• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מניין

משה1980

New member
שלום
לכבוד הרב שליט"א
אני גבאי בית כנסת בשדרות .
יש לנו קרוואן ,ויוצא בגלל הקורונה שיש חלק שנמצאים מבחוץ (שומעים את החזן)
וחלק בפנים .
האים זה נחשב מניין ?
 
שלום וברכה

צריכים עשרה להיות במקום אחד (בתוך הקרואן) כדי לומר חזרה וקדושה, והמתפללים שחוץ לקרואן ששומעים קדיש וקדושה נחשב להם כמו שהתפללו במנין אולם אינם משלימים את המנין.


כמבואר בשולחן ערוך (סימן נה סעיף יג) צריך שיהיו כל העשרה במקום אחד ושליח צבור עמהם, והעומד בתוך הפתח מן האגף ולחוץ, דהיינו כשסוגר הדלת ממקום (שפה) פנימית של עובי הדלת ולחוץ, כלחוץ.

וכתב המשנה ברורה (שם ס"ק מח) ואפילו אם אינן רואין אלו את אלו כיון שהם בבית אחד [אחרונים] אבל אם מקצתם בחדר זה, ומקצתם בחדר אחר אינם מצטרפין אף על פי שהפתח פתוח ביניהם משום דאין שם פרצה והפתח גופא כמחיצה חשובה, והוי ליה שני בתים ואפילו כשאין דלת ביניהם כל שהם בשני רשויות ואין רואין זה את זה אין מצטרפין ויש מחמירין אפילו ברואין ע"כ. ושם (ס"ק נב) כתב כתב העומדים בעזרת נשים ובמחיצה המפסקת יש חלון ומראה להם פניו משם מצטרף עמהם לעשרה, וכל שכן דאם יש בלעדו עשרה נחשב תפלה בצבור עי"ז, ואעפ"כ יותר טוב אם בנקל הוא לו לירד לבהכ"נ שירד דיש מהאחרונים שחולקין על עיקר הדין וסוברין דענינינו אינו דומה כלל לזימון ע"כ.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון