• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הרב יצחק יוסף: שבט לוי פטור מהצבא, אם יכריחו ללכת לצבא נסע כולנו לחוץ לארץ

מחילה אשמח אם תסביר לי,
קרה מקרה שבחור לא מתאים למסגרת תורנית, מה הסכנה אם הוא יעשה שירות לאומי/צבאי בשביל הקהילה של יהודים? לא אומר שירות למדינה כי המדינה על מוסדותיה לא שווה למסטיק שדבוק לנעל. אני מדבר על שירות ועזרה ליהודים היושבים בציון, עשיית חסד, לפרנס את עצמו בכבוד וגם שירות צבאי במידה והוא חפץ בכך ויש מסגרת מתאימה.
הרי ההיתר היחידי בעיניי לפטור הוא שהבחור לומד תורה מעל בעל בית רגיל, אם הבחור לומד קצת ולא שוקד על התורה או לא לומד כלל חלילה מה הוא שונה מכל אחד אחר ואיזה פרוולוגיה יש לו לקבל פטור מחובה אזרחית שהמדינה כופה על אזרחיה? ובוודאי שלא ניתן לומר שכל מה שהרמב"ם אומר על לוי וכו' וודאי לא רלוונטי.

אדגיש שאני בא ללמוד השקפה (:
אין כל בעיה עם עזרה לאחרים, אדרבה, זה אחד מהיסודות שלנו. אחד משלושת עמודי העולם הוא "גמילות חסדים". ואדרבה, כתב מרן זיע"א בענף עץ אבות במעלתו של החסד, ששני העמודים השניים (תורה ועבודה) אינם בדיוק כמו לפני אלפי שנים, שהרי תורה - יש ירידת הדורות, וכל דור דרגתו יותר נמוכה מהדורות שלפניו (אם ראשונים כמלאכים וכו'), וכן עבודה - אין לנו היום קרבנות, ותפלה היא תחליף, אבל חסד נשאר איך שהיה כבמתן תורה.
אני מדבר על הצבא עצמו, שהוא "כור ההיתוך" הישראלי. הרי יש מהפוליטיקאים החילוניים שאומרים שאין צורך בגיוס כללי של כל העם, שהרי יש עודף כח אדם, ועדיף צבא בשכר וכו', אבל בפועל לא נעשה עם זה כלום, כי הם מבינים שכדי להחדיר השקפות שהם רוצים לנוער, חייבים להעביר אותו דרך כור ההיתוך הצבאי.
רבים שהלכו משם דתיים יצאו משם חילוניים לגמרי.
רבים מבני הדודים שלי נפלו קרבנות רוחניים לצבא!!!
ולכן גם מי שאינו יכול ללמוד אין מקומו בצה"ל.
אם המטרה היא לחנך אותו להתנדב למען העם, יש הרבה ארגונים שישמחו בעזרתו. אולי גם ארגון @מורשת מרן
 
נערך לאחרונה:
מספיק הם העבירו על דתם מיליונים מעם ישראל, אחינו הספרדים שהיו צדיקים תמימים בארצות המזרח, הגיעו לפה ומחמתם נהפכו לפורקי עול.
מרן עמל ויגע כל ימיו להקים כאן דור דעה, דור יודעי ה', וכל הזמן תכננו איך לעצור את המהפכה של מרן, ולהרוס את כל מה שבנה.
עכשיו, בעת המלחמה מצאו להם כר נוחה, ומשחקים ברגשותיו של הציבור.
אבל אסור לשכוח: אין המטרה כח אדם, אלא לקחת את הכח מעולם התורה!!!
וזה לא ניתן להם בשום פנים ואופן.
זו מלחמה לה'!
 
אין כל בעיה עם עזרה לאחרים, אדרבה, זה אחד מהיסודות שלנו. אחד משלושת עמודי העולם הוא "גמילות חסדים". ואדרבה, כתב מרן זיע"א בענף עץ אבות במעלתו של החסד, ששני העמודים השניים (תורה ועבודה) אינם בדיוק כמו לפני אלפי שנים, שהרי תורה - יש ירידת הדורות, וכל דור דרגתו יותר נמוכה מהדורות שלפניו (אם ראשונים כמלאכים וכו'), וכן עבודה - אין לנו היום קרבנות, ותפלה היא תחליף, אבל חסד נשאר איך שהיה כבמתן תורה.
אני מדבר על הצבא עצמו, שהוא "כור ההיתוך" הישראלי. הרי יש מהפוליטיקאים החילוניים שאומרים שאין צורך בגיוס כללי של כל העם, שהרי יש עודף כח אדם, ועדיף צבא בשכר וכו', אבל בפועל לא נעשה עם זה כלום, כי הם מבינים שכדי להחדיר השקפות שהם רוצים לנוער, חייבים להעביר אותו דרך כור ההיתוך הצבאי.
רבים שהלכו משם דתיים יצאו משם חילוניים לגמרי.
רבים מבני הדודים שלי נפלו קרבנות רוחניים לצבא!!!
ולכן גם מי שאינו יכול ללמוד אין מקומו בצה"ל.
אם המטרה היא לחנך אותו להתנדב למען העם, יש הרבה ארגונים שישמחו בעזרתו. אולי גם ארגון @מורשת מרן
אז בין השורות אני מבין שאין בעיה לשירות לאומי אזרחי במד"א/זק"א/כיבוי אש/ כל ארגון אחר שחרדים נושרים יהיו שם הבעיה זה רק עם הצבא, לוקחים בחור בגילאים צעירים מהמסגרת המוכרת ומעמידים אותו בלחץ חברתי וחזק שהוא לא הכיר להתכפר(מלשון כפירה ולא כפרה), זה בגדר ניסיון שאי אפשר לעמוד בו.
 
אז בין השורות אני מבין שאין בעיה לשירות לאומי אזרחי במד"א/זק"א/כיבוי אש/ כל ארגון אחר שחרדים נושרים יהיו שם הבעיה זה רק עם הצבא, לוקחים בחור בגילאים צעירים מהמסגרת המוכרת ומעמידים אותו בלחץ חברתי וחזק שהוא לא הכיר להתכפר(מלשון כפירה ולא כפרה), זה בגדר ניסיון שאי אפשר לעמוד בו.
גדולי ישראל יכריעו בזה. לא אנחנו הקטנים.
 
ידוע שמרן הגר"ח מבריסק היה אומר שהציונים לא עקרו את הדת בשביל המדינה אלא הקימו את המדינה כדי לעקור את הדת,
והיה מישהו שפיקפק בזה בפני בנו מרן הגרי"ז ואמר לו מרן אני מוכן להישבע על זה בנקיטת חפץ,
ובשנה האחרונה ראינו איך חכם עדיף מנביא והרשעים האלה היו מוכנים להחריב את המדינה כולל לסרב לגיוס כדי שהימין לא ישלוט פה רואים שכל המדינה זה היכי תמצי לעקירת הדת,
לא בטחון ישראל מעניין אותם ולא הגנה על עם ישראל אלא רקה עקירת התורה כלחוך השור את עשב השדה,
מצורף פה ממכתב שכתב מרן הגר"ח גריינמן לפני 50 שנה.
ונכון גם להיום.
 

קבצים מצורפים

  • מעשה בבעל עגלה.pdf
    87.6 KB · צפיות: 19
אז בין השורות אני מבין שאין בעיה לשירות לאומי אזרחי במד"א/זק"א/כיבוי אש/ כל ארגון אחר שחרדים נושרים יהיו שם הבעיה זה רק עם הצבא, לוקחים בחור בגילאים צעירים מהמסגרת המוכרת ומעמידים אותו בלחץ חברתי וחזק שהוא לא הכיר להתכפר(מלשון כפירה ולא כפרה), זה בגדר ניסיון שאי אפשר לעמוד בו.
וכי בארגונים אלו אין בעיות קשות של פריצות וכו'?
אם הוא בחור שממש לא מסוגל לשבת וללמוד יום שלם בישיבה, שילך לישיבות שלומדים בהם מקצוע, גם יעסוק בתורה כפי כוחו גם ילמד אומנות ולא ילסטם את הבריות, ובעז"ה דור ההמשך שלו ילמד תורה ויקיים מצוות וילך בדרך ה'.
 
מחילה אשמח אם תסביר לי,
קרה מקרה שבחור לא מתאים למסגרת תורנית, מה הסכנה אם הוא יעשה שירות לאומי/צבאי בשביל הקהילה של יהודים? לא אומר שירות למדינה כי המדינה על מוסדותיה לא שווה למסטיק שדבוק לנעל. אני מדבר על שירות ועזרה ליהודים היושבים בציון, עשיית חסד, לפרנס את עצמו בכבוד וגם שירות צבאי במידה והוא חפץ בכך ויש מסגרת מתאימה.
הרי ההיתר היחידי בעיניי לפטור הוא שהבחור לומד תורה מעל בעל בית רגיל, אם הבחור לומד קצת ולא שוקד על התורה או לא לומד כלל חלילה מה הוא שונה מכל אחד אחר ואיזה פרוולוגיה יש לו לקבל פטור מחובה אזרחית שהמדינה כופה על אזרחיה? ובוודאי שלא ניתן לומר שכל מה שהרמב"ם אומר על לוי וכו' וודאי לא רלוונטי.

אדגיש שאני בא ללמוד השקפה (:
זאת הנקודה שאין מסגרת מתאימה
 
חברים יקרים!
הדיון כאן עומד על חבל דק שקשה מאוד להתווכח עליו ברבים ולקבוע בו מסמרות!
ואני אומר לכם זאת בתור אחד שבתוך עולם התורה והישיבות ב"ה
הדברים שרבינו יצחק אמר הם ברורים לחלוטין אבל הם גם קצת יצאו מהקשרם על ידי כל אלה שברברו כל היום בתקשורת, ואני מדבר בפרט על חלק מהדתיים לאומים שלצערי ביזו את כבוד התורה וניפחו את הדברים שנאמרו כמות שהם בלי להסתכל על מכלול ההשקפה של רבינו ושל אביו
לפני כמה שבועות ברחובות רמת גן פגשתי בחור ירא שמים מישיבת עטרת כהנים שהתגייס לגולני או גבעתי [איני זוכר] ואחרי שהתקרבו הלבבות שלנו וקצת צחקנו והתבדחנו שאלתי אותו ברצינות הרי אתה יודע שבאמת בשורה התחתונה אתם לא מוסרים את הנפש על ארץ ישראל אלא לפי ההחלטות של הממשלה שהם הרבה פעמים גם נגד התורה והמצפון שלכם כמו שהיה בהתנתקות ועוד, וגם במקום לכבוש את הארץ כמו דין התורה שזה להשמיד את האויב כולו, אתם מסכנים את עצמכם כדי לרצות את ביידן ואת העולם, לא היה עדיף שתישאר ללמוד בישיבה ולסיים עוד מסכתות?
הוא קצת התבלבל ואמר לי אתה צודק בגדול כי אני לא יוכל לעשות מה שאני רוצה [הרבה איקסים על הרובה...😂 למי שמבין, ומי שלא מבין שלא יגיב] אבל הראש ישיבה אמר שזו מצוה להתגייס ואני מקיים את דבריו. ואני מבטיח לך שאני מסיים את השירות המקוצר ואחזור לישיבה ללמוד ברצינות. אינשאלה.
שיהיה ברור, רבינו יצחק לא זלזל בחיילים ולא בצבא כמו שהם ניסו להציג אותו בתקשורת
הוא גם לא התכוון ברצינות שעכשיו כולם ירדו מהארץ, הוא עצמו לא היה מוכן אפילו לעבור דירה ... ניכר שהוא אמר זאת בדרך חידוד ללכת לסוכצ'וב או לאונגוור, וגם בזה הרשעים הוציאו דבריו מהקשרם איך הוא מקבל משכורת מהמדינה ומעודד לעזוב אותה, לא יאבה ה' סלוח להם
ועוד יש להרחיב הדיבור בזה בעתו ובזמנו
 
הווה אומר, דברי הרמב"ם בהלכה האחרונה בספר זרעים (שכדרכו בסוף ספרים הוא אומר דברי מוסר)
ספר היד החזקה הינו ספר הלכה!
מתייחסים רק למילים האחרונות בהלכה הקודמת ולא לכולה.
יתר על כן, הרמב"ם בכלל לא מזכיר לימוד תורה
לשון הרמב"ם ז"ל שם הוא: "ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל"
מבואר שחוץ מעבודת ה' ושירותו במקדש, הוראת התורה מוטלת על שבט לוי.
האם מישהו פה שאינו נמנה על שבט לוי המקורי מוכן ליישם את דברי הרמב"ם גם בחלק של "לא נוחלין", ז"א לוותר על הנחלה שתגיע לו מאבותיו בעת בוא משיח צדקנו וחלוקת הארץ מחדש לשבטים?
אם נקבל 48 ערים למגורים ו24 מתנות כהונה, פלוס עשרה אחוז מתקציבה של המדינה (מעשר ראשון), אני חושב שנחטוף את ההצעה בשתי ידיים.

האם כל מי שלומד תורה (ואפילו אחרי כמה שנים, כמו שעינינו רואות וד"ל) אכן עומד "לפני ה' לשרתו ולעובדו" והולך "ישר כמו שעשהו האלקים" וכו'? ואם פתאום יש עיכוב במלגה של הכולל, או שהנהלת הישיבה מורידה חלק מהתפריט בחדר אוכל - אף אחד לא הולך להתלונן או לברר את העניין מול הגורמים הרלוונטיים?
פשיטא ופשיטא שמי שחי ממלגת רעב, ומהיד לפה בשביל לעסוק בתורת ה', הרי שהוא עומד לפני ה' לשרתו והולך ישר כמו שעשה האלוקים.
(אדרבא לברר מדוע התעכבה המלגה הזעומה זהו היושר, בני התורה אינם צריכים חלילה למות ברעב...
ודבריך על תפריט חדר האוכל אינם ראויים לתגובה).
האם הרמב"ם בא לחלוק על משה רבנו (במלחמת סיחון ועוג), על יהושע בן נון, על שאול המלך, על דוד המלך, על אבנר בן נר, יואב בן צרויה, עמשא בן יתר ועוד ועוד תלמידי חכמים עצומים שכולנו פחות מעפר לרגליהם, שיצאו למלחמה למרות שהיו תלמידי חכמים?
הזכרתני דברי האברבאנל באיזהו מקומן על דברי הרמב"ם ז"ל "אמנם זו דעת רבינו משה אבל אין זו דעת משה רבינו"
אבל ההשוואה מופרכת, פטור אינו איסור, וגם כשצבא המדינה יהיה כצבאם של כל המנהיגים שהזכרת, שהיו חוזרים מעורכי המלחמה על עבירות קלות, ומחמתם הוגדרו כהאיש הירא ורך הלבב, תדבר איתי.

ובשולי הדברים, חלילה איני מזלזל בחיילים הנלחמים המוסרים נפשם כפשוטו להצלת עם ישראל, ואדרבא יום יום אנו מתפללים להצלחתם ושישובו בריאים ושלמים לבתיהם עם עטרת ניצחון.
אבל דע, כל כוחם של החיילים הלוחמים הוא מחמת בני התורה הלוחמים מלחמתה של תורה, וזה גם מחייבנו להתחזק בעסק התורה.
וכפי שהתפרסם שהשעות הכי קשות בלחימה הם בשעות הלילה המאוחרות ולפנות בוקר, שיש מיעוט תורה יחסית בעולם.
ואשר על כן צדקו כל דברי הראש"ל שליט"א מרישא עד גמירא.
והיה זה שלום.
 
חזור
חלק עליון