• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

ניחא ליה הדוד שמש

האם ההיתר זה גם בבוילר שעובד על שעון שבת כמו שהתיר מרן זצ"ל בח"ו עמוד פז
ויהיה מותר לפתוח המים החמים גם בזמן שהשעון עובד או רק שהשעון מכובה
 
האם ההיתר זה גם בבוילר שעובד על שעון שבת כמו שהתיר מרן זצ"ל בח"ו עמוד פז
ויהיה מותר לפתוח המים החמים גם בזמן שהשעון עובד או רק שהשעון מכובה
גם שהשעון שבת מכובה אסור אם המים עדין נשארו בחום שהיס"ב... כי כל ההיתר של מרן זצוק"ל הוא רק בדוד שמש שזה גזירה דרבנן של תולדות חמה אבל בוילר אסור אא"כ במקום חולי או צורך.
 
גם שהשעון שבת מכובה אסור אם המים עדין נשארו בחום שהיס"ב... כי כל ההיתר של מרן זצוק"ל הוא רק בדוד שמש שזה גזירה דרבנן של תולדות חמה אבל בוילר אסור אא"כ במקום חולי או צורך
בדוד שמש מותר ? נראה שכן
ומרן זצל משוה אותם
 
מחילה מכת"ר אבל יש שני נידונים בסוגיא כאן.
הראשון שימוש במים עצמם האם נחשבים הוחמו בהיתר או באיסור.
השני הבעיה שנגרמת שהמים שנכנסים לדוד מתחממים מהמים החמים.

- ואת הבעיה הראשונה מרן זצוק"ל כתב שאין בעיה בשעון שבת ונפק"מ לחולה או זקן שרוצים להשתמש במים. (שבסתמא אסור לבריא משום הבעיה השניה, אבל לזקן או חולה או ילד מרן זצוק"ל התיר גם את הבעיה השניה)
 
חזור
חלק עליון