• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מתי הרב יצחק יוסף מברך ברכת האילנות

מרן הראשל"צ שליט"א בעצמו, מברך ברכת האילנות בשבת או ביום ראשון?
מאמין שביום ראשון ולא בשבת, עיין כאן בתשובה שכתבתי בהערה 25 לגבי מנהגו של אביו, הראשון לציון רבנו עובדיה יוסף זיע"א
 

קבצים מצורפים

  • ‏‏ברכת האילנות בשבת - עותק.pdf
    204.8 KB · צפיות: 27
בילקו"י פסח א' במכתבים בסוף כתב שכשחל בשבת כן יעשו בשבת, וכל מ"ש מו"א להימנע זהו כשלא חל בשבת וממילא הפסיד את המעלה של הזריזים
 
נערך לאחרונה:
מאמין שביום ראשון ולא בשבת, עיין כאן בתשובה שכתבתי בהערה 25 לגבי מנהגו של אביו, הראשון לציון רבנו עובדיה יוסף זיע"א
עשית ליקוט יפה, אבל כתבת הרבה הבלים במחילה מכבודך, גם תבן גם מספוא 'רב', עם מקורות מבורות נשברים אשר לא יכילו המים
וההבל הכי גדול שכתבת הוא הסיום הצורם שכתבת
1649281790462.png
 
אגב, עיקרון הנושא שפתחתי לא היה בכדי לדון אם לברך בשבת או בראשון, שכבר דנו בעניין זה, אלא רק לשמוע מעשה רב, כיצד נוהג/נהג למעשה מרן הראשל"צ שליט"א בשנה זו.
 
מאמין שביום ראשון ולא בשבת, עיין כאן בתשובה שכתבתי בהערה 25 לגבי מנהגו של אביו, הראשון לציון רבנו עובדיה יוסף זיע"א
כב' הביא בשם ספר של הגרי"ח סופר שליט"א, בשם "פרי יצחק", כב' בטוח שזה שם הספר? כי באוצר החכמה אין ספר בשם זה שמחברו הוא הגרי"ח סופר.
 
הגר"ח פלאג'י חזר בו מהאיסור ע"פ ההלכה לברך בשבת, שהרי כל חשש שמא יקטוף הוא רק כרוצה להריח פרי, אל הרוצה להריח בשמים מותר ואין חשש
זה מפורש בגמ' ובש"ע
וע"פ הסוד כל הדעות מובאות כבר בחזו"ע (תעיינו גם בספר של הרב מוצפי ותראו שהכל כבר נכתב בחז"ע) וזה מחלוקת גדולה בין המקובלים הבא"ח סותר את עצמו. אל נראה שכל מה שהרב כתב שטוב לא לברך בשבת הוא כדי לצאת ידי המקובלים שאוסרים

מה גם שבסברא (שלי הקטן) זה לא מובן לומר שזה איסור בורר, וכי את זה אסרה התורה? או שחז"ל אסרו 'מלאכה' כזו? וכי זו דרך ברירה?
 
הגר"ח פלאג'י חזר בו
היכן?
הבא"ח סותר את עצמו
מהיכן להיכן?
מה גם שבסברא (שלי הקטן) זה לא מובן לומר שזה איסור בורר, וכי את זה אסרה התורה? או שחז"ל אסרו 'מלאכה' כזו? וכי זו דרך ברירה?
עיין על הרב ישכי"ע שכתב בזה ביאור.
יישר ושכמ"ה.
 
כב' הביא בשם ספר של הגרי"ח סופר שליט"א, בשם "פרי יצחק", כב' בטוח שזה שם הספר? כי באוצר החכמה אין ספר בשם זה שמחברו הוא הגרי"ח סופר.
ספר פרי חיים. כתבתי פעם אחת פרי חיים, בפעם השניה כתבתי בטעות פרי יצחק במקום פרי חיים
 
במחכ"ת לא מצאתי שם סתירה בדברי בן איש חי.
בעמ' כב בהערה הרב הביא מכמה ספרים של הבא"ח שמשמע שאין בזה שום איסור
ובתחילת עמ' כג' הרב הביא משני ספרים של הבא"ח שאין לברך ברכת האילנות בשבת
אא"כ נאמר דלא פליג, כל הברכות מותר מהטעמים שכתב. ורק ברכת האילנות אסור
הנסתרות לה' אלקינו
 
בעמ' כב בהערה הרב הביא מכמה ספרים של הבא"ח שמשמע שאין בזה שום איסור
אין שם בדברי הבא"ח התייחסות לברכת האילנות, וכתב שם על מה שדיבר שם, שאין זה בורר דהוי אוכל מתוך אוכל.
ובתחילת עמ' כג' הרב הביא משני ספרים של הבא"ח שאין לברך ברכת האילנות בשבת
ושם הרב בא"ח ז"ל כתב דברכת האילנות ע"פ סודן של דברים הוי בורר, היות ובברכת האילנות ישנו ברירת אוכל ופסולת, עיי"ש, ולכן אני הדל לא ראיתי סתירה בדברי הבא"ח.
ומ"מ אין לי עסק בנסתרות ואשרי היודע.
אא"כ נאמר דלא פליג, כל הברכות מותר מהטעמים שכתב. ורק ברכת האילנות אסור
כדאמרן.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון