• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

מטריית 'מגן השבת'

אינו מובן בסימן שיא הותר לעשות אהל בהערמה על המת משום צער החי ושם אף פוסק לא פצה את פיו ולא נראה לי איכא מאן דפליג הכא דהוי ג"כ מחיצה שאינה יכולה לעמוד מאליה דלאו שמיה מחיצה ואפ' בלא טפח אלא מה שגזרו על מטריה רבותינו האחרונים קדוש יאמר להם ואין ביכולתינו להפיר מה שבי"ד ראשון גזר אם אין אנו גדולים ממנו וכו' אלא שמהא דסי' שיא התרתי בספרי [שו"ת באור השחר] כסניף לסברא להתיר סוכך העגלה בשעת הדחק גם למחמירים דכו"ע מודו דרבנן הוי וצ"ע

משם נלמד [שיא] כמובן שלצער דחי מותר לעשות אוהל עראי גמור. וצ"ע לגבי הערמה לכתחילה ואפשר היכא דכבר נמצא בגשם הערמה לא מיקרי ויש לדון
 
חזור
חלק עליון