• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

נוסח ריבונו של עולם בסליחות

ספרדי גאה

Active member
בנוסח ריבונו של עולם אתודה על עברות קלות וחמורות בלילה לסוף אשמורות
ובהרבה סדרי סליחות כתבו שהאומרו בחצות יאמר בתוך אשמורות. וביארו שעיקר הנוסח נתקן לליל יוהכ"פ ושם אומרים לראש אשמורות
ושהכניסוהו לסדר הסליחות שינו לסוף אשמורות, כעיקר המנהג לומר הסליחות באשמורת, ולכך כשאומרו בחצות יאמר בתוך אשמורות.
שלא ישמע כדובר שקרים ח"ו.
ויש לעיין דא"כ שאומרים סליחות ביום אין לומר כלל בלילה. וכן בסוף כשאומרים "לילה אקום להודות" וכן "ואודה עלי פשעי וזדוני הלילה הזה לה'"
דלא שייך כלל לאומרו ביום. ולא מצינו בכל המקומות שאומרים סליחות לאחר הנץ שמקפידים שלא לומר נוסח זה כלל או בשינוי לשון.
אשמח לחוו"ד בעניין.
שנה טובה ומבורכת
.
 
נערך לאחרונה:
ראה מה שכתב מרן וה"ה לכאן שיכול לכיון על מה שעתיד להתוודות בלילה הבא או בליל יום כיפור וכדומה אבל שאומר הלילה הזה לה' צריך לומר שכוונתו על כלל ישראל
מ"מ נ"ל שעדיף יותר לדלג
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף ימים נוראים-תשעו.pdf
    29.8 KB · צפיות: 3
ראה מה שכתב מרן וה"ה לכאן שיכול לכיון על מה שעתיד להתוודות בלילה הבא או בליל יום כיפור וכדומה אבל שאומר הלילה הזה לה' צריך לומר שכוונתו על כלל ישראל
מ"מ נ"ל שעדיף יותר לדלג
וכן "לילה אקום להודות" אם לא קם בשום אחד מהלילות אין לו על מה לכוון.
 
וכן "לילה אקום להודות" אם לא קם בשום אחד מהלילות אין לו על מה לכוון.
אפשר שבזה שייך לדמות למה שאמרו בברכות דף ג עמוד ב
ודוד בפלגא דליליא הוה קאי? מאורתא הוה קאי! דכתיב: קדמתי בנשף ואשועה, וממאי דהאי נשף אורתא הוא - דכתיב בנשף בערב יום באישון לילה ואפלה! אמר רב אושעיא אמר רבי אחא, הכי קאמר (דוד): מעולם לא עבר עלי חצות לילה בשינה. ופרש"י מעולם לא עבר עלי חצות לילה בשינה - שקודם לכן הייתי עומד. עכ"ל הכא נמי לילה אקום להודות שהוא קם בבוקר ומודה בלילה -והוא עושה וידוי לפני שהוא הולך לישון או בליל יום הכיפורים
 
חזור
חלק עליון