הנה קמו המסנגרים על דרשו....
אני רק אחדד את הבעיה במה שלא הזכירו את מרן הרב עובדיה, מילא אם לא היו מזכירים כלל את הספרדים, אבל כאשר כן מזכירים פוסקים מסויימים ואת הרב עובדיה לא, זה נסיון להכתיב לספרדים איך לנהוג. ועל זה קמה הזעקה. ואל יאמר הטוען, יקומו עוד בטענה שלא הזכירו אותם, כי התשובה לזה פשוטה, אין מישהו שיכול להשתוות להרב עובדיה, ואף אחד לא יכול לטעון למה אותו הזכירו ואותי לא.
ומאידך, אם יורשה לי, אציין את הבעיה המרכזית שיש בכלל בהוצאות אלו של משנה ברורה עם הוראות מכל המינים והגוונים, ושמתי לב לזה לאחרונה במעמד מסויים שהוזמנתי, יחד עם שני רבנים, שאחד מהם עומד בשורה הראשונה של המוצי"ם הספרדים, ונזקקנו למשנה ברורה לצורך אותו מעמד. בעוד אני באתי עם משנה ברורה ביד וחזון עובדיה בראש, הם באו ביד עם משנה ברורה דירשו. ואם יורשה לי לומר, הרמה שלהם בידיעות הייתה נמוכה מאוד, וגם כשידעו, זה היה די בשטחיות.
והיכן הבעיה? גם רבנים גדולים, חושבים שאם הם ילמדו משנ"ב דירשו, הם כבר בקיאים בהלכה ויודעים לענות על שאלות מסובכות, וזה בכלל לא כך, כי גם אם הובאה שם עובדיה מסויימת בשם הרב קרליץ ודעה אחרת בשם הרב שטרן, זה לא מביא בקיאות וכ"ש עיון, וד"ל, שהרבה מהוראות אלו הם תשובות של מדרגות שאין למדים מהם הלכה מעשה.
ולא רחוק מזה שאר ההוצאות של משנ"ב עם תוספת הלכות בצד.