עכשיו ראיתי שכבודו דן בזה במקום אחר.יפשוט לי או לך?
עכ"פ, עדיין צריך מקורות לדבר...
אז יפשוט לך ולי.
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
עכשיו ראיתי שכבודו דן בזה במקום אחר.יפשוט לי או לך?
עכ"פ, עדיין צריך מקורות לדבר...
אבל יש חמצוצים ושאר סוכריות וממתקים חמוצים שכפנים כן מתעוותים מרוב חמיצותם...אז יפשוט לך ולי.
אז בהם ישאר ספק או תאסור.אבל יש חמצוצים ושאר סוכריות וממתקים חמוצים שכפנים כן מתעוותים מרוב חמיצותם...
עקרונית נכון. אם כי חריף יותר קל מחמוץ. ודו"ק.לפי הנ"ל יוצא, שמי שמתענג באכילת מלפפון חמוץ, ובפרט שהוא מגיע כמאכל לוואי לאוכל, וכן שחמיצותו אינה גדולה כ"כ עד שפרצופו משתנה מחמת החמיצות, (ובתוספת זה שאין 'איסור' לאכול דברים חמוצים, אלא רק נהגו כך, והוא לסימנא מילתא), לכן נראה להקל בדבר.
כי בסופו של דבר לְךָ חמוץ! ולְךָ חריף!... דומה הדבר למי שמוכן שינקרו את עינו האחת ובלבד שלאחר ינקרו את שתי העיניים... אנחנו רוצים שלנו יהיה טעים ונעים ורק לאויבינו יהיה רע...קצת קשה לי שאלה ילדותית אולי
הרי בין הסימנים אנחנו לוקחים דברים שמסמנים רע לאויבים שלנו, סילקא, קרע, וכו'
אז מה הבעיה לאכול דבר חמוץ וחריף ומה שיהיה ולאחל אותו לשונאנו?
אז לפי דבריך יוצא שכל דבר שאני נהנה ממנו אין בו שום בעיה גם אם הוא שחור והוא לשון דאגה וכו'? והרי הפוסקים חששו גם לדברים עם מראה ושם בעייתי כמו ענבים שחורים ודגים ואגוזיםכי בסופו של דבר לְךָ חמוץ! ולְךָ חריף!... דומה הדבר למי שמוכן שינקרו את עינו האחת ובלבד שלאחר ינקרו את שתי העיניים... אנחנו רוצים שלנו יהיה טעים ונעים ורק לאויבינו יהיה רע...
זה לא אמרתי,אז לפי דבריך יוצא שכל דבר שאני נהנה ממנו אין בו שום בעיה גם אם הוא שחור והוא לשון דאגה וכו'? והרי הפוסקים חששו גם לדברים עם מראה ושם בעייתי כמו ענבים שחורים ודגים ואגוזים
ע' מאירי הוריות שם, דקאי על העוונות של האדם שהם יתמו וכו'.הרי בין הסימנים אנחנו לוקחים דברים שמסמנים רע לאויבים שלנו, סילקא, קרע, וכו'
יישר כח.דבריו של מרן רבינו עובדיה זצ"ל על אכילת דברים חמוצים וחריפים. שימו לב היטב ללשונו הטהורה
אמנם בבא"ח מבואר שיתמו היינו שונאי ישראל, וגם כך משמע לי מדברי הילקו"י שדן איך מותר לקלל וכו', עיי"ש.ע' מאירי הוריות שם, דקאי על העוונות של האדם שהם יתמו וכו'.