מרן מלכא פוסק בחזו''ע פורים לנשק גם את התפילין של היד, ומציין כמקור לדרשת חז''ל במגילה טז, ומוסיף כפרש''י שם. עכת''ד. צ''ע מה מרן מלכא בא לומר בפרש''י שם, שאין שם פרש''י על הדרשה הזו, ומהיכן המקור גם לנשק תפילין של יד?
מרן מלכא פוסק בחזו''ע פורים לנשק גם את התפילין של היד, ומציין כמקור לדרשת חז''ל במגילה טז, ומוסיף כפרש''י שם. עכת''ד. צ''ע מה מרן מלכא בא לומר בפרש''י שם, שאין שם פרש''י על הדרשה הזו, ומהיכן המקור גם לנשק תפילין של יד?
זה פרפראה יפה אבל ירדת להציל ולא הצלת, ואדרבה הטבעת אותנו יותר בקושיה (כמובן לאמיתה של תורה), שבתוס' שהזכרת מבואר להדיא מהחילוק של תפילין של ראש משל יד, ושהפס' וראו כל עמי הארץ וכו' וכאלעזר קאי דווקא על של ראש, וזה התירוץ של התוס' שם,
"...אלא י"ל אלו תפילין שבראש לפי שהן בגבהו של ראש ונראין דשייך בהו וראו אבל תפילין של יד מכוסין דכתיב (שמות יג) לך לאות על ידך ולא לאחרים לאות" .עכ''ל. יוצא שעיקר הפס' "ויקר" שדרשו במגילה זה על התפילין עה''פ וראו כל עמי הארץ הנ''ל, א''כ הדרה קושיה לדוכתייהו