האחרונים כתבו דדעת מרן שרק בשר ויין אסורים, ממה שכתב מנהג כשר זה דוקא לענין בשר ויין, ואילו לענין כיבוס וכדו' כתב בסימן תקנב דמותר מיד לאחר התענית.
וראיתי להעיר מדברי מרן להלן בסימן תקנט סעיף י שכתב דמותר לשחוט אחר חצות היום, והרי לשיטתו מנהג כשר שלא לאכול במוצאי תשעה באב, וא"כ מה שלא הותר בצאת תעשה באב אף לא הותר לאחר חצות היום. וע"כ צ"ל שכתב כן למי שלא נוהג כמנהג הכשר הנ"ל אלא נקט לעיקר דינא, וכ"כ המשנ"ב שם להדיא, דכל דברי השו"ע אינו אלא לולי המנהג הכשר. וא"כ לפי"ז י"ל דאף במש"כ לגבי כיבוס צ"ל דנקט לעיקר דינא, וסמך דבריו על סימן תקנח שכתב את המנהג הכשר. והוא כדברי הרש"ל ודלא כמאמר מרדכי.
וראיתי להעיר מדברי מרן להלן בסימן תקנט סעיף י שכתב דמותר לשחוט אחר חצות היום, והרי לשיטתו מנהג כשר שלא לאכול במוצאי תשעה באב, וא"כ מה שלא הותר בצאת תעשה באב אף לא הותר לאחר חצות היום. וע"כ צ"ל שכתב כן למי שלא נוהג כמנהג הכשר הנ"ל אלא נקט לעיקר דינא, וכ"כ המשנ"ב שם להדיא, דכל דברי השו"ע אינו אלא לולי המנהג הכשר. וא"כ לפי"ז י"ל דאף במש"כ לגבי כיבוס צ"ל דנקט לעיקר דינא, וסמך דבריו על סימן תקנח שכתב את המנהג הכשר. והוא כדברי הרש"ל ודלא כמאמר מרדכי.