זה לא רק שהלשון לא מוכרחת אלא זה גם לא נכון להגיד כך ברמב"ן.אתה צודק מאוד שלשונו של הרמב"ן אינה מוכרחת כלל, אבל עי' בפירוש צרור המור להמלבי"ם (שכתב בהקדמתו שכל פירושו מבוסס על רש"י והרמב"ן אך לא ציין זאת בתוך הפירוש), שכתב להדיא כמו שמקובל בעולם להבין ...
אגב, לא הבנתי מה כתבת כל כך, אם לא קשה לך תתמצת ותבהיר יותר. תודה.
נו, אז גם אתה מודה,שתחיית המתים תיהיה אחרי המאתים שנות גאולה של סוף האלף השישי
וגם זה כאמור,אלא התכוונה במאתים שנה של קודם מאתים שנה של תחית המתים וזה הפלא ופלא.
מחילה, לא זכיתי להבין מאומה, קצת פסיקים ונקודות יועילו לי, אני מקווה, ייש"כ ושכמ"ה.אלו שמביאים ראיה מהרמב"ן שמשיח חייב לבוא עוד 17 שנים טועים טעות גדולה ולא הבינו את הרמב"ן !!!
זה טעות ברמב"ן תקראו איתי ביחד וזה לשונו : ר"ל "שיהיה תחיית המתים מאתים שנה אחר הגאולה" - יש זמן הגאולה זמן שצריך לבוא המשיח מאתים שנים של סוף האלף השישי. "שתיהיה קודם מאתים שנים" כוונתו שזמן הגאולה תיהיה קודם המאתים שנים של הזמן תחית המתים של אחרי האלף השישי הרמב"ן גם כותב 'באלף השישי' כלומר הוא מדבר על מאתים שנים של תחית המתים שיהיה אחר שכבר מנינו את האלף השישי אז אומר הרמב"ן שיש את המאתים של שנות הגאולה שזה סוף האלף השישי שזה ידוע לכולם שבהם חייב לבוא משיח שזה הזמן האחרון עד האלף השישי כי ה' ברא את העולם ל 6 אלף שנים שהם קודם המאתים שנה של מספירת האלף הששי שזה זמן תחית המתים אז הרמב"ן לא אומר כאן שום קץ אלא אומר את מה שכולם יודעים שמשיח יבוא במאתים שנים של הגאולה של סוף האלף השישי שלפני המאתים שנים של תחית המתים של אחר ספירת האלף השישי. (הסברתי את הפשט ברמב"ן לאחד מגדולי התלמידי חכמים שבדור ואמר שכך גם הוא הבין!
הצג קובץ מצורף 12154
אדרבא אני הבנתי את זה כפירוש אחד רק התצלום של הרמב"ן היה בהישג ידי להעלות כאן וברמב"ן המקורי ביותר לא כתוב נ"ל על באלף אלא באלף זה לק אחד מלשנו של הרמב"ן מי שמבין את הרמב"ן יותר אלו התלמידים חכמים המובהקים ולא המון העם וחובבי המיסתיקה והקיצים.מחילה מכבוד תורתו, אבל כל דברי הרמב''ן הם פירוש אחד, ומה שכתוב או נראה זה מהמגיהים, וכן לאלף נ''ל באלף זה דברי המגיה, וודאי שמוכח כמו שמפורסם משמו.
לא יודע אם יש לשון ברורה יותר מזה !! תחיית המתים תהיה שני מאות קודם כלות האלף השישי !והיינו שעכ"פ יהיה תחיית המתים שני מאות שנה קודם כלות אלף השישי כמו שפירש הרמב"ן"
אפשר בבקשה לציין את המראה מקום של דברי הרמב"ן. היכן נכתבו? ייש"כ.
אגב שהזכיר כת"ר את המלבי"ם אוסיף כי המלבי"ם בדניאל י"ב עושה את החשבון (המפורט מאוד!) שהקץ יהיה משנת תרע"ג שיהיה הסימנים שבן דוד בא, ולאחמ"כ עוד ז' שנים, ולאחמ"כ בשנת תרפ"ה ייבנה ביהמ"ק ג' שנים עד תרפ"ח. ומשמע מדבריו שלא דיבר על האחישנה כי זה כתב שזה עוד קודם לכן משנת ד' אלפים ש"נ, שמאז יכולה לבוא הגאולה בכל עת שיזכו, ומשמע שהחשבון האחרון הוא על ה"בעיתה".אבל עי' בפירוש צרור המור להמלבי"ם