• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

משחת קלו-קוט בשבת

שלום רב,

האם מותר להמשיך בשבת בשימוש המשחה קלו-קוט המיועדת להעלמת צלקות, ומשך הטיפול הוא כחודשיים-שלוש פעמיים ביום.

הספק הוא מצד שיעילות המשחה הוא דווקא על ידי שהחומר [ג'ל מסיליקון] יתייבש וישאר על מקום הצלקת, וא"כ לכאורה הוי ממרח גמור, כי אין לנו בזה את סברת המג"א שעליה הסתמך מרן זצ"ל בהיתר שימוש במשחה, מכיון שהרצון הוא שתיבלע המשחה בעור.

והנה אופן השימוש במשחה הוא להניח את הפייה של המשחה על העור ולמרח בשכבה 'דקה מאד' את מקום הצלקת

והנני להעתיק את הלשון שכתבו בהוראות: קלו-קוט נקשר לשכבה הקרנית (השכבה החיצונית של תאי העור המתים) ויוצר מחסום הגנתי כנגד חדירה כימית, פיסיקלית ומיקרוביאלית לאזור הצלקת תוך כדי סיוע בהידרציה (לחלוח). תהליך זה מאפשר יצירת סביבה מתאימה להבשלת הצלקת על ידי הפחתה בייצור הקולגן ושיפור המראה של הצלקת. ע"כ.

תודה רבה!
 
שלום רב,

בהנחה שהשימוש במשחה זו אינו אלא כי אם על ידי מירוח בלבד, אין שום היתר להשתמש בה בשבת, נכון?
 
ב"ה
שלום וברכה,

אכן, למרוח משחה זו זה איסור תורה ואין מקום להקל,
אלא שיתכן שיועיל גם אם רק יניח הפיה של השפופרת סמוך לצלקת בנגיעה קלה של המשחה, וירים השפופרת, ויניח כך עוד נקודה לצידה, וירים, וכן הלאה, עד שמעל כל מקום הצלקת תהיה משחה, ללא שמירח בפועל, ובאופן כזה אכן מותר במקרה זה ללא חשש.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון