• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

"משיח בא עוד 17 שנה" אולי, אבל אין ראיה מהרמב"ן !!!

ללא שם 3

Active member

אלו שמביאים ראיה מהרמב"ן שמשיח חייב לבוא עוד 17 שנים טועים טעות גדולה ולא הבינו את הרמב"ן !!!

זה טעות ברמב"ן תקראו איתי ביחד וזה לשונו : ר"ל "שיהיה תחיית המתים מאתים שנה אחר הגאולה" - יש זמן הגאולה זמן שצריך לבוא המשיח מאתים שנים של סוף האלף השישי. "שתיהיה קודם מאתים שנים" כוונתו שזמן הגאולה תיהיה קודם המאתים שנים של הזמן תחית המתים של אחרי האלף השישי הרמב"ן גם כותב 'באלף השישי' כלומר הוא מדבר על מאתים שנים של תחית המתים שיהיה אחר שכבר מנינו את האלף השישי אז אומר הרמב"ן שיש את המאתים של שנות הגאולה שזה סוף האלף השישי שזה ידוע לכולם שבהם חייב לבוא משיח שזה הזמן האחרון עד האלף השישי כי ה' ברא את העולם ל 6 אלף שנים שהם קודם המאתים שנה של מספירת האלף הששי שזה זמן תחית המתים אז הרמב"ן לא אומר כאן שום קץ אלא אומר את מה שכולם יודעים שמשיח יבוא במאתים שנים של הגאולה של סוף האלף השישי שלפני המאתים שנים של תחית המתים של אחר ספירת האלף השישי. (הסברתי את הפשט ברמב"ן לאחד מגדולי התלמידי חכמים שבדור ואמר שכך גם הוא הבין!

1695751651455.png
 
אתה צודק מאוד שלשונו של הרמב"ן אינה מוכרחת כלל, אבל עי' בפירוש צרור המור להמלבי"ם (שכתב בהקדמתו שכל פירושו מבוסס על רש"י והרמב"ן אך לא ציין זאת בתוך הפירוש), שכתב להדיא כמו שמקובל בעולם להבין ...
אגב, לא הבנתי מה כתבת כל כך, אם לא קשה לך תתמצת ותבהיר יותר. תודה.
 
אתה צודק מאוד שלשונו של הרמב"ן אינה מוכרחת כלל, אבל עי' בפירוש צרור המור להמלבי"ם (שכתב בהקדמתו שכל פירושו מבוסס על רש"י והרמב"ן אך לא ציין זאת בתוך הפירוש), שכתב להדיא כמו שמקובל בעולם להבין ...
אגב, לא הבנתי מה כתבת כל כך, אם לא קשה לך תתמצת ותבהיר יותר. תודה.
זה לא רק שהלשון לא מוכרחת אלא זה גם לא נכון להגיד כך ברמב"ן.
כוונת הרמב"ן לומר שמאתים שנה של סוף האלף השישי הם שנות גאולה בהם ודאי חייב המשיח לגאול כי הרי ה' ברא את העולם ל6 אלפי שנים. ובא להגיד הרמב"ן שתחיית המתים תיהיה אחרי המאתים שנות גאולה של סוף האלף השישי ולא נתן כאן שום תאריך אלא התכוונה במאתים שנה של קודם מאתים שנה של תחית המתים וזה הפלא ופלא.
 
נערך לאחרונה:
שתחיית המתים תיהיה אחרי המאתים שנות גאולה של סוף האלף השישי
נו, אז גם אתה מודה,
החשבון פשוט,
אם העולם קיים רק 6,000 שנה ולא יותר,
ואם תחיית המתים היא כאן בעולם הזה,
ואם תחיית המתים תהיה 200 שנה אחרי שנות הגאולה של סוף האלף השישי,
בהכרח ש...
הגאולה צריכה להיות לכל המאוחר 200 שנה קודם סוף האלף השישי כדי שיישאר זמן לתחיית המתים בסוף האלף הנוכחי ..
נכון ?
 
אלא התכוונה במאתים שנה של קודם מאתים שנה של תחית המתים וזה הפלא ופלא.
וגם זה כאמור,
נכון שאין תאריך מדוייק
אבל תאריך קצה שמענו - שישארו 200 שנה לפחות כדי שישאר זמן של 200 שנה שתחיית המתים תהיה אחריה.
על כל פנים,
עי' בפירוש צרור המור שהבין כמו שמקובל להבין
וכדאי הוא לבדו להפיץ את השמועה הזו !!

אלא שוודאי שאתה צודק שאין לנו לחשב קיצים כלל, וסמוכים ובטוחים בכל יום ויום שתבוא הגאולה בקרוב ממש !!
 
מחילה מכבוד תורתו, אבל כל דברי הרמב''ן הם פירוש אחד, ומה שכתוב או נראה זה מהמגיהים, וכן לאלף נ''ל באלף זה דברי המגיה, וודאי שמוכח כמו שמפורסם משמו.
 
ומעין זה כתב רבינו בחיי (נצבים ל, טו): ויתכן לפרש ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, כי סמך הכתוב פרשה זו לפרשה של מעלה שהיא מדברת בהבטחת הגאולה, ולפי שזמן תחיית המתים עתיד להיותו סמוך לזמן הגאולה מנין רא"ה, ולכך סמך לפרשת הגאולה ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ומזה אמר שלמה האלף לך שלמה ומאתים לנוטרים את פריו, ומאתים, שש שנים על מאתים, וגלה לך כי זמן תחיית המתים מאתים ושש אחר ביאת שלמה, כלומר ביאת המשיח שהוא מזרע שלמה, והנה סמיכות מלת ראה רומז אל הזמן הסמוך.​
 

אלו שמביאים ראיה מהרמב"ן שמשיח חייב לבוא עוד 17 שנים טועים טעות גדולה ולא הבינו את הרמב"ן !!!

זה טעות ברמב"ן תקראו איתי ביחד וזה לשונו : ר"ל "שיהיה תחיית המתים מאתים שנה אחר הגאולה" - יש זמן הגאולה זמן שצריך לבוא המשיח מאתים שנים של סוף האלף השישי. "שתיהיה קודם מאתים שנים" כוונתו שזמן הגאולה תיהיה קודם המאתים שנים של הזמן תחית המתים של אחרי האלף השישי הרמב"ן גם כותב 'באלף השישי' כלומר הוא מדבר על מאתים שנים של תחית המתים שיהיה אחר שכבר מנינו את האלף השישי אז אומר הרמב"ן שיש את המאתים של שנות הגאולה שזה סוף האלף השישי שזה ידוע לכולם שבהם חייב לבוא משיח שזה הזמן האחרון עד האלף השישי כי ה' ברא את העולם ל 6 אלף שנים שהם קודם המאתים שנה של מספירת האלף הששי שזה זמן תחית המתים אז הרמב"ן לא אומר כאן שום קץ אלא אומר את מה שכולם יודעים שמשיח יבוא במאתים שנים של הגאולה של סוף האלף השישי שלפני המאתים שנים של תחית המתים של אחר ספירת האלף השישי. (הסברתי את הפשט ברמב"ן לאחד מגדולי התלמידי חכמים שבדור ואמר שכך גם הוא הבין!

הצג קובץ מצורף 12154
מחילה, לא זכיתי להבין מאומה, קצת פסיקים ונקודות יועילו לי, אני מקווה, ייש"כ ושכמ"ה.
 
הצרור המור כותב "לשומרי תורה ומצוות שמתו שיחיו והיינו שעכ"פ יהיה תחיית המתים שני מאות שנה קודם כלות אלף השישי כמו שפירש הרמב"ן"
לא הבנתי הרמב"ן לא כתב שתחיית המתים תיהיה מאתים שנה אחר הגאולה שתיהיה קודם מאתים שנה ?! כלומר מאתים שנה זה לגאולה ולא לתחית המתים ותחית המתים יכול לבוא ממש בסוף האלף השישי. אם מישהו יכול ליישב לי תודה.
ומה שהסברתי ברמב"ן אפשר להבין גם שהוא מתכוון מדבריו שיש לאלף ויש באלף ומאתים שנים של הגאולה זה לאלף ואחר התחיית המתים שזה באלף כך מדוקדק מלשונו ובטח שגם אין ראיה מהצרור המור אם אנחנו נשארים בשאלה שפיסקא הראשונה של התגובה הזאת.
 
מחילה מכבוד תורתו, אבל כל דברי הרמב''ן הם פירוש אחד, ומה שכתוב או נראה זה מהמגיהים, וכן לאלף נ''ל באלף זה דברי המגיה, וודאי שמוכח כמו שמפורסם משמו.
אדרבא אני הבנתי את זה כפירוש אחד רק התצלום של הרמב"ן היה בהישג ידי להעלות כאן וברמב"ן המקורי ביותר לא כתוב נ"ל על באלף אלא באלף זה לק אחד מלשנו של הרמב"ן מי שמבין את הרמב"ן יותר אלו התלמידים חכמים המובהקים ולא המון העם וחובבי המיסתיקה והקיצים.
 
והיינו שעכ"פ יהיה תחיית המתים שני מאות שנה קודם כלות אלף השישי כמו שפירש הרמב"ן"
לא יודע אם יש לשון ברורה יותר מזה !! תחיית המתים תהיה שני מאות קודם כלות האלף השישי !
"והיינו שבתוך האלף האחרון" ...
וא"א להסביר בדבריו שום דבר אחר. [גם אם תתווכח עם הצרור המור, ואקבל זאת, כך הוא סבר עכ"פ]
[ולאחר האלף השישי, לפי הנראה מדברי הקדמונים, אין עולם גשמי כלל, כך שלא שייך אז לא משיח ולא תחיית המתים !
יש "פג תוקף" לעולם הזה והוא בעוד 217 שנים, אח"כ נאדה ...
כך שמוכרח שהכל בתוך השנים הללו ..
אבל אם אתם לוקחים את זה למקומות של מיסטיקה, אז כל טוב :)
 
אפשר בבקשה לציין את המראה מקום של דברי הרמב"ן. היכן נכתבו? ייש"כ.
רמב"ן בפי' על שיר השירים (ח, יב): ומאתים מן האלף הזה לנוטרים את פריו לשומרי שכר התורה והמצוות שמתו והתאוו לביאת הקץ ותחיית המתים, ר"ל שיהיה תחיית המתים מאתים שנה אחר הגאולה שתהיה קודם מאתים שנים לאלף הששי, ותגלה הגאולה והישועה.

ומלשונו משמע לכאורה דלא כמו שהבין בעל צרור המור הנ"ל בדברי הרמב"ן.

והנה עברתי על כמה דפוסים, וזה נראה שהמו"ל הראשון הוסיף הערות על דברי הרמב"ן מדיליה, וכמו שכבר העיר הרב nati
.
ובעניין זמן תחיית המתים יש אריכות בשו"ת הרדב"ז (ח"ב אות תתל"ט וח"ג אות אלף ס"ט [תרמ"ד]) בשם הריטב"א ז"ל, דאיכא תרי תחיות, אחת פרטית לצדיקים שמתו בגלות, והיא סמוכה לביאת המשיח, ויזכו לכל ימות המשיח בגוף ונפש ויראו בטובתן של ישראל ובבנין הבית, והתחייה השנית לסוף ימות המשיח סמוך לאלף השביעי, ועליהם כתיב (דניאל יב, ב) וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ וגו'.​
 
נערך לאחרונה:
אבל עי' בפירוש צרור המור להמלבי"ם
אגב שהזכיר כת"ר את המלבי"ם אוסיף כי המלבי"ם בדניאל י"ב עושה את החשבון (המפורט מאוד!) שהקץ יהיה משנת תרע"ג שיהיה הסימנים שבן דוד בא, ולאחמ"כ עוד ז' שנים, ולאחמ"כ בשנת תרפ"ה ייבנה ביהמ"ק ג' שנים עד תרפ"ח. ומשמע מדבריו שלא דיבר על האחישנה כי זה כתב שזה עוד קודם לכן משנת ד' אלפים ש"נ, שמאז יכולה לבוא הגאולה בכל עת שיזכו, ומשמע שהחשבון האחרון הוא על ה"בעיתה".
 
חזור
חלק עליון