ברור שכן, יש צד שלא?פשוט שצריך להפסיק באמצע עמידה?
אם האזעקה כנחש ש''ד אך אם הטילים כנחש אינו דומה.ברור שכן, יש צד שלא?
הרבה מתבלבלים עם "נחש כרוך על עקבו לא יפסיק"
המשנ"ב אומר בסימן קד' שהכוונה לא יפסיק בדיבור- אבל ברור שילך משם
האם באמת יש לך צד שלא צריך להפסיק באזעקה? זה ספק פיקוח נפש! תראה שו"ע משנ"ב סימן קד' מפסיקים גם בספק פיקוח נפש! דברים ממש פשוטים.אם האזעקה כנחש ש''ד אך אם הטילים כנחש אינו דומה.
לא מתווכח, רוצה להבין.האם באמת יש לך צד שלא צריך להפסיק באזעקה? זה ספק פיקוח נפש! תראה שו"ע משנ"ב סימן קד' מפסיקים גם בספק פיקוח נפש! דברים ממש פשוטים.
האזעקה מודיעה על סכנה של טילים.
וכן הורו הרבנים הראשיים במכתב שפרסמו ממש השבת האחרונה.
אסביר בשמחה:לא מתווכח, רוצה להבין.
אחוז 1 לכמה אלפים מוגדר כספק פיקוח נפש?
אם האזעקה הייתה מודיעה על כמה נחשים שמסתובבים בכמה ערים ולא ידוע בדיוק היכן, זה ספק פיקוח נפש?האזעקה מודיעה על סכנה של טילים.
לא.אם האזעקה הייתה מודיעה על כמה נחשים שמסתובבים בכמה ערים ולא ידוע בדיוק היכן, זה ספק פיקוח נפש?
הדברים שכתבת בכלל לא פשוטים אך אין רצוני להאריך יותר.לא.
מסיבה פשוטה, נחש אפשר לראות/לשמוע/למנוע את כניסתו.
בנוסף יש המון נחשים לא ארסיים שגם אם יכישו אדם לא ימות, בניגוד לטילים.
טיל זה נפילה וגמרנו.
דברים די פשוטים לי למען האמת, לא מבין כ"כ את הקו שאתה הולך בו.
יש דעה די רווחת בציבור החרדי שמאז כיפת ברזל אין חובה להפסיק בשמונה עשרה, אמנם לעיל כבר הבאתי מספר גדול של פוסקים שהורו מפורש ללכת למקלט גם אחרי קיומה של כיפת ברזל.לא יודע למה
כלומר אם כולם לא היו נכנסים למרבים מוגנים היה רסיסים בכל הרחובות? ולא רק איפה שנפלו כשאנשים נכנסו למרחבים?אסביר בשמחה:
מה שטענת עכשו- זו טעות נפוצה בקריאת נתונים בסטטיסטיקה, קוראים לזה "הטיית ההישרדות" ואסביר בקצרה:
הסיבה שרק אחוז אחד מכמה אלפים נפגעים היא שכל אותם אלפים של אנשים הולכים למרחבים מוגנים באזעקות.
אם כל האנשים היו נמצאים במקומם ולא מתפנים האחוז היה מזנק משמעותית.
אצרף בשבילך את ההוראה של הרבנים הראשיים:
טעות, אסביר שוב:כלומר אם כולם לא היו נכנסים למרבים מוגנים היה רסיסים בכל הרחובות? ולא רק איפה שנפלו כשאנשים נכנסו למרחבים?
אבל גם אם אף אחד לא היה נכנס למרחב מוגן לא היו מתים מכל טיל מאות...טעות, אסביר שוב:
אי אפשר ללמוד כלום מהנתון של מספר הנפגעים כיום מרסיסים וטילים לעניין הנידון של- כמה חשוב להיכנס למרחב מוגן- מכיוון שרוב מדינת ישראל באזעקה נכנסת למרחב מוגן!
זה כמו להגיד- נהיגה בשכרות היא לא מסוכנת- עובדה- לא שומעים כל יום על אנשים שמתים מנהיגה בשכרות!
(למתקשים- נתון לא יכול ללמד אותנו על חיוניות של משתנה כשבנתון עצמו לא קיים המשתנה)
אם זה לא היה מספיק ברור- שבת שלום, סיימתי.
הבית יוסף בעצמו כתב שמותר לסכן את הנפש בשביל צורת חיים נורמאלית כמו על מנת להתפרנסאבל גם אם אף אח לא היה נכנס למרחב מוגן לא היו מתים מכל טיל מאות...
כי כמעט כל הטילים מיורטים.
וגם אלו שלא, לא פוגעים בכל האזור בו נשמעה אזעקה, כי הטיל נופל במקום מאוד מסויים.
ועדיין אף אחד לא השיב מה זה עדיף מנסיעה ברכב, שיש הרבה יותר הרוגים בתאונות דרכים.
מנין שאינו נורמאלי?הבית יוסף בעצמו כתב שמותר לסכן את הנפש בשביל צורת חיים נורמאלית כמו על מנת להתפרנס
ובספר "שמירת הנפש" הביא מכמה אחרונים שבימינו לנסוע ברכב או אוטובוס וכדומה זה וודאי כחלק של צורת חיים נורמאלית.
משא"כ להישאר במקום כשיש פעם ביום אזעקה- וודאי לא נורמאלי.
וזה למה הרב דינר והרבנים הראשיים פסקו מה שפסקו.
הרב שליט"א, אין לי יותר מה לומר לך שלא אמרתי כבר.נין שאינו נורמאלי?
אצלינו בשמח"ת אמנם באזעקה הראשונה והשניה כולם הלכו למרחב מוגן אבל אח"כ כולם נשארו.
וכך נהגו במקומות רבים.
ואדרבה בכמה מקומות שיצאו למרחב מוגן סיכנו עצמם (וכגון באופקים).