שלום רב,
הנה ידוע כמה מעלות טובות למי שנזהר ליטול ידיהם של בניו ובנותיו גם כשהם קטנים וקטני קטנים, ובמיוחד שזה מזכה אותם לטהרת הנפש. ונפשי בשאלתי עד היכן יש להקפיד בפרטים שבזה. שהרי מי שנגע בידיו של חבירו שעדיין לא נטל ידיו שחרית, עליו ליטול עוד הפעם את ידיו, וכן, אין נוטלים ידיים ממי שעדיין לא נטל ידיו שחרית, וא"כ האם נאמר כן גם לגבי הקטנים שבדרך כלל מאד קשה לכווין את ידיהם כדבעי ללא נגיעה בידיהם, וגם אם נזהר כפי יכולתו שלא לגעת, בכל זאת לפעמים התינוק זז ונוגע לו בידיו, האם יצטרך הגדול ליטול ידיו ורק לאחר מכן יטול ידי בנו. ועוד, לאחר שנטל ידי בנו, קורה שהילד רץ אצל אחיו שעדיין לא נטל ידיו, ונוגע לו בידיו, האם הראשון יצטרך ליטול ידיו שוב?
יורנו המורה ושכמ"ה.
הנה ידוע כמה מעלות טובות למי שנזהר ליטול ידיהם של בניו ובנותיו גם כשהם קטנים וקטני קטנים, ובמיוחד שזה מזכה אותם לטהרת הנפש. ונפשי בשאלתי עד היכן יש להקפיד בפרטים שבזה. שהרי מי שנגע בידיו של חבירו שעדיין לא נטל ידיו שחרית, עליו ליטול עוד הפעם את ידיו, וכן, אין נוטלים ידיים ממי שעדיין לא נטל ידיו שחרית, וא"כ האם נאמר כן גם לגבי הקטנים שבדרך כלל מאד קשה לכווין את ידיהם כדבעי ללא נגיעה בידיהם, וגם אם נזהר כפי יכולתו שלא לגעת, בכל זאת לפעמים התינוק זז ונוגע לו בידיו, האם יצטרך הגדול ליטול ידיו ורק לאחר מכן יטול ידי בנו. ועוד, לאחר שנטל ידי בנו, קורה שהילד רץ אצל אחיו שעדיין לא נטל ידיו, ונוגע לו בידיו, האם הראשון יצטרך ליטול ידיו שוב?
יורנו המורה ושכמ"ה.