• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מנה חמה בשבת

משנה ברורה סימן שיח ס"ק לט
כ"ש לפי מה שמבואר בסעיף זה דיש דברים רכים קלי הבישול שמתבשלים אפילו בהדחה מכלי שני אפשר דיש בהעלים ג"כ חשש איסור דאורייתא אפילו באופן זה
 
חבל, הדבר מרחיק עוד הרבה מהפורום.
עברתי על כל דבריו ולא ראיתי שמץ של זלזול במרן שליט"א.
לחינם עטו עליו אולי כי באמת שאל שאלה חזקה...
במקום ללכת למרן שליט"א ולשאול לדעתו בזה, נכנסו עם השואל לקטנות (אולי רצו שיכתוב מרן...).
ראו בפורומים אחרים שמעולם ד"ז לא נחשבב לזלזול.
הגה בעצמך אם במקום לכתוב הרב יצחק היה כותב הגרעק"א וכדו' האם גם היו מתנפלים עליו ככה?!
לדעתי רגשי הנחיתות שלנו גורמים לנו לחפש התקפות על רבותינו כל הזמן, ושמישהו מעיז לשאול שאלה מיד הוא כבר מזלזל.
@דעת תורה ראוי להתנצלות מחו"ר הפורום, ולא הבנתי כלל למה הורחק [סתימת פיות???]
הבעיה לא הייתה כאן, אלא בכלל האשכולות, ורוב הדברים הדברים כבר נמחקו.
 
נערך לאחרונה:
חבל, הדבר מרחיק עוד הרבה מהפורום.
עברתי על כל דבריו ולא ראיתי שמץ של זלזול במרן שליט"א.
לחינם עטו עליו אולי כי באמת שאל שאלה חזקה...
במקום ללכת למרן שליט"א ולשאול לדעתו בזה, נכנסו עם השואל לקטנות (אולי רצו שיכתוב מרן...).
ראו בפורומים אחרים שמעולם ד"ז לא נחשבב לזלזול.
הגה בעצמך אם במקום לכתוב הרב יצחק היה כותב הגרעק"א וכדו' האם גם היו מתנפלים עליו ככה?!
לדעתי רגשי הנחיתות שלנו גורמים לנו לחפש התקפות על רבותינו כל הזמן, ושמישהו מעיז לשאול שאלה מיד הוא כבר מזלזל.
@דעת תורה ראוי להתנצלות מחו"ר הפורום, ולא הבנתי כלל למה הורחק [סתימת פיות???]
לא ראוי לאף התנצלות שבעולם אתה יכול לראות באשכולות אחרים חלק מחברי הפורום שחולקים כדרכה של תורה על מרן זצוק"ל וכן על בנו ממשיך דרכו מרן הראש"ל שליט"א ואף אחד ממנהלי הפורום לא חשב להוציאם בגלל זה... ולמה? את התשובה אני משאיר לך!! פשוט תסתכל בעצמך ותראה!!
מי שמדבר גבוהה גבוהה וחושב עצמו כביכול אין לדבריו מענה בכל קושיותיו.. ודברי מרן נדחים מפני דבריו, שהרי הוא הקשה קושיא דלית לה פירכא.. מקומו מחוץ לבית המדרש "פורום מורשת מרן"!
 
ואם ברור לו שכל הרכיבים מבושלים כ"צ, וגם הם ראויים לאכילה בפני עצמם קודם שייבשו אותם, רק בזה מותר לערות עליהם מים חמים מכלי ראשון. אבל קשה לדעת דבר זה בבירור.
שאלה במחילה, למה צריך שיהיו ראויים לאכילה מצד עצמם אחר שהם בושלו כ"צ (במידה וזו המציאות ומשמע ממרן כאן דבעינן תרתי), הרי אין מכה בפטיש באוכלין?

[הדברים נגזרו מתשובת מרן שליט"א בתחילת האשכול]
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון