• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

משנה ברורה דרשו

מה שלא מובן לי, הרי דרשו הוציאו ספר של מרן "בן יוסף" על המשנה ברורה. אז הם כן אנטי מרן או לא אנטי מרן?
זה לא הוצאת דרשו
זה אברך מנתיבות שהוציא את הספר הזה
אדרבה בגלל שדרשו לא הביאו אותו, הוא חיבר ספר סביב משנ"ב דרשו....
 
בתורה שלי כתוב שראוי לסנגר וללמד זכות על עם ישראל בפרט אם מדובר בארגון שפועל גדולות ונצורות לחיזוק לימוד התורה בעמ''י [ואל תתמה מדברי מרן הרשל''צ שליט''א שכן יש להבדיל בין 'מנהיג על העדה' שעליו להתריע ולעמוד בפרץ, לבין אנשים רגילים]

אנחנו עוזרים למרן שליט"א, שלא יעמוד לבד בפרץ.

אף אחד לא בא להשוות, אבל ידוע לכו''ע שכלפי מרן זיע''א היה הרבה יותר מחלוקת מאשר על רבנים אחרים, וממילא הבאת פיסקיהם לא מעוררים אנטיגוניזם כמו בפסקי מרן זיע''א, נכון שזה מצער מאוד אבל זאת המציאות [אבל ב''ה לאחר פטירתו המצב מאוד השתפר, וכמאמר המליצים 'אחרי מות- קדושים אמור'...]

חשבון קטנוני.
 
בשיעור האחרון בלוין ובעלון האחרון
מעולם לא תקף את דרשו כמו הפעם האחרונה!!
הפלא הגדול למה הוא לא מוציא את ספרי דרשו מביתו? אחרי שאמר שאסור לפתוח ספרים כאלה...
[וכבר הקשו כן במדור הזה, אבל הפעם השאלה מקבלת משנה תוקף...]
נו באמת, אתה משווה את פוסק הדור שצריך לראות את כל דעות הפוסקים, לא משנה היכן הם מובאים, כדי להוציא הלכה פסוקה לעם ישראל,
לבין אברך או בחור שיכול רק להתבלבל מכל הדעות המובאים שם. פשוט וברור.
וראה למרן זיע"א שאע"פ שהביא מספר מענה לאגרות, [ספר שכולו השגות על האגרות משה, וכתב בלשון חריפה וכו'] והסכים לדבריו, מ"מ כתב מרן בספריו, שהיה לו לכתוב בלשון מכובדת וכו'.
ויש לזה דוגמאות ומעשה רב ממרן זיע"א ואכמ"ל.
 
גם בספר החדש שלהם על השו"ע, הם מביאים אולי פעם פעמיים בדרך אגב מספרי מרן, כדי לחתום פי המקטרגים עליהם
אך בנושאים מהותיים שמרן מסר נפשו עליהם עושים עצמם כאילו לא ידעו את יוסף
וכדאי בזיון וקצף...
(אני יודע מבפנים שזו ההוראה שלהם לעורכים, ואמנם יש להם הרבה זכויות של הפצת תורה, אך בשמים אין מנכים עבירות תמורת מצוות
ובודאי שאין צורך לרקוד לפניהם בריקוד מה יפית...)
 
גם בספר החדש שלהם על השו"ע, הם מביאים אולי פעם פעמיים בדרך אגב מספרי מרן, כדי לחתום פי המקטרגים עליהם
אך בנושאים מהותיים שמרן מסר נפשו עליהם עושים עצמם כאילו לא ידעו את יוסף
וכדאי בזיון וקצף...
(אני יודע מבפנים שזו ההוראה שלהם לעורכים, ואמנם יש להם הרבה זכויות של הפצת תורה, אך בשמים אין מנכים עבירות תמורת מצוות
ובודאי שאין צורך לרקוד לפניהם בריקוד מה יפית...)
כמה כואב.
האמת ששמתי לב בכמה דברים יסודיים שמתעלמים, ולא הבנתי למה.
 
על התורה אין מונופול לאף אחד, ואמנם כבר הוקבעו בעם ישראל שני בתי דינים, והיינו עדות הספרדים ועדות האשכנזים
והוא מעין מה שהיה בזמנו עם בית שמאי ובית הלל, כמו בעירובין ויבמות ועוד
אך אם היו פונים רק לקהל יעד של אחינו האשכנזים ניחא, אבל הרי אתם מביאים (כביכול...) גם את פוסקי הספרדים
אז למה להעלים פוסקים שרוב ככל עדות הספרדים קבלוהו עליהם
מה גם שפסקים רבים אינם קשורים כלל במנהגי ספרדים ואשכנזים, או דברים התלויים בשו"ע ורמ"א, ובנושאים כאלו אין שום מניעה שאשכנזי יפסוק כמו פוסק ספרדי או ספרדי יפסוק כמו פוסק אשכנזי
חבל, חבל, חבל...
 
נו באמת, אתה משווה את פוסק הדור שצריך לראות את כל דעות הפוסקים, לא משנה היכן הם מובאים, כדי להוציא הלכה פסוקה לעם ישראל,
לבין אברך או בחור שיכול רק להתבלבל מכל הדעות המובאים שם. פשוט וברור.
וראה למרן זיע"א שאע"פ שהביא מספר מענה לאגרות, [ספר שכולו השגות על האגרות משה, וכתב בלשון חריפה וכו'] והסכים לדבריו, מ"מ כתב מרן בספריו, שהיה לו לכתוב בלשון מכובדת וכו'.
ויש לזה דוגמאות ומעשה רב ממרן זיע"א ואכמ"ל.
כדאי שתתמצא בדיון ואתה תגיב...
הרב יצחק אמר בשיעור לפני שבועיים
בזה הלשון מילה במילה:
"היום משהו שם לי על השולחן משנה ברורה דרשו, אמרתי לגבאי תוציא את זה, הוא לא הבין למה? אמרתי לו: הם הביאו את כולם, כולל האור לציון, את כולם הם מביאים, ואת הרב אסור להזכיר??? למה זה ביאליק? הרב בקי בשירי ביאליק בע"פ? וכו'.... למה לא להביא את הרב, מה עשה לכם הרב? שום דבר לא מביאים, אמרתי לגבאי, קח תוציא את זה מהבית כנסת, לא רוצה לראות את זה, את המשנה ברורה דרשו"....
אחרי שאמר דברים אלו, פלא שהספרים של משנ"ב דרשו נמצאים ליד השולחן שלו... למה לא מוציא אותם ביתו???

ובכלל מה שאמרת שהרב יצחק צריך לראות את כל הפוסקים... זה ממש לא נכון, הרב יצחק לא צריך את משנ"ב דרשו בשביל לראות את הפוסקים, ראשית בספרי מרן רבינו זצ"ל מובאים כל הפוסקים כמעט, וגם אלה שלא, הרב יצחק בבקיאותו הגדולה בכל ספרי הפוסקים יודע למצוא אותם גם בלי עזרת דרשו... (כל הספרים שמביאים שמה, כמו אשרי האיש, שלמי שבת, אבני ישפה, חוט שני וכו'... כל אלו מכיר ויודע גם בלי דרשו)
 
הרב יצחק לא צריך את משנ"ב דרשו בשביל לראות את הפוסקים, ראשית בספרי מרן רבינו זצ"ל מובאים כל הפוסקים כמעט, וגם אלה שלא, הרב יצחק בבקיאותו הגדולה בכל ספרי הפוסקים יודע למצוא אותם גם בלי עזרת דרשו... (כל הספרים שמביאים שמה, כמו אשרי האיש, שלמי שבת, אבני ישפה, חוט שני וכו'... כל אלו מכיר ויודע גם בלי דרשו)
על כרחך שהספרים נמצאים בביתו ומונחים לידו, כדי שכל אחד יוכל להתבונן היטב בתמונות היוצאות מהיכל קדשו, ולהבין שהניחם שם לכבוד ולתהילה לשם ולתפארת, כדי להוקיר אותם על כל פעולותיהם הברוכות. ולאות וסימן כי מה שלא הזכירו את מרן, מחול וסלוח.
ויש לצרף לסניפים מה שכתב הרב @בנימין לוריא לקמן שמטע"ז הושמט בעלון ענין הוצאת הספרים החוצה, וגם נכתב תוספת ממרן זיע"א שהזכירם בספרו. ודפח"ח.
ומה שאמר בשיעור, באמת צריך עיון גדול, על מה המהומה הגדולה...
ואם לא הובן, הכל בציניות גמורה, ותפסיק לחפש להיתלות בכל מיני דברים כשהרב אומר דברים מפורשים, וכואבים לכל בר דעת.
 
נערך לאחרונה:
אני לא מבין, אתה מנסה לעורר דופי במרן הרב ? כאילו נאה דורש ולא נאה מקיים ?
אני יכול לתרץ לך 50 תירוצים שונים על השאלה המטופשת הזאת. וחבל שאטרח.
דבריו של מרן ברורים ונכוחים ובאמת שלא חכינו לשמוע הדברים ממוצא פיו כדי להוציא ההוצאה הנ"ל מהכולל שלנו.
 
על כרחך שהספרים נמצאים בביתו ומונחים לידו, כדי שכל אחד יוכל להתבונן היטב בתמונות היוצאות מהיכל קדשו, ולהבין שהניחם שם לכבוד ולתהילה לשם ולתפארת, כדי להוקיר אותם על כל פעולותיהם הברוכות. ולאות וסימן כי מה שלא הזכירו את מרן, מחול וסלוח.
ומה שאמר בשיעור, באמת צריך עיון, על מה המהומה הגדולה...
ולכן בעלון (ויגש תשפ"ד) הושמט הקטע הזה? וגם נכתב תוספת ע"פ הרב עובדיה בשבחם.
1707078713630.png
 
חזור
חלק עליון