכופלת בכל רחבי המרשתת וכו') אבל תעמולה כזו היה ברור לי שרק מזיקה,
אמנם לאחרונה אחת מבנות משפחתי סיפרה לי על מורה חרדית שחבשה פאה כל ימיה, יום אחד כשהסתובבה עם בעלה, הם ראו גרפיטי של 'פאה נכרית רק לנכרית', היא לעגה לזה ואמרה לבעלה שהם משוגעים וחולי נפש..., לתמיהתה בעלה נשאר רציני לגמרי ולא צחק כלל, ואמר לה שיש אמת בדבריהם, רק שהמציאות שקשה לקבל את זה... מעולם בעלה לא דיבר אתה נגד הפאה (הוא ידע שאין עם מי לדבר) ולכן היא היתה המומה שכך דעתו, והתחלה לחקור אותו, וכשהסביר לה שהפאות של היום הם פרוצות ומכשילות גברים, ויש בהם חשש כמעט ודאי של ע"ז, זה תפס אותה מאד חזק, והיא חשבה על זה המון, וזה לא יצא לה מהראש, עד שיום אחד היא החליטה מעצמה להוריד את הפאה, ללא בקשת בעלה. והיא עמדה בהצלחה בניסיון קשה ביותר, מורה עם מטפחת?? כולם היו המומות, אבל בסוף העריכו אותה על כך, והקושי נשבר.
למדתי מכך שכוחה של האמת כל כך חזק, שאם מכריזים אותו בחוצות קריה לשם שמים, אז אפילו גרפיטי יכול להשפיע על מורה יותר מכל חברותיה ומהפרסום המסיבי על רבנים המתירים את הפאות וכו', ומאז אני מעריך כל מי שעושה לשם שמים גם אם זה נראה לי שהוא מזיק.
ומהסט"א ושלוחיו ניתן ללמוד מה צריך לעשות, ומאויבי תחכמני, מכך שמתירי הפאות לועגים מאד על הפרסום ברחובות, ועושים ככל יכלתם במלחמה בזה, זה ראיה ברורה שהם יודעים שיש לזה השפעה ענקית לטובה, והם והסט"א כועסים על כך מאד.
יתכן, אך ראה כאן. ואולי יש לחלק בין הנידונים. וצ"ע.
 
נערך לאחרונה:
אני לעצמי חשבתי על סברא בתור אחד שגר במקום של חילונים בתל אביב שאישה חרדי עם פאה זה בכלל לא מכשיל אם נסתכל על מה שקורה שם ברחובות בכל מקום בפרט בקיץ, כלומר כל נושא הפלפול של פאה אם צנוע או לא , לא הנושא של ההלכה, לפי האוסרים מצד צניעות אני אומר, שבאזורים חילונים שנשים הולכות חשוף , אישה שלשובה צנוע גם עם פאה בלונדינית ושמלה בכלל לא גורם שום יצר ומשיכה כאשר רצות לידה נשים לא צנועות
מה אתם אומרים?
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
יפה מאד
הייתי מעדן יותר - כרגע זה קצת גס
בדברים כאלה (ותמיד) מילה בסלע שתיקה בתרי..
כשכותבים הכל על השולחן מאבדים קצת את האפקט
 
אני לעצמי חשבתי על סברא בתור אחד שגר במקום של חילונים בתל אביב שאישה חרדי עם פאה זה בכלל לא מכשיל אם נסתכל על מה שקורה שם ברחובות בכל מקום בפרט בקיץ, כלומר כל נושא הפלפול של פאה אם צנוע או לא , לא הנושא של ההלכה, לפי האוסרים מצד צניעות אני אומר, שבאזורים חילונים שנשים הולכות חשוף , אישה שלשובה צנוע גם עם פאה בלונדינית ושמלה בכלל לא גורם שום יצר ומשיכה כאשר רצות לידה נשים לא צנועות
מה אתם אומרים?
קשה להכנס לתוך נבכי דעתו של המהרהר המצוי יש כאלו שדווקא זו שאמורה להיות צנועה כל סטייה מקו הצניעות מעורר אצלם עניין.

זכורני שהמורה בבית הספר(חילוני) אמרה דבר מעניין והוא נכון שגם אם אישה הייתה חובשת כל הזמן כובע היה עניין לגברים בהורדה שלו.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מהרהר מצוי הוא שפוי כמו רוב העולם ושפוי ומצוי יותר מגרה אותם חשוף מאשר מכוסה והדברים פשוטים מאד
מי שיש לו עוד דעה אשמח לשמוע
 
מהרהר מצוי הוא שפוי כמו רוב העולם ושפוי ומצוי יותר מגרה אותם חשוף מאשר מכוסה והדברים פשוטים מאד
מי שיש לו עוד דעה אשמח לשמוע
זה ממש לא פשוט.
בפרט שנניח חרדי מסתובב עם אשתו ואצות רצות להן כל אלו שאמרת הוא משתדל אני מניח לשמור על עיניו. אך כשמגיע אחת צנועה ופאה מהודרת לראשה פה אולי הוא כבר לא מסיט מבט כי מה הבעיה וזה פתח להרהור באישור.

מה גם שאין לך שום ידיעה על מה הוא המהרהר המצוי ומה האחוזים של אותו מהרהר שאיננו מצוי לטעמך. יש סרטון שרואים נער חרדי מחבק ילדה חרדית ובורח ומעניין מדוע לא רץ לחבק את אחת מהרצות הנ"ל. וכנראה שכיוון שזו מצויה לו. כך מה שכתבתי כיוון שכלפי הצנועות כביכול החסמים והגדרות והשמירות יורדים המכשלה מצויה.

כמובן שאין לי בזה מסמרות וקשה להכריע בזה.
 
האם אישה שהולכת במקום חילוניות עם פאה והיא מכוסה לגמרי בלבוש צנוע, היא מושכת יותר מנשים שהם הולכות עם שיער פזור לגמרי ועורומות
גם אם לא יותר עדיין יתכן ויש בכך מכשלה.
 
הבדיקה הכי פשוטה , קח אדם נטרלי "שלא משוחד לאיסור פאה או להיתר פאה", תשאל אותו מה יותר מושך ותראה בעליל והדברים פשוטים שהוא ימשך לאישה שיותר חשופה
לדעתי הדיון יסתיים אם אלו הטענות כאן
 
אני חולק עליך בתכלית

עוד מעט גם תאמר לי שבחוף הים המעורב אישה עם פאה מושכת יותר
בחוף הים המעורב חרדי לא אמור להיות.
ברחוב לטייל עם אשתו כן. כשיבואו נשים לא צנועות בקרבת מקום חרדי יסיט מבטו, כשתבוא הצנועה עם הפאה כנראה שלא. ואז יש מקום להרהור. כמו כן אם תתיישב על הספסל שלהם כנ"ל מן הסתם יקומו אך אם תשב אחת צנועה עם פאה כנראה שיישארו כל עוד אשתו באמצע.
אתה רוצה לחלוק בתכלית זו זכותך. לדעתי אי אפשר לקבוע בזה דברים ברורים בטח לא פשוטים.
 
שורה ראשונה שכתבת היא לא שייכת ברחת מהשאלה.
לדעתי תעשה קצת משאל עם אצל אנשים שאין להם דעה בפאה לכאן או לכאן ותראה שלא יבינו מה הספק שלך בכלל. כל אישה חשופה מושכת יותר מצנועה.
 
הבדיקה הכי פשוטה , קח אדם נטרלי "שלא משוחד לאיסור פאה או להיתר פאה", תשאל אותו מה יותר מושך ותראה בעליל והדברים פשוטים שהוא ימשך לאישה שיותר חשופה
לדעתי הדיון יסתיים אם אלו הטענות כאן
זה לא משנה מה יותר מושך אלא האם זה מושך.
לגבי הזילות שלך בטענות. די ברור לי שאתה משוכנע שקו המחשבה שלך נכון ואין בלתו.
ומשכך דבריי נסובים לקוראים. אם אתה רוצה לסיים כאן תעשה כרצונך.
 
אני סיימתי כי אני חושב ששיקול הדעת שלך באיסור פאה גבר על שיקול הדעת הנורמלי של איזה אישה יותר מושכת הצנועה או הפחות צנועה. ככה אי אפשר לגשת לפסק הלכה או להכרעת דבר.
 
שורה ראשונה שכתבת היא לא שייכת ברחת מהשאלה.
לדעתי תעשה קצת משאל עם אצל אנשים שאין להם דעה בפאה לכאן או לכאן ותראה שלא יבינו מה הספק שלך בכלל. כל אישה חשופה מושכת יותר מצנועה.
שייכת כי אני מדבר על מציאות מצויה כאשר יש כביכול היתר. אשה חרדית לא תטייל עם בעלה בחוף. והנסיון לא מתחיל. אבל בדרך למסעדה כשרה או לבנק או סתם לטייל יתכן שכן ופה השאלה מתחילה.
 
אני סיימתי כי אני חושב ששיקול הדעת שלך באיסור פאה גבר על שיקול הדעת הנורמלי של איזה אישה יותר מושכת הצנועה או הפחות צנועה. ככה אי אפשר לגשת לפסק הלכה או להכרעת דבר.
אתה בכלל לא יודע מה דעתי על איסור פאה. אני דנתי עקרונית על מה שכתבת וכתבתי שקשה להיכנס לראשו של המהרהר. אם משהו הוא נניח לא צנוע וזה לא משנה אם זה פאה או דבר אחר המהרהר יהרהר גם על ההכי לא צנוע אבל גם על הלא צנוע הקטן.
 
אני מוכן להתערב שאם אני מעלה את התוכן שכתבת שאישה צנועה עם פאה יותר מושכת מאישה לא צנועה, וגם אם אתה מתספק בדבר, כל מי שיראה את התוכן שלך שהוא נטרלי לא יבין מה אתה מדבר. אתה מדבר דברים הפוכים מהטבע של הגבר המצוי
 
אני מוכן להתערב שאם אני מעלה את התוכן שכתבת שאישה צנועה עם פאה יותר מושכת מאישה לא צנועה, וגם אם אתה מתספק בדבר, כל מי שיראה את התוכן שלך שהוא נטרלי לא יבין מה אתה מדבר. אתה מדבר דברים הפוכים מהטבע של הגבר המצוי
אני לא חולק על זה שזה יותר מושך אלא שאם זה מושך זה מספיק. וציינתי שיש מציאות שמצויה שהניסיון יהיה דווקא על מקום שפחות יש חומות שמירה על עצמנו. עובדה היא שיש אנשים שנכשלו עם הצנועות דווקא רח"ל וכלל לא עם לא צנועות כי מה לעשות עם הצנועות הם מרשים לעצמם לדבר ומשם נגררים ל...
מעבר לכך אתה יכול לבוז לדעתי כמה שאתה רוצה.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון