אל תשתדל, תעשה מעשים בלי השתדלות.!!!!!!!!!!!אני משתדל מאוד לכתוב בלשון נקיה ומכובדת.
הוא כבר לא יכול לא להתשתדל ולא לעשות, הוא כבר לא בפורום.אל תשתדל, תעשה מעשים בלי השתדלות.!!!!!!!!!!!
הבעיה לא הייתה כאן, אלא בכלל האשכולות, ורוב הדברים הדברים כבר נמחקו.חבל, הדבר מרחיק עוד הרבה מהפורום.
עברתי על כל דבריו ולא ראיתי שמץ של זלזול במרן שליט"א.
לחינם עטו עליו אולי כי באמת שאל שאלה חזקה...
במקום ללכת למרן שליט"א ולשאול לדעתו בזה, נכנסו עם השואל לקטנות (אולי רצו שיכתוב מרן...).
ראו בפורומים אחרים שמעולם ד"ז לא נחשבב לזלזול.
הגה בעצמך אם במקום לכתוב הרב יצחק היה כותב הגרעק"א וכדו' האם גם היו מתנפלים עליו ככה?!
לדעתי רגשי הנחיתות שלנו גורמים לנו לחפש התקפות על רבותינו כל הזמן, ושמישהו מעיז לשאול שאלה מיד הוא כבר מזלזל.
@דעת תורה ראוי להתנצלות מחו"ר הפורום, ולא הבנתי כלל למה הורחק [סתימת פיות???]
לא ראוי לאף התנצלות שבעולם אתה יכול לראות באשכולות אחרים חלק מחברי הפורום שחולקים כדרכה של תורה על מרן זצוק"ל וכן על בנו ממשיך דרכו מרן הראש"ל שליט"א ואף אחד ממנהלי הפורום לא חשב להוציאם בגלל זה... ולמה? את התשובה אני משאיר לך!! פשוט תסתכל בעצמך ותראה!!חבל, הדבר מרחיק עוד הרבה מהפורום.
עברתי על כל דבריו ולא ראיתי שמץ של זלזול במרן שליט"א.
לחינם עטו עליו אולי כי באמת שאל שאלה חזקה...
במקום ללכת למרן שליט"א ולשאול לדעתו בזה, נכנסו עם השואל לקטנות (אולי רצו שיכתוב מרן...).
ראו בפורומים אחרים שמעולם ד"ז לא נחשבב לזלזול.
הגה בעצמך אם במקום לכתוב הרב יצחק היה כותב הגרעק"א וכדו' האם גם היו מתנפלים עליו ככה?!
לדעתי רגשי הנחיתות שלנו גורמים לנו לחפש התקפות על רבותינו כל הזמן, ושמישהו מעיז לשאול שאלה מיד הוא כבר מזלזל.
@דעת תורה ראוי להתנצלות מחו"ר הפורום, ולא הבנתי כלל למה הורחק [סתימת פיות???]
אם אכן כך, טעיתי, מתנצל...הבעיה לא הייתה כאן, אלא בכלל האשכולות, ורוב הדברים הדברים כבר נמחקו.
שאלה במחילה, למה צריך שיהיו ראויים לאכילה מצד עצמם אחר שהם בושלו כ"צ (במידה וזו המציאות ומשמע ממרן כאן דבעינן תרתי), הרי אין מכה בפטיש באוכלין?ואם ברור לו שכל הרכיבים מבושלים כ"צ, וגם הם ראויים לאכילה בפני עצמם קודם שייבשו אותם, רק בזה מותר לערות עליהם מים חמים מכלי ראשון. אבל קשה לדעת דבר זה בבירור.
היכן הארכת? תוכל לצרף?יש להעיר שהחיי״א אולי התקבל בין פוסקי אשכנז, אבל הוא חידוש ממש שנוגד ראשונים מפורשים. וכבר הארכתי בזה במק״א.
עיין בשרשור מהודעה הבאה והלאה:היכן הארכת? תוכל לצרף?
כתב בזה בילקו"י ברכות הנדפ"מ ח"א עמ' תקכ"ט.אם יש מכתב ממרן שליט"א בעניין זה
היום ראיתי בדיני בישול (כמדומני פרק י"א) שכותב לאסור לתת מים חמים מהמיחם על מים צוננים, ובאחד המקורות כתב "הליכות עולם".מעניין לעניין (שלא) באותו עניין... ראיתי שבהליכות שבת ח"ב כתב שאין להכניס תיון לתוך כוס מים חמים בכלי שני (אלא רק בכלי שלישי), וכתב המקור מדברי המשנ"ב, וכן החזו"ע וכן האול"צ.
ומה תמהתי לראות שבמקור שהביא מהחזו"ע (שבת ד' עמ' שע"ח) כתב במפורש שהדבר מותר, ורק סיים שיש חולקים וטוב להחמיר, אך בוודאי שלא כתב לאסור. ותמהתי מאוד מפני מה הביא בהליכות שבת המקור כדעת החולקים ולא הביא את דעת מרן האמיתית (או לפחות להעלימה)...
אגב, לגבי מנה חמה בשבת, כתב ב"אור השבת" פרשת קרח תשפ"ד בעניין.