• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מעוברת [שהפילה קודם] ביום כיפור

דוד א

Well-known member
שמתם לב לחומרא גדולה של מרן זיע"א לגבי מעוברת שהפילה בהריון קודם ?!
בחזו"ע ימים נוראים (עמ' רצה) כתב שרק אם הפילה פעמיים והרופאים אומרים שהפלות אלו נגרמו מחמת הצום, מותר לה לאכול פחות פחות מכשיעור.
וזה לאפוקי מדעת הגרש"ז אויירבך זצ"ל שכבר בהריון ראשון אם הרופא אומר שיש חשש שהצום עלול לגרום לה להפיל שלא תצום.
עי' שם במקורות ההלכה.
ואם תשימו לב יש עוד חומרות בעניין חולה,
בעמו' רצו, כדי להתיר ליולדת שהריחה לאכול צריך שני תנאים, נשתנו פניה ולאחר שלחשו (וכמו דעת הרמ"א על השלחן ערוך). ואילו באור לציון (ח"ד עמ' קז ד"ה וכל זה) כתב שאפי' לא נשתנו פניה לוחשים לה. ע"ש שכך למד המאמר מרדכי בדעת מרן. ובאמת קצת צ"ע על החזו"ע שהחמיר בנפשות יותר מהמשמעות הפשוטה של השלחן ערוך.
ועוד, בעמו' רצז, שגם ליולדת נותנים לאכול רק פחות פחות מכשיעור ודלא כמו שכתב באור לציון (עמ' קח) שהרוצה להאכיל כרגיל את היולדת, רשאי. [ועל זה האריך בחזו"ע טובא להסביר את שורש הדין, ועדיין לא זכיתי ללמוד את הכל]
 
נערך לאחרונה:
וגם את"ל שצמות, זה צום של 12 שעות ולא צום של יותר מ24 שעות.
נכון בהחלט, וגם מה שכתבת קודם -
בשר חמורים בשרם.
ורק אספר בקצרה, שערבי אחד מהישיבה שלמדתי שאל אחד מהבחורים אם ביום כיפור הוא אוכל בשירותים, אותו בחור ענה לו מיד "ואתה ברמאדן?", אותו ערבי נפגע מאוד מאוד וניגש לראש הישיבה על הזלזול וכו' ... והיה הדבר די שקוף ...
ומדובר בערבי סתום שמאמין להרבה דברים ומחזיק את עצמו ל"דתי" ....
 
נכון בהחלט, וגם מה שכתבת קודם -

ורק אספר בקצרה, שערבי אחד מהישיבה שלמדתי שאל אחד מהבחורים אם ביום כיפור הוא אוכל בשירותים, אותו בחור ענה לו מיד "ואתה ברמאדן?", אותו ערבי נפגע מאוד מאוד וניגש לראש הישיבה על הזלזול וכו' ... והיה הדבר די שקוף ...
ומדובר בערבי סתום שמאמין להרבה דברים ומחזיק את עצמו ל"דתי" ....
צא וראה בחדרי מדרגות של הבתי מלון בימי הרמדאן, כמה צלחות ריקות ושתייה ישנם שם, והבן.
 
חזור
חלק עליון