• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן הרב עובדיה יוסף: מה צריך לעשות בשעת אזעקה?

מעולם לא כתבתי "כל" תעיין ותראה.
הבאתי את הרבניים הראשיים את הרב דינר ועוד לעיל.
הגבתי בסה"כ על מה שכתבת:
הרב שליט"א, אין לי יותר מה לומר לך שלא אמרתי כבר.

אם כל הוראת פוסקי הדור שהבאתי גם ספרדים וגם אשכנזים לא מספיקה- ישאר כבודו מחוץ למרחב מוגן ויבושם לו.

כל טוב
 
כלומר אם כולם לא היו נכנסים למרבים מוגנים היה רסיסים בכל הרחובות? ולא רק איפה שנפלו כשאנשים נכנסו למרחבים?
לא מבין מה הדיון
מפורש כל פוסקי דורנו קבעו שזה חובה
איך אתה יכול לחלוק עליהם?
הרב אלחנן פרץ והרב שרהבני מול מרן הגרע"י הגראי"ל שטיינמן והגרי"ש אלישיב זצ"ל, וכן מרן הראשל"צ שליט"א?!
באמת פלא עליך הרי אומרים שאתה תלמיד של מרן...??
 
נערך לאחרונה:
מנין שאינו נורמאלי?
אצלינו בשמח"ת אמנם באזעקה הראשונה והשניה כולם הלכו למרחב מוגן אבל אח"כ כולם נשארו.
וכך נהגו במקומות רבים.
ואדרבה בכמה מקומות שיצאו למרחב מוגן סיכנו עצמם (וכגון באופקים).
שמתי לב (בפרט בנושא זה) שאתה משיב בעיקר בסברות עצמיות וכל מיני אוקימתות וציטוטים, אבל אתה לא עונה לגופו של עניין, הייתי שמח שתציג לנו את משנתך ההלכתית בנושא, ולא לקבץ שמועות ומילים יפות, אלא תטען בגדרים של השתדלות ופיקוח נפש, ותענה הלכתית לכל הטענות החזקות שכתבו כל מחברי זמנינו שדנו בזה, ואולי תוציא קונטרס נגדם כדרכה של תורה, ותפלפל בעומק העיון ותביא מרוחב ידיעותיך כתלמיד חכם,
ובעיקר בעיקר שתתייחס יותר בכבוד לאלו שחושבים אחרת ממך, ולא לנסות להיות 'איפכא מסתברא'...
 
נערך לאחרונה:
לא מבין מה הדיון
מפורש כל פוסקי דורנו קבעו שזה חובה
איך אתה יכול לחלוק עליהם?
הרב אלחנן פרץ והרב שרהבני מול מרן הגרע"י הגראי"ל שטיינמן והגרי"ש אלישיב זצ"ל, וכן מרן הראשל"צ שליט"א?!
באמת פלא עליך הרי אומרים שאתה תלמיד של מרן...??
כל דברי גדול"י טרם מערכת כיפת ברזל, או טרם שיכלולה כפי שהיא היום שהיא מיירטת למעלה מ90% לא רלוונטיים למציאות הנוכחית.
ואני בכלל לא בא לחלוק על אף אחד רק מנסה להבין.
ובנתיים (כמו רבים אחרים) לא מצליח.
 
ועיין גם כאן מעמ' 56 והלאה כמעט מכל גדו"י בזה בעניין החובה
אדרבה, תראה שם כמה וכמה חילוקים ביניהם.
 
כל דברי גדול"י טרם מערכת כיפת ברזל, או טרם שיכלולה כפי שהיא היום שהיא מיירטת למעלה מ90% לא רלוונטיים למציאות הנוכחית.
בקונטרס של הרב טולדנו האריך בנושא הכיפת ברזל, והשיב בסברות חזקות, לא ראיתי שם שדחית את דבריו לגופו של עניין,
וזה ועוד שרוב פסקי גדו"י הנ"ל היו לאחר כיפת ברזל וכבר היו לה מעל 80 אחוז הצלחה (הגראי"ל, הגרע"י, הגרי"ז, והראשל"צ שליט"א)
ושוב אומר, שלפי הסברות ההלכתיות אין שום חילוק, כנראה לא עיינת במקור הדברים כראוי אלא רק מקופיא ואולי לצוד שמות של רבנים ותו לא...
אנשים טרחו ועמלו בסוגיא הזאת לאורך ולרוחב השאלה כמה כת"ר העמיק בסוגיא זו...
 
בקונטרס של הרב טולדנו האריך בנושא הכיפת ברזל, והשיב בסברות חזקות, לא ראיתי שם שדחית את דבריו לגופו של עניין,
וזה ועוד שרוב פסקי גדו"י הנ"ל היו לאחר כיפת ברזל וכבר היו לה מעל 80 אחוז הצלחה (הגראי"ל, הגרע"י, הגרי"ז, והראשל"צ שליט"א)
ושוב אומר, שלפי הסברות ההלכתיות אין שום חילוק, כנראה לא עיינת במקור הדברים כראוי אלא רק מקופיא ואולי לצוד שמות של רבנים ותו לא...
אנשים טרחו ועמלו בסוגיא הזאת לאורך ולרוחב השאלה כמה כת"ר העמיק בסוגיא זו...
העמקתי ......
תוכל להשיב מה ההבדל בין זה לנסיעה ברכב?
 
וזה ועוד שרוב פסקי גדו"י הנ"ל היו לאחר כיפת ברזל וכבר היו לה מעל 80 אחוז הצלחה (הגראי"ל, הגרע"י, הגרי"ז, והראשל"צ שליט"א)
הנתונים לא בדיוק ככה:
בשנת ההפעלה הראשונה של המערכת עמדו אחוזי ההצלחה שלה ביירוט מטרותיה על 75 אחוז[17]. בסוף 2012, במהלך מבצע עמוד ענן, עלו אחוזי ההצלחה ל-84. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה לצמצם את אחוז פגיעת הרקטות בשטחים בנויים ל-4 אחוז בלבד מכמות הרקטות שנורו, זאת לעומת 25 אחוזי פגיעה בשטחים בנויים במהלך מלחמת לבנון השנייה (טרם פיתוחה של "כיפת ברזל"). במבצע צוק איתן אחוזי הצלחתה היו מעל 90%. במבצע שומר החומות עלו אחוזי הפגיעה ל-95%[18] ובמבצע עלות השחר עלו אחוזי הפגיעה ל-97%.
ובחיי מרן זיע"א אמנם היו 84 אוחזי הצלחה, אבל זה נודע רק אחרי המבצע, לפני המבצע ידעו רק את הנתונים שהיו קודם לזה שהם היו 75.
בכל זאת יש הבדל גדול באחוזים בין אז להיום.
 
בכל זאת יש הבדל גדול באחוזים בין אז להיום.
ככל הנראה שוב כב' לא עיין היטב בסוגיא,
כי אם לסמוך על לא שכיחא אז אין הבדל כלל בין 75 ל90 אחוז! ואם חוששים גם לספק רחוק אז גם אז זה אחוז אחד! תעיין בכל הנ"ל באריכות גדולה!
ולכן אני חוזר להצעתי הראשונה שתעיין היטב בסוגיא ונדבר בלימוד ולא בנתונים מויקיפדיה...
ובכל אופן חכם אחד שכחת והוא מרן שליט"א... וגם הגר"י זילברשטיין שליט"א...
 
כמה דברים:
א. לדעתי דברי מרן הראש"ל שליט"א אינם ראיה לנידון דנן כל עוד דשמרן מכהן ברמה כרה"ר וכמנהיג הציבור, וע"כ מחובתו וסמכותו לקבוע דעה כללית לכל תושבי הארץ.
ב. דבר ברור הוא שיש חילוק עצום בין אזעקות בעוטף ובדרום לאזעקות במרכז ובירושלים שבהם באמת שהאחוזים שיפג"ע ח"ו הם מתחת למאית האחוז.
ג. מידיעה אני יודע מכמה וכמה ראשי ישיבות גדולים מאוד בירושלים ובב"ב שהורו שלא לבטל סדר בזמן אזעקה.
הדברים ברורים לכל המבין קצת בנתונים ולא צריך להיות גאון בשביל לקרוא אותם ווהרוצה יתעלם כמנהגו הטוב...
 
לדעתי דברי מרן הראש"ל שליט"א אינם ראיה לנידון דנן כל עוד דשמרן מכהן ברמה כרה"ר וכמנהיג הציבור, וע"כ מחובתו וסמכותו לקבוע דעה כללית לכל תושבי הארץ.
כשמתחילים עם קונספירציות מעין אלו- אין לדבר סוף.
חזקה על הרב יצחק שליט"א שאם זו לא היתה דעתו הוא לא היה ממש חותם על מכתב שמורה הפוך...
מידיעה אני יודע מכמה וכמה ראשי ישיבות גדולים מאוד בירושלים ובב"ב שהורו שלא לבטל סדר בזמן אזעקה.
אין ערך לדברים אלו,
עד שלא תביא שמות... "אני יודע ולא אומר..."- פשוט אנשים לא לקוחים כאלו אמירות ברצינות (ובצדק)
הדברים ברורים לכל המבין קצת בנתונים ולא צריך להיות גאון בשביל לקרוא אותם ווהרוצה יתעלם כמנהגו הטוב...
מוזר שהשתמשת במילה "נתונים" בעוד שלא הבאת בכל ההודעה נתון אחד אפילו.
אלא רק קונספירציות, והבטחות על דברים שאתה יודע ולא משתף...
ווהרוצה יתעלם כמנהגו הטוב...
שוב "יתעלם" להתעלם ממה? בניגוד לכל הפוסקים וגדולי הדור שהובאו בחוברות ובאשכול זה, שהורו ללכת למקלט ולמרחב מוגן- זו דעה שכתובה עם שמות וציטוטים וממנה אפשר להתעלם או לא.
כבודו לא הציג שום דעה או נתון- אז ממה יש להתעלם בדיוק?
 
אין ערך לדברים אלו,
עד שלא תביא שמות... "אני יודע ולא אומר..."- פשוט אנשים לא לקוחים כאלו אמירות ברצינות (ובצדק)
אני הבאתי שמות.
שוב "יתעלם" להתעלם ממה? בניגוד לכל הפוסקים וגדולי הדור שהובאו בחוברות ובאשכול זה, שהורו ללכת למקלט ולמרחב מוגן- זו דעה שכתובה עם שמות וציטוטים וממנה אפשר להתעלם או לא.
אתה כולל את כל הרבנים שחדא מחתא, למרות שהובאה שם דעת הגר"ד קוק שא"צ ללכת למרחבים. וגם הגר"י זילברשטיין אמר שאם הילדים מפחדים בלילה א"צ להעירם. והרב רובין אמר שהמתפלל אם זה לא מפריע לו בכוונה יכול להמשיך בתפילתו, וכן ע"ז הדרך.
אבל כל זה לא מענין אותך, אתה רואה רק מי שכתב כמו שאתה חושב.
 
אני הבאתי שמות.

אתה כולל את כל הרבנים שחדא מחתא, למרות שהובאה שם דעת הגר"ד קוק שא"צ ללכת למרחבים. וגם הגר"י זילברשטיין אמר שאם הילדים מפחדים בלילה א"צ להעירם. והרב רובין אמר שהמתפלל אם זה לא מפריע לו בכוונה יכול להמשיך בתפילתו, וכן ע"ז הדרך.
אבל כל זה לא מענין אותך, אתה רואה רק מי שכתב כמו שאתה חושב.
אמת, אבל לא דיברתי איתך, התייחסתי אל יושב בישיבה.
אבל כל זה לא מענין אותך,
זה אתה אמרת.
לא ביטלתי את דעת החולקים חלילה. רק אמרתי ש"יושב בישיבה" לא הציג או התייחס לשום טענה או עובדה וא ציטוט מפוסק כל שהוא. בהודעה שלו, ועדיין כותב שמתעלמים מדברים שהוא אפי' לא מציין אליהם, מקשה על השיח
אבל כל זה לא מענין אותך, אתה רואה רק מי שכתב כמו שאתה חושב.
שוב, אתה אמרת.
מוריד את השיח רמה, וחבל.
 
אמת, אבל לא דיברתי איתך, התייחסתי אל יושב בישיבה.

זה אתה אמרת.
לא ביטלתי את דעת החולקים חלילה. רק אמרתי ש"יושב בישיבה" לא הציג או התייחס לשום טענה או עובדה וא ציטוט מפוסק כל שהוא. בהודעה שלו, ועדיין כותב שמתעלמים מדברים שהוא אפי' לא מציין אליהם, מקשה על השיח

שוב, אתה אמרת.
מוריד את השיח רמה, וחבל.
הוא לא צריך לחזור על דברים שכבר הוצגו כאן.
הוצגו דעות חולקות, והוא מסתמך עליהם.
 
חזור
חלק עליון