אין כל בעיה עם עזרה לאחרים, אדרבה, זה אחד מהיסודות שלנו. אחד משלושת עמודי העולם הוא "גמילות חסדים". ואדרבה, כתב מרן זיע"א בענף עץ אבות במעלתו של החסד, ששני העמודים השניים (תורה ועבודה) אינם בדיוק כמו לפני אלפי שנים, שהרי תורה - יש ירידת הדורות, וכל דור דרגתו יותר נמוכה מהדורות שלפניו (אם ראשונים כמלאכים וכו'), וכן עבודה - אין לנו היום קרבנות, ותפלה היא תחליף, אבל חסד נשאר איך שהיה כבמתן תורה.מחילה אשמח אם תסביר לי,
קרה מקרה שבחור לא מתאים למסגרת תורנית, מה הסכנה אם הוא יעשה שירות לאומי/צבאי בשביל הקהילה של יהודים? לא אומר שירות למדינה כי המדינה על מוסדותיה לא שווה למסטיק שדבוק לנעל. אני מדבר על שירות ועזרה ליהודים היושבים בציון, עשיית חסד, לפרנס את עצמו בכבוד וגם שירות צבאי במידה והוא חפץ בכך ויש מסגרת מתאימה.
הרי ההיתר היחידי בעיניי לפטור הוא שהבחור לומד תורה מעל בעל בית רגיל, אם הבחור לומד קצת ולא שוקד על התורה או לא לומד כלל חלילה מה הוא שונה מכל אחד אחר ואיזה פרוולוגיה יש לו לקבל פטור מחובה אזרחית שהמדינה כופה על אזרחיה? ובוודאי שלא ניתן לומר שכל מה שהרמב"ם אומר על לוי וכו' וודאי לא רלוונטי.
אדגיש שאני בא ללמוד השקפה (:
אני מדבר על הצבא עצמו, שהוא "כור ההיתוך" הישראלי. הרי יש מהפוליטיקאים החילוניים שאומרים שאין צורך בגיוס כללי של כל העם, שהרי יש עודף כח אדם, ועדיף צבא בשכר וכו', אבל בפועל לא נעשה עם זה כלום, כי הם מבינים שכדי להחדיר השקפות שהם רוצים לנוער, חייבים להעביר אותו דרך כור ההיתוך הצבאי.
רבים שהלכו משם דתיים יצאו משם חילוניים לגמרי.
רבים מבני הדודים שלי נפלו קרבנות רוחניים לצבא!!!
ולכן גם מי שאינו יכול ללמוד אין מקומו בצה"ל.
אם המטרה היא לחנך אותו להתנדב למען העם, יש הרבה ארגונים שישמחו בעזרתו. אולי גם ארגון @מורשת מרן
נערך לאחרונה: