• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מנהגי אבילות במוצאי תשעה באב

אודי

Member
האחרונים כתבו דדעת מרן שרק בשר ויין אסורים, ממה שכתב מנהג כשר זה דוקא לענין בשר ויין, ואילו לענין כיבוס וכדו' כתב בסימן תקנב דמותר מיד לאחר התענית.
וראיתי להעיר מדברי מרן להלן בסימן תקנט סעיף י שכתב דמותר לשחוט אחר חצות היום, והרי לשיטתו מנהג כשר שלא לאכול במוצאי תשעה באב, וא"כ מה שלא הותר בצאת תעשה באב אף לא הותר לאחר חצות היום. וע"כ צ"ל שכתב כן למי שלא נוהג כמנהג הכשר הנ"ל אלא נקט לעיקר דינא, וכ"כ המשנ"ב שם להדיא, דכל דברי השו"ע אינו אלא לולי המנהג הכשר. וא"כ לפי"ז י"ל דאף במש"כ לגבי כיבוס צ"ל דנקט לעיקר דינא, וסמך דבריו על סימן תקנח שכתב את המנהג הכשר. והוא כדברי הרש"ל ודלא כמאמר מרדכי.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון