שם מדובר על 'קוליס האיספנין' עי"ש.ז"ל המשנה ברורה (סימן שיח סקל"ט): וכ"ש לפי מה שמבואר בסעיף זה דיש דברים רכים קלי הבישול שמתבשלים אפילו בהדחה מכלי שני אפשר דיש בהעלים ג"כ חשש איסור דאורייתא אפילו באופן זה
אם לא - אז יהיה סתירה במ"ב.
שם מדובר על 'קוליס האיספנין' עי"ש.ז"ל המשנה ברורה (סימן שיח סקל"ט): וכ"ש לפי מה שמבואר בסעיף זה דיש דברים רכים קלי הבישול שמתבשלים אפילו בהדחה מכלי שני אפשר דיש בהעלים ג"כ חשש איסור דאורייתא אפילו באופן זה
טעות.שם מדובר על 'קוליס האיספנין' עי"ש.
למה סתירה?אם לא - אז יהיה סתירה במ"ב.
מה הקשר?אני חושב שעצם הגישה שלך ש"הערות שלי חזקות" היא הבעיה, זה עצמו מראה על קנטרנות.
אני לא חושב שלא מעונינים, יש הרבה שמעונינים. הרי ביקשו להקים כזה מקום שיענו על הערות, ואם לא על אלו, על מה כן יענו? על מה שקל לענות ובאמת אינו הערה?גם הציבור לא מעוניין לענות לך, שרואה במגמה כזו בעייתיות, וגם אם ינתנו יישובים, הם לא יעזרו.
יראה הציבור וישפוט.מה הקשר?
אם אני מראה שהרב עובדיה הביא פוסק, ובפוסק עצמו כתוב לא כמו שהביא, ואני אף מביא את הצילום של הפוסק כדי שכולם יוכלו לראות, האם זה קנטרנות? זו מציאות. וזוה הערה חזקה. מי שיכול לפורכה מוזמן.
אני לא חושב שלא מעונינים, יש הרבה שמעונינים. הרי ביקשו להקים כזה מקום שיענו על הערות, ואם לא על אלו, על מה כן יענו? על מה שקל לענות ובאמת אינו הערה?
בכל אופן, הבנתי שקשה לכם לראות השגות חזקות [שאתם קוראים להם 'קנטרניות'].
יישר כח.
טעות שלך.טעות.
המ"ב עצמו פוסק שעירוי מכלי שני ככלי שלישי, ובתה אוסר אפילו בעירוי מכלי שני, והביאור בזה הוא כיון שהוא 'קוליס האיספנין' שאסור כל עוד היד סולדת, ולא משנה איזה כלי.למה סתירה?
לענ״ד אם אולי תערוך את ההודעות של @דעת תורה באופן שיבין איפה הוא שגה, יעזור לו להבין איפה הקו הזה נמצא, ובאילו לשונות לא להשתמש. והרי קא חזינן שרצונו להתעלות ולהשתלב.האמת אומר, שמהרבה הודעות שלך אתה עומד מאוד על הגבול, ואף קצת חורג.
לא הבנת את דברי.
עירוי מכלי שני דינו ככלי שלישי. הרב יצחק כותב להחמיר בעירוי מכלי שני ולהקל בכלי שלישי, וחילוק זה אינו נכוןוצריך להבין מקור לחילוק.
יש להעיר שהחיי״א אולי התקבל בין פוסקי אשכנז, אבל הוא חידוש ממש שנוגד ראשונים מפורשים. וכבר הארכתי בזה במק״א.המ"ב עצמו פוסק שעירוי מכלי שני ככלי שלישי, ובתה אוסר אפילו בעירוי מכלי שני, והביאור בזה הוא כיון שהוא 'קוליס האיספנין' שאסור כל עוד היד סולדת, ולא משנה איזה כלי.
המשנ"ב בסקל"ה מדבר על כל דבר מאכל ולא על קלי הבישול, ובזה אומר דעירוי מכלי שני הוי כהדחה בעלמא. אמנם בסקל"ט מדבר בקלי בישול ובזה אומר דעירוי מכלי שני אפשר שיהיה בו איסור חטאת. והבן.המ"ב עצמו פוסק שעירוי מכלי שני ככלי שלישי, ובתה אוסר אפילו בעירוי מכלי שני, והביאור בזה הוא כיון שהוא 'קוליס האיספנין' שאסור כל עוד היד סולדת, ולא משנה איזה כלי
שמירת שבת כהלכתה פרק א אות סגהמשנ"ב בסקל"ה מדבר על כל דבר מאכל ולא על קלי הבישול, ובזה אומר דעירוי מכלי שני הוי כהדחה בעלמא. אמנם בסקל"ט מדבר בקלי בישול ובזה אומר דעירוי מכלי שני אפשר שיהיה בו איסור חטאת. והבן.
אולי כדאי לעשות סקר (ולדון בעניין בנושא נפרד).יראה הציבור וישפוט.
קריינא דאיגרתא..אולי כדאי לעשות סקר (ולדון בעניין בנושא נפרד).
מה יש לדון.אולי כדאי לעשות סקר (ולדון בעניין בנושא נפרד).
יש להבדיל בין ״קושיא חזקה על מרן, צריך תירוץ״ לבין ״השגה חזקה״ בו נשמע שניחא לך להשאיר הדבר בגדר השגה.בכל אופן, הבנתי שקשה לכם לראות השגות חזקות [שאתם קוראים להם 'קנטרניות'].
אולי תסביר לנו איך זה מבואר, כי אני דוקא חשבתי שכבודו בא לתת לי ראיות לדברי !מבואר בפוסקים הנ"ל כפי שביארתי במ"ב, שמה שהחמיר זה רק בדברים כמו קוליס האיספנין ודומיהם כמו עלי תה, אבל בשאר דברים עירוי מכלי שני ככלי שלישי.
מנין לך זאת?עלי תה לדעת המ"ב זה כמו קוליס האיספנין שאסור כל עוד היס"ב,