• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הרב יצחק יוסף: שבט לוי פטור מהצבא, אם יכריחו ללכת לצבא נסע כולנו לחוץ לארץ

זה מחמת חביבותך ונאמר הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשועים כי מידי דברי בו זכור אזכרנו עוד.
ועיין כאן:
תבורך!
 
רמב''ם מפורש:
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן אלא הם חיל השם שנאמר ברך י"י חילו והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר אני חלקך ונחלתך.

ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים הרי דוד ע"ה אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי:

שמיטה ויובל פי''ג הלכה י''ב י''ג.
ו @פשוט
זה נאמר גם במלחמת מצוה?
 

המנכ"ל האשדודי: אם אקבל הוראה - אעזוב את הארץ

מערכת אשדודס

10.03.24 / 11:54


מנכ"ל משרד הדתות מאשדוד יהודה אבידן הגיב הבוקר לסערה שעוררו דברי הרב הראשי הגר"י יוסף לפיה "אם יגייסו לומדי תורה בכפיה ניסע כולנו לחו"ל". בדבריו הבהיר: "אם אקבל הוראה אני אעזוב את הארץ. אף אחד לא צריך לעשות דברים בכפייה. אל תדאגו על החיים בחו"ל"

חברים לא לריב. אבידן עם דרעי. אלבום פרטי


חברים לא לריב. אבידן עם דרעי. אלבום פרטי
מנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן, הגיב הבוקר (ראשון) לדברי הרב הראשי לישראל הג"רי יוסף נגד גיוס בני ישיבות חרדיות בכפיה והצהיר: "אם ייתנו לי את ההוראה - אעזוב את הארץ".
"כשהנשיאה חיות התבטאה נגד הרפורמה אף אחד לא הזדעזע, אני בעד שתזדעזעו בעקביות. אני רוצה לשחזר אם הזדעזעת ככה באותה צורה. כמה איים נבנו בחו"ל על עילת הסבירות או על הוועדה למינוי שופטים.
"הרב יצחק יוסף שם את הדברים על השולחן שבאים מנסים לכלות ולסגור את עולם התורה, סוגרים את התקציבים והישיבות ומגייסים את כולם. אין רצון להבין את מה שקורה במדינה, איך לתקן ולעשות, זה נושא פוליטי. מי שמבקש לסגור את עולם התורה והישיבות, זה לא אנשים שרוצים להגיע להבנה או לחשוב מה צריך או מה שלא צריך, אלא רצון אחר לגמרי", טען אבידן בראיון לכאן רשת ב'.

הוא הדגיש, "הרב יצחק יוסף לא אדם שנפל מהירח ולא מבין. ערך לימוד התורה, אלה שלומדים תורה, אנחנו לא באים להגן על אדם שלא בא ולומד. אלא על אדם שמתחיל בבוקר ועד הלילה יושב ולומד, הוא בן אדם שמציל את עם ישראל".
אבידן תקף את הציבור החילוני. "כמה לא מתגייסים לציבור החילוני בכל שנה? עשרות אלפים. אני לא יודע לומר כמה מהמשתמטים לא לומדים תורה, אני לא אפוטרופוס למי שיושב ולומד. ב-1984 אני הייתי הרב הראשי של גבעתי, הראשון שקלט את בני ישיבות ההסדר שהיו בשיריון ועברו לחטיבת חי"ר".
על האמירה לפיה אם יאולצו בני ישיבות להתגייס יקרא הרב יוסף לרדת מהארץ אמר מנכ"ל משרד הדתות: "הרב יצחק יוסף הוא המנהיג הגדול ביותר בציבור החרדי הספרדי, הוא אומר את המילים של אביו, שאמר בדיוק אותו הדבר, לא בערך ולא פחות. בחו"ל הם ילמדו תורה. התורה לא תלויה רק במימון, יש כאן מגמה, אתה לא מסתכל על כמה ארוחות ביום.
"אני מציע להיכנס לישיבה ולשבת יומם וערב. את המדרון התלול הזה כולם רואים ומבקשים לסגור את עולם התורה. יש ערך של לימוד התורה והופך לרב ופותח עוד ישיבות. כל אחד צריך ללמוד עד שהוא אומר די והוא רוצה לעזוב. אם מדינת ישראל צריכה לחשוב שאתחיל לנסוע בשבת, מנהיג גדול לא מסתכל מה יהיה בעוד שעה אלא על העתיד".
"אם אקבל הוראה אני אעזוב את הארץ. אף אחד לא צריך לעשות דברים בכפייה. אל תדאגו על החיים בחו"ל. כקולקטיב, איך אנחנו רוצים לראות את עם ישראל. הציבור החרדי בזמן הלחימה תורם מאוד, כולו נרתם והתנדב, תומכי הלחימה יכולים להיות עם מדים ובלי מדים. אנחנו יכולים להיות תומכי לחימה כמו במצב הקיים. לראות את הערבות ההדדית", הדגיש.
הגר"י יוסף עורר אמש סערה לאחר שאמר בשיעורו השבועי: "שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ, נקנה כרטיסים. כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה, הכוללים והישיבות לא הייתה הצלחה לצבא. הצלחת הצבא זה רק בזכות בני התורה".
 
רמב''ם מפורש:
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן אלא הם חיל השם שנאמר ברך י"י חילו והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר אני חלקך ונחלתך.

ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים הרי דוד ע"ה אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי:

שמיטה ויובל פי''ג הלכה י''ב י''ג.
ו @פשוט
אחרי המחילה, אם בכל נושא הלכתי "זוטר" כמו הכנת תה בשבת או ברכה על הלל בראש חודש (סתם דוגמאות) היו מביאים מקור בצורה כזו הייתם יוצאים בשצף קצף. הרי הנידון אינו דומה כלל לראיה. בהלכה האחרונה הרמב"ם כלל לא עסק במלחמה או בנחלות, אלא בחלק והנחלה שה' נותן למי שדבק בו, דהיינו העזרה שהוא מקבל בחיים בעולם הזה.
הווה אומר, דברי הרמב"ם בהלכה האחרונה בספר זרעים (שכדרכו בסוף ספרים הוא אומר דברי מוסר) מתייחסים רק למילים האחרונות בהלכה הקודמת ולא לכולה.
יתר על כן, הרמב"ם בכלל לא מזכיר לימוד תורה.

הבה נאתגר את המחשבה ונשתדל להודות על האמת:
1. האם מישהו פה שאינו נמנה על שבט לוי המקורי מוכן ליישם את דברי הרמב"ם גם בחלק של "לא נוחלין", ז"א לוותר על הנחלה שתגיע לו מאבותיו בעת בוא משיח צדקנו וחלוקת הארץ מחדש לשבטים?
2. האם כל מי שלומד תורה (ואפילו אחרי כמה שנים, כמו שעינינו רואות וד"ל) אכן עומד "לפני ה' לשרתו ולעובדו" והולך "ישר כמו שעשהו האלקים" וכו'? ואם פתאום יש עיכוב במלגה של הכולל, או שהנהלת הישיבה מורידה חלק מהתפריט בחדר אוכל - אף אחד לא הולך להתלונן או לברר את העניין מול הגורמים הרלוונטיים?
3. האם הרמב"ם בא לחלוק על משה רבנו (במלחמת סיחון ועוג), על יהושע בן נון, על שאול המלך, על דוד המלך, על אבנר בן נר, יואב בן צרויה, עמשא בן יתר ועוד ועוד תלמידי חכמים עצומים שכולנו פחות מעפר לרגליהם, שיצאו למלחמה למרות שהיו תלמידי חכמים?

אשמח לשמוע תשובות בדרך של משא ומתן של הלכה ולא בסגנון של "מה אתה חושב שהרב יצחק יוסף לא מכיר את זה?" שזו כידוע תשובה שמעולם לא שימשה תלמידי חכמים במלחמתה של תורה...
 
אחרי המחילה, אם בכל נושא הלכתי "זוטר" כמו הכנת תה בשבת או ברכה על הלל בראש חודש (סתם דוגמאות) היו מביאים מקור בצורה כזו הייתם יוצאים בשצף קצף. הרי הנידון אינו דומה כלל לראיה. בהלכה האחרונה הרמב"ם כלל לא עסק במלחמה או בנחלות, אלא בחלק והנחלה שה' נותן למי שדבק בו, דהיינו העזרה שהוא מקבל בחיים בעולם הזה.
הווה אומר, דברי הרמב"ם בהלכה האחרונה בספר זרעים (שכדרכו בסוף ספרים הוא אומר דברי מוסר) מתייחסים רק למילים האחרונות בהלכה הקודמת ולא לכולה.
יתר על כן, הרמב"ם בכלל לא מזכיר לימוד תורה.

הבה נאתגר את המחשבה ונשתדל להודות על האמת:
1. האם מישהו פה שאינו נמנה על שבט לוי המקורי מוכן ליישם את דברי הרמב"ם גם בחלק של "לא נוחלין", ז"א לוותר על הנחלה שתגיע לו מאבותיו בעת בוא משיח צדקנו וחלוקת הארץ מחדש לשבטים?
2. האם כל מי שלומד תורה (ואפילו אחרי כמה שנים, כמו שעינינו רואות וד"ל) אכן עומד "לפני ה' לשרתו ולעובדו" והולך "ישר כמו שעשהו האלקים" וכו'? ואם פתאום יש עיכוב במלגה של הכולל, או שהנהלת הישיבה מורידה חלק מהתפריט בחדר אוכל - אף אחד לא הולך להתלונן או לברר את העניין מול הגורמים הרלוונטיים?
3. האם הרמב"ם בא לחלוק על משה רבנו (במלחמת סיחון ועוג), על יהושע בן נון, על שאול המלך, על דוד המלך, על אבנר בן נר, יואב בן צרויה, עמשא בן יתר ועוד ועוד תלמידי חכמים עצומים שכולנו פחות מעפר לרגליהם, שיצאו למלחמה למרות שהיו תלמידי חכמים?

אשמח לשמוע תשובות בדרך של משא ומתן של הלכה ולא בסגנון של "מה אתה חושב שהרב יצחק יוסף לא מכיר את זה?" שזו כידוע תשובה שמעולם לא שימשה תלמידי חכמים במלחמתה של תורה...
החלק הראשון של דבריך טעות.
החלק השני זה 'וואט אבאאוטיזם'.
רבני הפורום יפרטו עוד רגע אי''ה
 
אחרי המחילה, אם בכל נושא הלכתי "זוטר" כמו הכנת תה בשבת או ברכה על הלל בראש חודש (סתם דוגמאות) היו מביאים מקור בצורה כזו הייתם יוצאים בשצף קצף. הרי הנידון אינו דומה כלל לראיה. בהלכה האחרונה הרמב"ם כלל לא עסק במלחמה או בנחלות, אלא בחלק והנחלה שה' נותן למי שדבק בו, דהיינו העזרה שהוא מקבל בחיים בעולם הזה.
הווה אומר, דברי הרמב"ם בהלכה האחרונה בספר זרעים (שכדרכו בסוף ספרים הוא אומר דברי מוסר) מתייחסים רק למילים האחרונות בהלכה הקודמת ולא לכולה.
יתר על כן, הרמב"ם בכלל לא מזכיר לימוד תורה.

הבה נאתגר את המחשבה ונשתדל להודות על האמת:
1. האם מישהו פה שאינו נמנה על שבט לוי המקורי מוכן ליישם את דברי הרמב"ם גם בחלק של "לא נוחלין", ז"א לוותר על הנחלה שתגיע לו מאבותיו בעת בוא משיח צדקנו וחלוקת הארץ מחדש לשבטים?
2. האם כל מי שלומד תורה (ואפילו אחרי כמה שנים, כמו שעינינו רואות וד"ל) אכן עומד "לפני ה' לשרתו ולעובדו" והולך "ישר כמו שעשהו האלקים" וכו'? ואם פתאום יש עיכוב במלגה של הכולל, או שהנהלת הישיבה מורידה חלק מהתפריט בחדר אוכל - אף אחד לא הולך להתלונן או לברר את העניין מול הגורמים הרלוונטיים?
3. האם הרמב"ם בא לחלוק על משה רבנו (במלחמת סיחון ועוג), על יהושע בן נון, על שאול המלך, על דוד המלך, על אבנר בן נר, יואב בן צרויה, עמשא בן יתר ועוד ועוד תלמידי חכמים עצומים שכולנו פחות מעפר לרגליהם, שיצאו למלחמה למרות שהיו תלמידי חכמים?

אשמח לשמוע תשובות בדרך של משא ומתן של הלכה ולא בסגנון של "מה אתה חושב שהרב יצחק יוסף לא מכיר את זה?" שזו כידוע תשובה שמעולם לא שימשה תלמידי חכמים במלחמתה של תורה...
מה הדימיון?
לו יצויר ויסגרו חלילה עכשיו את כל הישיבות, ויגייסו את כולם למלחמה, האם באותו רגע כולם ילכו לעזה או לצפון כדי להילחם? כלל לא!
הם יצטרכו לעבור טירונות, הכשרה ואימונים רבים עד שיכניסו אותם לשדי הקרב, ועד אז כבר צפוייה המלחמה להיגמר בע"ה.
אלא ודאי שעכשיו בשעה כזו רגישה מצאו להם כל מיני גורמים הזדמנות "לחנך" את החרדים, ולהוציא אותם מעולמה של תורה, וזה כל הסיפור.
ואם תאמר שכל הרעיון הוא על מלחמות עתידיות חלילה, הרי שעמדת התורה היא שככל שיתרבו לומדי התורה, כך יהיו פחות מלחמות, "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון". וכמו חזקיהו המלך שלא הכשיר שום צבא, אלא כולם היו לומדי תורה, ואע"פ שמיליוני חיילים הקיפו את ירושלים, לחם ה' את מלחמתו.
אדרבה, אנחנו הלוחמים האמיתיים, אלפי אברכים ממתים עצמם בעולמה של תורה (למרות המילגות הזעומות מהכולל שלפעמים מתעכבות, ולא כפי שנשמע זלזול בדבריך... וד"ל), בזכותם החיילים בשטח מנצחים.
אם חפצים אתם למנוע מלחמות עתידיות ולנצח את המלחמה הזאת, אדרבה ואדרבה, הצטרפו אלינו לפרויקט רישום הילדים למוסדות תורניים, עזרו לנו להרחיב יותר ויותר את עולם הישיבות והכוללים הלומדים תורה יומם ולילה!!! רק כך יבוא הניצחון לעם ישראל!
 
נערך לאחרונה:
1. האם מישהו פה שאינו נמנה על שבט לוי המקורי מוכן ליישם את דברי הרמב"ם גם בחלק של "לא נוחלין", ז"א לוותר על הנחלה שתגיע לו מאבותיו בעת בוא משיח צדקנו וחלוקת הארץ מחדש לשבטים?
למה אתה מחכה למשיח כבר היום אפשר לראות כמה מוכנים להקריב אם מוכנים לעזוב את הארץ וכי לא יהיו מוכנים להפסיד איזו שהיא נחלה צא וראה כמה אברכים חיים ממשכורת מנמום ודרים בשכירות בדירה קטנה בשביל אידאל אחד ויחיד של לימוד התורה וכי נראה לך שנחלה תענין אותם
2. האם כל מי שלומד תורה (ואפילו אחרי כמה שנים, כמו שעינינו רואות וד"ל) אכן עומד "לפני ה' לשרתו ולעובדו" והולך "ישר כמו שעשהו האלקים" וכו'? ואם פתאום יש עיכוב במלגה של הכולל, או שהנהלת הישיבה מורידה חלק מהתפריט בחדר אוכל - אף אחד לא הולך להתלונן או לברר את העניין מול הגורמים הרלוונטיים?
בודאי אבל התורה נתנה לבני אדם אמת שאולי תמצא התנהגות שלא תענה על ההגדרה של הרמב''ם של ''הולך ישר לפני האלוקים'' לפי מה שחושבים ששבט לוי בזמנו היו מלאכי אלוקים
וכפי שרואה כל חלוני תמים שמסתכל על המחנה החרדי מבחוץ וחלם לראות מלאכים ופתאום הוא רואה בני אדם... [ושכח שהיכן שהוא נמצא אפי' בני אדם אין...]
אבל כמדומה שלפי ערך הדור ולפי המצב בחוץ ההתנהגות של כל מי שלומד תורה עונה על ההגדרה של עומד לפני האלוקים והכל באופן יחסי
האם הרמב"ם בא לחלוק על (במלחמת סיחון ועוג), על , על , על, על ועוד ועוד תלמידי חכמים עצומים שכולנו פחות מעפר לרגליהם, שיצאו למלחמה למרות שהיו תלמידי חכמים?
וגם אני שואל האם משה רבנו יהושע בן נון שאול המלך דוד המלך אבנר בן נר, יואב בן צרויה, עמשא בן יתר וכו' וכו' כולם חלקו על האדיאל הגדול ביותר של העם היהודי [שהם עצמם היו שותפים לו שהוא לימוד התורה שנתנה בסיני ושמרה על עמנו בכל מקומות מושבותיהם במשך אלפי שנים מול גלויות שמדות וגירושים בכל התקופות מה שהעמיד את עמנו היתה התורה ורק התורה לא צה''ל ולא חיילים
צה''ל זה לא אדיאל וזה לא חלק מתורת ישראל זה משהו שצריך לעשות נטו בשביל ההשתדלות וזה מה שמצינו שבזמן דוד היו חיילים רק ענין של השתדלות אבל מכאן ועד למחוק את העיקר בשביל הטפל איזה הגיון יש בזה
ואם בזמנו ההגנה על עם ישראל לא פגעה במערכת התורנית שלו ואחרי המלחמה קל לשער שיואב חזר לסטנדר בדורנו אנו אחרי אלפים שנה של ירידת הדורות ברור שכל התגיסות שהיא תמחוק כליל את עולם התורה ופריחתו כמו שהוא עתה
[אגב זה די מזכיר את הטענה שצריך לסגור את הגמרא בכדי לצאת לעבוד כי הלל הזקן היה שואב מים ואביי חוטב עצים שכל אדם מבין שאפילו בדיחה אין כאן כי מה שהם עשו בגדר השתדלות לא מחייב אותנו כל שאין בדבר ממצות התורה והלכותיה ובאותה מידה אפשר להוכיח ההיפך מעוד אמרואים שלא עבוד ועסקו בתורה בדוחק ומעוד דורות שלא היה להם צבא ודי]
 
נערך לאחרונה:
למה אתה מחכה למשיח כבר היום אפשר לראות כמה מוכנים להקריב אם מוכנים לעזוב את הארץ וכי לא יהיו מוכנים להפסיד איזו שהיא נחלה צא וראה כמה אברכים חיים ממשכורת מנמום ודרים בשכירות בדירה קטנה בשביל אידאל אחד ויחיד של לימוד התורה וכי נראה לך שנחלה תענין אותם

בודאי אבל התורה נתנה לבני אדם אמת שאולי תמצא התנהגות שלא תענה על ההגדרה של הרמב''ם של ''הולך ישר לפני האלוקים'' לפי מה שחושבים ששבט לוי בזמנו היו מלאכי אלוקים
וכפי שרואה כל חלוני תמים שמסתכל על המחנה החרדי מבחוץ וחלם לראות מלאכים ופתאום הוא רואה בני אדם... [ושכח שהיכן שהוא נמצא אפי' בני אדם אין...]
אבל כמדומה שלפי ערך הדור ולפי המצב בחוץ ההתנהגות של כל מי שלומד תורה עונה על ההגדרה של עומד לפני האלוקים והכל באופן יחסי

וגם אני שואל האם משה רבנו יהושע בן נון שאול המלך דוד המלך אבנר בן נר, יואב בן צרויה, עמשא בן יתר וכו' וכו' כולם חלקו על האדיאל הגדול ביותר של העם היהודי [שהם עצמם היו שותפים לו שהוא לימוד התורה שנתנה בסיני ושמרה על עמנו בכל מקומות מושבותיהם במשך אלפי שנים מול גלויות שמדות וגירושים בכל התקופות מה שהעמיד את עמנו היתה התורה ורק התורה לא צה''ל ולא חיילים
צה''ל זה לא אדיאל וזה לא חלק מתורת ישראל זה משהו שצריך לעשות נטו בשביל ההשתדלות וזה מה שמצינו שבזמן דוד היו חיילים רק ענין של השתדלות אבל מכאן ועד למחוק את העיקר בשביל הטפל איזה הגיון יש בזה
ואם בזמנו ההגנה על עם ישראל לא פגעה במערכת התורנית שלו ואחרי המלחמה קל לשער שיואב חזר לסטנדר בדורנו אנו אחרי אלפים שנה של ירידת הדורות ברור שכל התגיסות שהיא תמחוק כליל את עולם התורה ופריחתו כמו שהוא עתה
[אגב זה די מזכיר את הטענה שצריך לסגור את הגמרא בכדי לצאת לעבוד כי הלל הזקן היה שואב מים ואביי חוטב עצים שכל אדם מבין שאפילו בדיחה אין כאן כי מה שהם עשו בגדר השתדלות לא מחייב אותנו כל שאין בדבר ממצות התורה והלכותיה ובאותה מידה אפשר להוכיח ההיפך מעוד אמרואים שלא עבוד ועסקו בתורה בדוחק ומעוד דורות שלא היה להם צבא ודי]
ועוד עיין מש"כ האוה"ח הק' על פסוק ששת ימים תעבוד, ולא בששת ימים תעבוד.
 
עיקר הטענה ע"ד מרן שליט"א היא שלא אומרים דברים כאלה בשעת מלחמה, אחר שיש הורים שמאבדים יום יום את יקיריהם, ודברי מרן התפרשו שהחיילים זה לא דבר חשוב כ"כ.
רק שאלו הכסילים שיוצאים על מרן זה אותם אלו שהיו "מהסרבנים" לפני כחצי שנה, ואיימו לצאת מהארץ... וברור שעונשם לא יאוחר.
***
נראה לי שפשוט וברור שהצבא, הוא צבא קודשנו, ובזה אין מחלוקת, וכמה פעמים א"ל מרן הראש"ל שליט"א שאין לנו קיום בארץ בלי הצבא, כי אם לא היה צבא איך היה ישיבות. וכמו שאמר פעם מרן זיע"א: "כל חייל שרואים צריך לנשקו מיד". ומרן היה נוהג במשך שנים לעשות "מי שברך" לחיילים. אלא שיש את מעלת לימוד התורה, שאין ערוך ממנה. ולכן על אף שהמתגייסים עושים עבודתם קודש, הלומדים צריכים להישאר בישיבות וללמוד ולחזק את לומדי התורה. ובטוחני שזה כוונת מרן שליט"א.
ומ"מ אותם אלו שאינם לומדים מחויבים להתגייס לצבא. כך אמר מרן הגרע"י פעם. כא"ל שנה שעברה מרן שליט"א. והרב שך אמר שמי שאינו לומד ואינו מתגייס יש לו דין רודף...
 
אני יש לי מאמר משלי על נושא הגיוס (הרב יצחק שליט"א לא צריך את הגיבוי שלי)
נשים לב לכמה דברים
נתחיל עם אנשים מהקואליציה שלא מיצגים את הציבור החרדי הראשים שלהם לא שירתו באמת בקרבי או שלא רצו לגייס אותם (נכון יש להם כמה ששירתו גם במפלגות החרדיות יש כמה שעשו צבא)
והמפלגות באופוזיציה אז מפלגה שהראש שלה תמיד טוען שוויון בנטל הוא עצמו שירת רק בתור כתב ולא בתור לוחם ואין לו שום תעודה (אפי' לא בגרות) וגם לא תעודה של עיתונאי???
והיכן נמצאות המפלגות הערביות לא רק שלא תורמות כלום למדינה לא לאומי ולא אזרחי
ואנשים הללו יכולים לבוא ולדבר
מי ניקה את הבתים בדרום אחרי המלחמה הנוכחית שום גורם לא יכל להיכנס לא רק בגלל הזוועות גם הריחות הלא נעימים שהיו
כל גופי החסד כלפי אנשים נמצאים אצל החרדים

והאגודות לבע"ח נמצאים אצל החילונים ולא סתם, כי הלך הזרזיר אצל העורב
ועוד אפשר להביא עוד דוגמאות
ולכן אין הם שווים לשום תגובה
 
אני יש לי מאמר משלי על נושא הגיוס (הרב יצחק שליט"א לא צריך את הגיבוי שלי)
נשים לב לכמה דברים
נתחיל עם אנשים מהקואליציה שלא מיצגים את הציבור החרדי הראשים שלהם לא שירתו באמת בקרבי או שלא רצו לגייס אותם (נכון יש להם כמה ששירתו גם במפלגות החרדיות יש כמה שעשו צבא)
והמפלגות באופוזיציה אז מפלגה שהראש שלה תמיד טוען שוויון בנטל הוא עצמו שירת רק בתור כתב ולא בתור לוחם ואין לו שום תעודה (אפי' לא בגרות) וגם לא תעודה של עיתונאי???
והיכן נמצאות המפלגות הערביות לא רק שלא תורמות כלום למדינה לא לאומי ולא אזרחי
ואנשים הללו יכולים לבוא ולדבר
מי ניקה את הבתים בדרום אחרי המלחמה הנוכחית שום גורם לא יכל להיכנס לא רק בגלל הזוועות גם הריחות הלא נעימים שהיו
כל גופי החסד כלפי אנשים נמצאים אצל החרדים

והאגודות לבע"ח נמצאים אצל החילונים ולא סתם, כי הלך הזרזיר אצל העורב
ועוד אפשר להביא עוד דוגמאות
ולכן אין הם שווים לשום תגובה
איני בא אלא להביא את הצד האחר שהטענה היא, שמצפים מהדתיים ליותר תשומת לב.
ובנינו, שירות בצה"ל בסכנת חיים משמעותית בהרבה מזק"א וכד' שגם זה מבורך וחשוב. חוץ מזה אחוזי החילונים שמתגייסים גדול בהרבה מהחרדים...
 
עיקר הטענה ע"ד מרן שליט"א היא שלא אומרים דברים כאלה בשעת מלחמה, אחר שיש הורים שמאבדים יום יום את יקיריהם, ודברי מרן התפרשו שהחיילים זה לא דבר חשוב כ"כ.
רק שאלו הכסילים שיוצאים על מרן זה אותם אלו שהיו "מהסרבנים" לפני כחצי שנה, ואיימו לצאת מהארץ... וברור שעונשם לא יאוחר.
***
נראה לי שפשוט וברור שהצבא, הוא צבא קודשנו, ובזה אין מחלוקת, וכמה פעמים א"ל מרן הראש"ל שליט"א שאין לנו קיום בארץ בלי הצבא, כי אם לא היה צבא איך היה ישיבות. וכמו שאמר פעם מרן זיע"א: "כל חייל שרואים צריך לנשקו מיד". ומרן היה נוהג במשך שנים לעשות "מי שברך" לחיילים. אלא שיש את מעלת לימוד התורה, שאין ערוך ממנה. ולכן על אף שהמתגייסים עושים עבודתם קודש, הלומדים צריכים להישאר בישיבות וללמוד ולחזק את לומדי התורה. ובטוחני שזה כוונת מרן שליט"א.
ומ"מ אותם אלו שאינם לומדים מחויבים להתגייס לצבא. כך אמר מרן הגרע"י פעם. כא"ל שנה שעברה מרן שליט"א. והרב שך אמר שמי שאינו לומד ואינו מתגייס יש לו דין רודף...
"צבא קודשנו"?!
חיילים וחיילות ביחד, וניבולי פה בדברים שהצנעא יפה להם חוגגים (שבעקבותיו בחורי ישראל מתים), הלזה יקרא "צבא קודשינו?".
ואמר איזה רב שכיהן כרב ברבנות הצבאית שגם מי שלא לומד אין מקומו בצבא, ואמר שהחיילות היו דוחפות אחת את השנייה עליו, מכיון שהיה נקרא דתי, ורצו להכשילו בכוונה. הלזה יקרא צבא ישראל? הרי בזמן התורה רק הצדיקים היו נלחמים שם, ומי שהיה בידו נדוד עבירה היה חוזר לביתו.
חיילים שמוציאים אותם לחופשה (התרעננות), ומחייבים אותם לחזור לבסיס ביום שישי לאחר השקיעה, לזה יקרא "צבא קדשינו"? אתמהה. שימו סוף לתמימות!
גם מי שלא יכול ללמוד, עדיף שישאר בחברה חרדית מאשר ילך לצבא ויאבד כל צלם אלקים, ויהיה מלא עבירות כרימון.
ובנינו, שירות בצה"ל בסכנת חיים משמעותית בהרבה מזק"א וכד' שגם זה מבורך וחשוב. חוץ מזה אחוזי החילונים שמתגייסים גדול בהרבה מהחרדים...
לו יהי כדבריך. אבל אם כל הנוער החילוני היה היום בישיבות, לא היינו צריכים את כל הצבא הזה, לא היו מלחמות. כך כותבת התורה הקדושה "וחרב לא תעבור בארצך!".
 
ראשי הצבא לא מזכירים שם שמים בפיהם, הלזה יקרא "צבא קודשינו"?!
מה רוצים לחנך את הבחורים שלנו "כוחי ועוצם ידי"? ראינו איפה היו בשמחת תורה. כל הצבא נאלם דום.
מקומות ששמרו תורה ומצוות, שמרו שבת כהלכתה, קיבלו נסים גדולים!
אמנם שתקנו עד עכשיו מפני שלא מקטרגים על ישראל בשעה שכזו, אבל עד שיתהפך הגולם על יוצרו! להגיד שבחורי הישיבות הקדושים צריכים להתגייס? הם מחזיקים את העולם! הם עמוד ההצלה וההצלחה של החיילים! האם השתגע שם מישהו באולפנים ובכנסת? רוצים לשמוט את הקרקע מתחת רגלי הצבא? בלי התורה אין לנו שום זכות קיום!!!!
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
"צבא קודשנו"?!
חיילים וחיילות ביחד, וניבולי פה בדברים שהצנעא יפה להם חוגגים (שבעקבותיו בחורי ישראל מתים), הלזה יקרא "צבא קודשינו?".
ואמר איזה רב שכיהן כרב ברבנות הצבאית שגם מי שלא לומד אין מקומו בצבא, ואמר שהחיילות היו דוחפות אחת את השנייה עליו, מכיון שהיה נקרא דתי, ורצו להכשילו בכוונה. הלזה יקרא צבא ישראל? הרי בזמן התורה רק הצדיקים היו נלחמים שם, ומי שהיה בידו נדוד עבירה היה חוזר לביתו.
חיילים שמוציאים אותם לחופשה (התרעננות), ומחייבים אותם לחזור לבסיס ביום שישי לאחר השקיעה, לזה יקרא "צבא קדשינו"? אתמהה. שימו סוף לתמימות!
גם מי שלא יכול ללמוד, עדיף שישאר בחברה חרדית מאשר ילך לצבא ויאבד כל צלם אלקים, ויהיה מלא עבירות כרימון.

לו יהי כדבריך. אבל אם כל הנוער החילוני היה היום בישיבות, לא היינו צריכים את כל הצבא הזה, לא היו מלחמות. כך כותבת התורה הקדושה "וחרב לא תעבור בארצך!".
חד משמעית, צריך לעשות תיקונים קריטים בצבא. הצבא לא מושלם ורחוק ממנו, אבל הוא מגן על המדינה. במצב הנוכחי בימנו, שלא כולם לומדים תורה חייבים כח אדם. ולכן כל מי שאינו לומד יש לו חובה להתגייס. כ"כ צריך לראות בעין חיובית את החיילים כמו שרואה מרן הראש"ל...
יש בצבא מסלולים ללא בעיות צניעות, ואפשר להגיע להסדר נכון ולשפר את זה עוד, שיהיה ראוי וכשר. המפתח תלוי בנו.
אין זה אומר שלא חשוב התורה. - כל מי שלומד ישאר ללמוד
 
חד משמעית, צריך לעשות תיקונים קריטים בצבא. הצבא לא מושלם ורחוק ממנו, אבל הוא מגן על המדינה. במצב הנוכחי בימנו, שלא כולם לומדים תורה חייבים כח אדם. ולכן כל מי שאינו לומד יש לו חובה להתגייס. כ"כ צריך לראות בעין חיובית את החיילים כמו שרואה מרן הראש"ל...
אם אתה מודה בזה, נראה לי שאתה צריך לחזור במה שכתבת שהצבא הוא "צבא קדושינו".
כולנו מסתכלים על החיילים באופן פרטי בצורה חיובית, מתפללים עליהם ולומדים להצלחתם, ומודים להם באופן אישי. אבל מכאן ועד לקחת את הדברים שהחרדים צריכים להתגייס (איני אומר שכך אתה טוען, אלא עונה על מה שמדברים בתקשורת באופן כללי). זהו ממש סילוף!!!
ראינו כמה מרן שליט"א טרח וטורח כדי לחזק את החיילים, כמה הוא טורח בהתרת העגונות וזיהוי החללים (למי שלא יודע, כל חלל שמתפרסם שנפל בשמחת תורה - עובר קודם אישור ביה"ד של מרן שליט"א, למרות שבתקשורת לא מזכירים על זה מילה וחצי מילה). אבל להפוך את הקערה על פיה? לומר שלומדי התורה צריכים להתגייס לצבא?!

ולגבי הטענה שחסר כח אדם, הרי שחררו מאות אלפים לביתם, יש עשרות אלפים חילוניים משתמטים, מה עם מאות אלפי הערבים שלא מתגייסים? רק חמישים אלף בחורי ישיבות זה מה שנשאר?!
אין זה אומר שלא חשוב התורה. - כל מי שלומד ישאר ללמוד
לא רק כל מי שלומד יישאר ללמוד, אלא גם מי שלא לומד צריכים לגייס אותו למלחמה האמתית, לבוא לבית המדרש ולשקוד יומם ולילה על התורה. המלחמה האמיתית היא להשיב עוד בן אהוב לאביו שבשמים. לקרב עוד משפחה חילונית ליהדות, שם זה שדה הקרב האמיתי.
וכפי שאמרה המשנה (ר"ה ח, ג): "וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים משֶׁה יָדוֹ וְגָבַר יִשְׂרָאֵל" וגו' (שמות יז). וְכִי יָדָיו שֶׁל משֶׁה עוֹשׂוֹת מִלְחָמָה אוֹ שׁוֹבְרוֹת מִלְחָמָה?אֶלָּא לוֹמַר לָךְ: כָּל זְמַן שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל מִסְתַּכְּלִים כְּלַפֵּי מַעְלָה וּמְשַׁעְבְּדִין אֶת לִבָּם לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, הָיוּ מִתְגַּבְּרִים; וְאִם לָאו, הָיוּ נוֹפְלִין. כַּיּוֹצֵא בַדָּבָר אַתָּה אוֹמֵר: עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס, וְהָיָה כָּל הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי (במדבר כא). וְכִי נָחָשׁ מֵמִית, אוֹ נָחָשׁ מְחַיֶּה? אֶלָּא, בִּזְמַן שֶׁיִּשְׂרָאֵל מִסְתַּכְּלִין כְּלַפֵּי מַעְלָה וּמְשַׁעְבְּדִין אֶת לִבָּם לַאֲבִיהֶן שֶׁבַּשָּׁמַיִם, הָיוּ מִתְרַפְּאִים; וְאִם לָאו, הָיוּ נִמּוֹקִים.
 
לא רק כל מי שלומד יישאר ללמוד, אלא גם מי שלא לומד צריכים לגייס אותו למלחמה האמתית, לבוא לבית המדרש ולשקוד יומם ולילה על התורה. המלחמה האמיתית היא להשיב עוד בן אהוב לאביו שבשמים. לקרב עוד משפחה חילונית ליהדות, שם זה שדה הקרב האמיתי.
וכפי שאמרה המשנה (ר"ה ח, ג): "וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים משֶׁה יָדוֹ וְגָבַר יִשְׂרָאֵל" וגו' (שמות יז). וְכִי יָדָיו שֶׁל משֶׁה עוֹשׂוֹת מִלְחָמָה אוֹ שׁוֹבְרוֹת מִלְחָמָה?אֶלָּא לוֹמַר לָךְ: כָּל זְמַן שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל מִסְתַּכְּלִים כְּלַפֵּי מַעְלָה וּמְשַׁעְבְּדִין אֶת לִבָּם לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, הָיוּ מִתְגַּבְּרִים; וְאִם לָאו, הָיוּ נוֹפְלִין. כַּיּוֹצֵא בַדָּבָר אַתָּה אוֹמֵר: עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס, וְהָיָה כָּל הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי (במדבר כא). וְכִי נָחָשׁ מֵמִית, אוֹ נָחָשׁ מְחַיֶּה? אֶלָּא, בִּזְמַן שֶׁיִּשְׂרָאֵל מִסְתַּכְּלִין כְּלַפֵּי מַעְלָה וּמְשַׁעְבְּדִין אֶת לִבָּם לַאֲבִיהֶן שֶׁבַּשָּׁמַיִם, הָיוּ מִתְרַפְּאִים; וְאִם לָאו, הָיוּ נִמּוֹקִים.
מחילה אשמח אם תסביר לי,
קרה מקרה שבחור לא מתאים למסגרת תורנית, מה הסכנה אם הוא יעשה שירות לאומי/צבאי בשביל הקהילה של יהודים? לא אומר שירות למדינה כי המדינה על מוסדותיה לא שווה למסטיק שדבוק לנעל. אני מדבר על שירות ועזרה ליהודים היושבים בציון, עשיית חסד, לפרנס את עצמו בכבוד וגם שירות צבאי במידה והוא חפץ בכך ויש מסגרת מתאימה.
הרי ההיתר היחידי בעיניי לפטור הוא שהבחור לומד תורה מעל בעל בית רגיל, אם הבחור לומד קצת ולא שוקד על התורה או לא לומד כלל חלילה מה הוא שונה מכל אחד אחר ואיזה פרוולוגיה יש לו לקבל פטור מחובה אזרחית שהמדינה כופה על אזרחיה? ובוודאי שלא ניתן לומר שכל מה שהרמב"ם אומר על לוי וכו' וודאי לא רלוונטי.

אדגיש שאני בא ללמוד השקפה (:
 
ובנינו, שירות בצה"ל בסכנת חיים משמעותית בהרבה מזק"א וכד' שגם זה מבורך וחשוב. חוץ מזה אחוזי החילונים שמתגייסים גדול בהרבה מהחרדים...
חשבתי אם לענות אבל אני כן יענה
רק צריך לזכור שבאמת שירות בצה"ל מסכן חיים אבל צריך לדעת
א. שהרבה מהחילונים יושבים בקריה בתל אביב ועוד מקומות בארץ והם לא מסכנים חיים(נקראים בלע"ז שובניקים)
ב. גם אם החרדים יתגייסו הם יהיו בשר תותחנים של הצבא ולא תראה אותם מקבלים החלטות הם נמצאים כביכול רק בשדה הקרב והחילונים מקבלים בשבילם החלטות
ג. בא נראה חילוני שמסכים להתנדב בחינם למען חסד כל המושג חילוני זה לדאוג לעצמך ואח"כ למשפחה ולא כמו אצל חרדים שיכולים לעזוב משפחה באמצע סעודה בשביל להציל חיים
ד. אחרי המחדל של המלחמה הם היו צריכים לחפש קורבן כי הם לא מסכימים שהם אלו שטעו אמרו בואו ונגיד החרדים אם הם הכי טובים והם משרתים את המדינה עם כזה מחדל אוי לה לאותה בושה שזה הצבא שלנו שבו הם מתהדרים
ועוד....
 
חזור
חלק עליון