• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן מספר על עצמו פרק רביעי * הפגישה בלונדון אחרי מבצע אנטבה * המפגש עם הנשים שהיו בשבי הערבי * המנהל החילוני בתע"ש שחזר בתשובה בזכות מרן

הזכות העצומה שיש ליד לאחים
הרב ליפשיץ היה ראש המפעל יד לאחים שעושים נפלאות, מי שיכול לעזור להם למצוה גדולה תיחשב.

הם מצילים בנות ישראל שלצערינו התדרדרו והתחתנו עם ערבים וגרים איתם בערים שלהם, והם משפילים אותם, הערבים האלה 'פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו', לא נוהגים בהן כבוד, "את יהודיה", מכים ומקללים אותה, מסכנה שבוית חרב בידם, יש להם ילדים מוסטפה מוחמד, הם יהודים לפי הדין כיון שהאמא יהודיה, אבל הם מחנכים אותם כמותם.

והרב ליפשיץ מנוחתו בג"ע היה שם נפשו בכפו ושולח בולשת ש.ב. ש.ג... שיחפשו אותם ומשפיע עליהם, מביא להם רכב עד הבית ומוציא אותם שיברחו מהכלבים האלה עם הילדים שלהם, עושים להם ברית מילה ולומדים תורה. עליו השלום נפטר מקרוב.

כמה מצוה גדולה לעזור, ב"ה 'וזרח השמש ושקע השמש', עד שלא שקעה שמשו של צדיק זרחה שמשו של צדיק אחר, יש ממשיכים למעשיו, "יד לאחים" מצוה לעזור להם, כל מי שעוזר להם מציל נפשות מישראל.

מקרוב עשו עצרת והביאו כמה נשים כאלה שהיו עם ערבים, עם הילדים שלהם בכבוד גדול, הם מוציאים מהסטר אחרא להקדושה גם בעוה"ז גם בעוה"ב, מי שנתון עם הערבים האלה מסכן מושפל, יצה"ר גדול התדרדרה והלכה עמהם, ומי שיכול להציל אשרי חלקו כאילו הציל עולם מלא.


המנהל בתע"ש שחזר בתשובה בזכות מרן
לפני כמה ימים הייתי בכנס למנהלי מפעלי תעשייה עם מאות ואלפי עובדים.

סיפר לי אחד משרים שלנו, שאחרי שדיברתי 25 דקות בערך, פגש אותו אחד מהמנהלים האלה, אמר לו תדע לך אני גוי גמור!

- חס ושלום מה אתה אומר?

- זו האמת! מימי לא שמעתי דבר תורה, חי חיי הפקר כמו חילוני, אבל היום פעם ראשנה בחיי שמעתי ד"ת, כאלה דברים, אני מתחיל לחשוב לעשות מפנה להתחיל ללמוד תורה!

בלי תורה אדם לא שוה כלום, הוא אומר לשר, תדע היום חל מפנה במחשבתי, כמו שאמר דוד המלך טעמו וראו - רק כפית אחת - וראו כמה טוב ה'.



הדו"ש שבוטל בלונדון הודות למבצע אנטבה
זמן קצר אחרי "מבצע אנטבה" כשהייתי בלונדון הרב אברהם גבאי בא לקחת אותי משדה התעופה, בדרך היה צריך לקנות איזה דבר וחנה את המכונית במקום שאסור לחנות עפ"י החוק. עבר קצין משטרה רצה לתת לו דו"ח, אמר לו: תסלח לי נמצא פה הרב הראשי לישראל, הייתי מוכרח להביא איזה דבר בשבילו.

- "זה הרב הראשי לישראל"?! הייתי עם התלבושת הרשמית שלי, "כל הכבוד לישראל, יאלה תסעו לשלום"...

זה כבוד לישראל איך חרפו נפשם והצילו מאה וארבע יהודים להחיות עם רב, אשרי יולדתם, צריך להודות לקב"ה, מה אשיב לה' כל תגמולוהי עלי, כשם שעשה נסים בימים ההם כן יעשה בזה"ז.

"אוהב ה' שערי ציון מכל משכנות יעקב", "שערי ציון" גימטריא תשל"ו, באותה שנה היה המבצע אנטבה, כן יעשה ה' עמנו נסים ונפלאות, אתה החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך החזקה, כן יעשה עמנו לטובה אות, ומתורתו יראנו נפלאות, יחיש לנו קץ הפלאות, ויבוא משיח צדקנו במהרה בימינו. אמן.


הודעה חשובה

בהכנת מאמרים אלו הושקעו מאמצים רבים, בליקוט החומר, בשיכתוב ההקלטות, בעריכת הדברים ובהדפסתם, והדברים מפורסמים כאן על דעת שלא להעתיק מהם בשום פנים ואופן ללא רשות העורך והמסדר, והעובר על כך גזל בידו, ושארית ישראל לא יעשו עולה


לתגובות hashkafatmaran@gmail.com
ניתן להזמין נושא זה ועוד שלל נושאים מדבריו של מרן מודפסים על גבי חוברות כיס מנוקדות, להנצחה לעילוי נשמה, לרפואה וכדו'. לפרטים באתר.
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון