• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מצ"ב חידון טריוויה בהלכות ברכות לכבוד טו בשבט

בשאלה 4: לא הוזכר כלל 230 גרם, וגם לא הוזכר העניין כספק מעל 162.
בשאלה 7: נראה לי להוסיף את העניין שיש להתחמק מזה, ובמיוחד שניתן לראות בספרי מרן עד כמה זה לא כ"כ פשוט וברור...
בשאלה 17: רשאי לענות או חייב לענות?
בשאלה 19: לא כ"כ נכון לומר "על הרבה ברכות יחד", אלא יותר נכון "אחר כמה ברכות שבירך ברצף", וגם זה, כמובן, בדברים ספציפיים.
בשאלה 40: יש לי לציין, שמרן זצ"ל כתב שהעיקר כמי שאומר שמברכים האדמה, רק שטוב לחוש לדעת החולקים ולברך שהכל. (ולפי"ז נראה שמי שמברך האדמה יש לו על מה לסמוך).
בשאלה 41: כתוב בתשובה ג' (הנכונה): אם הם באים להטעים את המרק. מה האפשרות השניה? שזה בא ליופי?!
בשאלה 52: כדאי להוסיף בתשובה ג' גם שה"ה אם אכל פרי שלם כגון ענב אחד או גרגר של רימון דהוי ספק בריה.
בשאלה 65: אולי כדאי לכתוב בתשובה ג': "קפה (שחור): לא".
בשאלה 70: התשובה שנכתבה היא "לא יברך", אבל בילקו"י ארבע תעניות (סי' "תקנא סעיך ד'" סעיף כ"ט [עמ' רפ"ה] כתוב שלכתחילה טוב שהטועם יתכוון לאכילה וליהנות מן התבשיל ויברך עליו. (ועכ"פ כדאי לפחות לחלק בתשובה בין נהנה ללא נהנה).
בשאלה 98: כמדומני שכתוב באיזה מקום שעדיף להימנע ולא להריח כלל כדי לא להיכנס בספק זה.
 
מצורף החוברת של טו בשבט של שנת תשפ"ג עם הוספות בסוף.
 

קבצים מצורפים

  • חוברת טו בשבט בחידה ובהלכה תשפג.pdf
    2.3 MB · צפיות: 21
נערך לאחרונה:
חידון מיהודי בבית שמש שאחראי על כמה מתמידים לילדים
כמובן החידון מיועד לילדים
 

קבצים מצורפים

  • חידון טו בשבט תשפד עמוד 2.pdf
    105.4 KB · צפיות: 16
  • חידון טו בשבט תשפד עמוד 1.pdf
    76.5 KB · צפיות: 13
חזור
חלק עליון