Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
מרן מלכא פוסק בחזו''ע פורים לנשק גם את התפילין של היד, ומציין כמקור לדרשת חז''ל במגילה טז, ומוסיף כפרש''י שם. עכת''ד. צ''ע מה מרן מלכא בא לומר בפרש''י שם, שאין שם פרש''י על הדרשה הזו, ומהיכן המקור גם לנשק תפילין של יד?
מרן מלכא פוסק בחזו''ע פורים לנשק גם את התפילין של היד, ומציין כמקור לדרשת חז''ל במגילה טז, ומוסיף כפרש''י שם. עכת''ד. צ''ע מה מרן מלכא בא לומר בפרש''י שם, שאין שם פרש''י על הדרשה הזו, ומהיכן המקור גם לנשק תפילין של יד?
זה פרפראה יפה אבל ירדת להציל ולא הצלת, ואדרבה הטבעת אותנו יותר בקושיה (כמובן לאמיתה של תורה), שבתוס' שהזכרת מבואר להדיא מהחילוק של תפילין של ראש משל יד, ושהפס' וראו כל עמי הארץ וכו' וכאלעזר קאי דווקא על של ראש, וזה התירוץ של התוס' שם,
"...אלא י"ל אלו תפילין שבראש לפי שהן בגבהו של ראש ונראין דשייך בהו וראו אבל תפילין של יד מכוסין דכתיב (שמות יג) לך לאות על ידך ולא לאחרים לאות" .עכ''ל. יוצא שעיקר הפס' "ויקר" שדרשו במגילה זה על התפילין עה''פ וראו כל עמי הארץ הנ''ל, א''כ הדרה קושיה לדוכתייהו