מרן הראשל"צ שליט"א בעצמו, מברך ברכת האילנות בשבת או ביום ראשון?
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
מאמין שביום ראשון ולא בשבת, עיין כאן בתשובה שכתבתי בהערה 25 לגבי מנהגו של אביו, הראשון לציון רבנו עובדיה יוסף זיע"אמרן הראשל"צ שליט"א בעצמו, מברך ברכת האילנות בשבת או ביום ראשון?
?עם מקורות מבורות נשברים אשר לא יכילו המים
כב' הביא בשם ספר של הגרי"ח סופר שליט"א, בשם "פרי יצחק", כב' בטוח שזה שם הספר? כי באוצר החכמה אין ספר בשם זה שמחברו הוא הגרי"ח סופר.מאמין שביום ראשון ולא בשבת, עיין כאן בתשובה שכתבתי בהערה 25 לגבי מנהגו של אביו, הראשון לציון רבנו עובדיה יוסף זיע"א
היכן?הגר"ח פלאג'י חזר בו
מהיכן להיכן?הבא"ח סותר את עצמו
עיין על הרב ישכי"ע שכתב בזה ביאור.מה גם שבסברא (שלי הקטן) זה לא מובן לומר שזה איסור בורר, וכי את זה אסרה התורה? או שחז"ל אסרו 'מלאכה' כזו? וכי זו דרך ברירה?
הביא מחכמי הדורות ע"ה, ואלה החיים עמנו שיאריכו ימיהם בטוב.
יישר כחהכל נמצא בחזו"ע פסח בהערה
לי זכור שהוא כותב זאת בשביל למנוע שאנשים יכשלו בהוצאה, כשיבואו להוציא סידוריהם.אל נראה שכל מה שהרב כתב שטוב לא לברך בשבת הוא כדי לצאת ידי המקובלים שאוסרים
במחכ"ת לא מצאתי שם סתירה בדברי בן איש חי.הכל נמצא בחזו"ע פסח בהערה
ספר פרי חיים. כתבתי פעם אחת פרי חיים, בפעם השניה כתבתי בטעות פרי יצחק במקום פרי חייםכב' הביא בשם ספר של הגרי"ח סופר שליט"א, בשם "פרי יצחק", כב' בטוח שזה שם הספר? כי באוצר החכמה אין ספר בשם זה שמחברו הוא הגרי"ח סופר.
בעמ' כב בהערה הרב הביא מכמה ספרים של הבא"ח שמשמע שאין בזה שום איסורבמחכ"ת לא מצאתי שם סתירה בדברי בן איש חי.
אין שם בדברי הבא"ח התייחסות לברכת האילנות, וכתב שם על מה שדיבר שם, שאין זה בורר דהוי אוכל מתוך אוכל.בעמ' כב בהערה הרב הביא מכמה ספרים של הבא"ח שמשמע שאין בזה שום איסור
ושם הרב בא"ח ז"ל כתב דברכת האילנות ע"פ סודן של דברים הוי בורר, היות ובברכת האילנות ישנו ברירת אוכל ופסולת, עיי"ש, ולכן אני הדל לא ראיתי סתירה בדברי הבא"ח.ובתחילת עמ' כג' הרב הביא משני ספרים של הבא"ח שאין לברך ברכת האילנות בשבת
כדאמרן.אא"כ נאמר דלא פליג, כל הברכות מותר מהטעמים שכתב. ורק ברכת האילנות אסור