לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א
שלום רב!
נסתפקתי לדוגמא בשוטף פרי לאכילה. האם כדאי שינגב אותו וכך לא נכנס לספק האם צריך ליטול ידיו לטיבולו במשקה, אלא שאז מפסיד מצוה לרוב הפוסקים שמחייבים נטילה. או שמא עדיף שיטול ידיו כדי לקיים את מצוות נטילת ידיים לרוב הפוסקים, אלא שאז לא יוכל לברך מחמת סב"ל. וידוע שאע"פ שברכות אינן מעכבות מ"מ לכתחילה אסור לעשות מצוה בלא ברכה ולפיכך אמרו שאסור לתרום ערום כי לא יכול לברך.
כמו כן אדם שפשט את טליתו או שנפלה מעליו. שלדעת מרן השו"ע חייב לברך שנית. האם כדאי יותר שלא יתעטף שוב בטלית ויפסיד מצוה או שמא עדיף שיתעטף בלא ברכה. וכן כל כיוצ"ב.
שלום רב!
נסתפקתי לדוגמא בשוטף פרי לאכילה. האם כדאי שינגב אותו וכך לא נכנס לספק האם צריך ליטול ידיו לטיבולו במשקה, אלא שאז מפסיד מצוה לרוב הפוסקים שמחייבים נטילה. או שמא עדיף שיטול ידיו כדי לקיים את מצוות נטילת ידיים לרוב הפוסקים, אלא שאז לא יוכל לברך מחמת סב"ל. וידוע שאע"פ שברכות אינן מעכבות מ"מ לכתחילה אסור לעשות מצוה בלא ברכה ולפיכך אמרו שאסור לתרום ערום כי לא יכול לברך.
כמו כן אדם שפשט את טליתו או שנפלה מעליו. שלדעת מרן השו"ע חייב לברך שנית. האם כדאי יותר שלא יתעטף שוב בטלית ויפסיד מצוה או שמא עדיף שיתעטף בלא ברכה. וכן כל כיוצ"ב.