זה לא הוצאת דרשומה שלא מובן לי, הרי דרשו הוציאו ספר של מרן "בן יוסף" על המשנה ברורה. אז הם כן אנטי מרן או לא אנטי מרן?
זה אברך מנתיבות שהוציא את הספר הזה
אדרבה בגלל שדרשו לא הביאו אותו, הוא חיבר ספר סביב משנ"ב דרשו....
זה לא הוצאת דרשומה שלא מובן לי, הרי דרשו הוציאו ספר של מרן "בן יוסף" על המשנה ברורה. אז הם כן אנטי מרן או לא אנטי מרן?
אהה אוקיי! עכשיו זה מסביר ליזה לא הוצאת דרשו
זה אברך מנתיבות שהוציא את הספר הזה
אדרבה בגלל שדרשו לא הביאו אותו, הוא חיבר ספר סביב משנ"ב דרשו....
בתורה שלי כתוב שראוי לסנגר וללמד זכות על עם ישראל בפרט אם מדובר בארגון שפועל גדולות ונצורות לחיזוק לימוד התורה בעמ''י [ואל תתמה מדברי מרן הרשל''צ שליט''א שכן יש להבדיל בין 'מנהיג על העדה' שעליו להתריע ולעמוד בפרץ, לבין אנשים רגילים]
אף אחד לא בא להשוות, אבל ידוע לכו''ע שכלפי מרן זיע''א היה הרבה יותר מחלוקת מאשר על רבנים אחרים, וממילא הבאת פיסקיהם לא מעוררים אנטיגוניזם כמו בפסקי מרן זיע''א, נכון שזה מצער מאוד אבל זאת המציאות [אבל ב''ה לאחר פטירתו המצב מאוד השתפר, וכמאמר המליצים 'אחרי מות- קדושים אמור'...]
נו באמת, אתה משווה את פוסק הדור שצריך לראות את כל דעות הפוסקים, לא משנה היכן הם מובאים, כדי להוציא הלכה פסוקה לעם ישראל,בשיעור האחרון בלוין ובעלון האחרון
מעולם לא תקף את דרשו כמו הפעם האחרונה!!
הפלא הגדול למה הוא לא מוציא את ספרי דרשו מביתו? אחרי שאמר שאסור לפתוח ספרים כאלה...
[וכבר הקשו כן במדור הזה, אבל הפעם השאלה מקבלת משנה תוקף...]
הם מביאים מלוית חן [כנראה שהציבור לא יודע מי המחבר]בחפץ חיים שלהם הביאו את מרן.
וגם במשנ"ב במהדורה החדשה.
ואולי זה בעצם החילוק. ודו"ק.
כמה כואב.גם בספר החדש שלהם על השו"ע, הם מביאים אולי פעם פעמיים בדרך אגב מספרי מרן, כדי לחתום פי המקטרגים עליהם
אך בנושאים מהותיים שמרן מסר נפשו עליהם עושים עצמם כאילו לא ידעו את יוסף
וכדאי בזיון וקצף...
(אני יודע מבפנים שזו ההוראה שלהם לעורכים, ואמנם יש להם הרבה זכויות של הפצת תורה, אך בשמים אין מנכים עבירות תמורת מצוות
ובודאי שאין צורך לרקוד לפניהם בריקוד מה יפית...)
כדאי שתתמצא בדיון ואתה תגיב...נו באמת, אתה משווה את פוסק הדור שצריך לראות את כל דעות הפוסקים, לא משנה היכן הם מובאים, כדי להוציא הלכה פסוקה לעם ישראל,
לבין אברך או בחור שיכול רק להתבלבל מכל הדעות המובאים שם. פשוט וברור.
וראה למרן זיע"א שאע"פ שהביא מספר מענה לאגרות, [ספר שכולו השגות על האגרות משה, וכתב בלשון חריפה וכו'] והסכים לדבריו, מ"מ כתב מרן בספריו, שהיה לו לכתוב בלשון מכובדת וכו'.
ויש לזה דוגמאות ומעשה רב ממרן זיע"א ואכמ"ל.
על כרחך שהספרים נמצאים בביתו ומונחים לידו, כדי שכל אחד יוכל להתבונן היטב בתמונות היוצאות מהיכל קדשו, ולהבין שהניחם שם לכבוד ולתהילה לשם ולתפארת, כדי להוקיר אותם על כל פעולותיהם הברוכות. ולאות וסימן כי מה שלא הזכירו את מרן, מחול וסלוח.הרב יצחק לא צריך את משנ"ב דרשו בשביל לראות את הפוסקים, ראשית בספרי מרן רבינו זצ"ל מובאים כל הפוסקים כמעט, וגם אלה שלא, הרב יצחק בבקיאותו הגדולה בכל ספרי הפוסקים יודע למצוא אותם גם בלי עזרת דרשו... (כל הספרים שמביאים שמה, כמו אשרי האיש, שלמי שבת, אבני ישפה, חוט שני וכו'... כל אלו מכיר ויודע גם בלי דרשו)
ולכן בעלון (ויגש תשפ"ד) הושמט הקטע הזה? וגם נכתב תוספת ע"פ הרב עובדיה בשבחם.על כרחך שהספרים נמצאים בביתו ומונחים לידו, כדי שכל אחד יוכל להתבונן היטב בתמונות היוצאות מהיכל קדשו, ולהבין שהניחם שם לכבוד ולתהילה לשם ולתפארת, כדי להוקיר אותם על כל פעולותיהם הברוכות. ולאות וסימן כי מה שלא הזכירו את מרן, מחול וסלוח.
ומה שאמר בשיעור, באמת צריך עיון, על מה המהומה הגדולה...
לפני דרשו יצאאיש מצליח
וספרי הילקוט יוסף?
לא, אבל דווקא יש שם גם חלק (קטן) מההלכה ברורה...וספרי הילקוט יוסף?
אולי חזרו בתשובה