• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מצמרר - גדולי ישראל בברכת אשר יצר

יי"ש

Well-known member
עדותו של הגאון הגדול מו"ר בן ציון מוצפי שליט"א


שאלה - 153880
שלום רבנו שליט"א,
בכוונתנו להכניס לדפוס ספר אודות "ברכת אשר יצר" בכוונה, נודה למע"כ אם מבלי להטריח, יש באמתחתו מעשי רב של רבותיו ומור אביו זיע"א לחזק את הציבור בענין זה.
תשובה
מדי לילה בחצות, בלילות שהייתי ער,ואני כבן 9 שנים. ראיתי את אבא קם משינתו בסביבות השעה 23.00 קיץ וחורף. ונוטל ידיו שחרית עם סידור כוונות הרש"ש זיע"א, כשכל שפיכה היתה הפסקה של כשתי דקות בעיון הכוונות בסידור כארבעה דפים גדושים של שמות הקודש, והכל בעמידה והיה חלש מאוד. לאחר תום ששת השפיכות שפשף ידיו שש שיפשופים לסירוגין עם כוונות. בירך על נטילת ידים בכוונות, ניגבם. וישב על ספסלו כשרק נר דולק על שלחנו שלא להפריע את שינת הילדים, פתח את סידור הכוונות ופניו היו כמלאך האלקים. רמז לי במטו למהר לישן, ואני מתחת לסמיכה הצצתי עליו איך במשך 20 דקות הוא קורא את הברכה אשר יצר עם כוונות נוראות והיה שמח כמי שחצי כדור הארץ שלו וכמלך על ארצות תבל ומאושר מאין כמוהו.
כשסיים ברכת אשר יצר הסמיך אליה את ברכות השחר בסידור הכוונות, והנר עדיין דולק, שעה ומחצה לקחו ברכות השחר, אחריהם ברכת התורה. בסיומם השעה 2 ועוד כעשרים דקות. לוחש לי "בן ציון קום אני הולך למקוה". בקפיצה קמתי והתלוותי עמו למקוה, השהות שם בדיוק 7 דקות. בזריזות מדהימה הוא רץ ואני מתאמץ להשיגו, משם לבית הכנסת ללמוד עמו מסכת בבא קמא, לא ישנתי כלל, אך התרגשתי כי ראיתי שאני זוכה ללמוד עם מלאך.

את מורי ראש הישיבה הרב יהודה צדקה הייתי רואה מדי יום בישיבה רוחץ ידיו ועומד דום בכניסה למסדרון וידיו רועדות ומתנדנדות כשהוא חובק את כפותיהם צמודות ומברך בעצימת עיניים מילה במילה עד סיומה.
והנה אני רואה את רבנו יצחק כדורי ז"ל יוצא ורוחץ ידיו, עומד בקצה המסדרון ידיו מחבקות את חזהו ימין על שמאל, והניחם מתחת לגלימתו ומברך בנחת ובצניעות ברכת אשר יצר בכוונה עצומה,
שעה אחר כך גם ראיתי את מורי הגאון רבי בן ציון אבא שאול מברך בפה מלא בחיתוך אותיות ובגילוי הברות את כל התיבות והאותיות של הברכה, כשעיניו נשואות לשמים ואינו מבחין בהמולה מסביבו, סיים ואחר התפנה להשיב לשאלותיהם של בחורי הישיבה בזריזות ובאופן ברור וקצר. אשר המתינו לו בקוצר רוח ובסבלנות רבה. כי זו היתה שעתם בהזדמנות לפנות אליו.
אחר שעה קלה ראינו את המקובל הצנוע חכם ששון לוי ז"ל איש קדוש אשר כל ימי החול היה יושב בתענית, עומד בפינת המסדרון ידיו משולבות ימין על שמאל עוצם עיניו בהתלהבות ואומר מילה במילה את דברי הברכה ומתלהב כולו ועקיבי רגליו מתרוממות לפי הקצב כמו באמירת קדוש, כתיפיו עולות ויורדות וכל גופו מזדעזע ואומר בחיתוך אותיות אחת לאחת את הברכה וכשסיימה הרגשנו שהנה הוא ירד עתה מעולם העליון לקרקע ואמר לנו איזה חידוש תורה.
ועיין בארחות ציון ברכות השחר.
 
חזור
חלק עליון