גם שהשעון שבת מכובה אסור אם המים עדין נשארו בחום שהיס"ב... כי כל ההיתר של מרן זצוק"ל הוא רק בדוד שמש שזה גזירה דרבנן של תולדות חמה אבל בוילר אסור אא"כ במקום חולי או צורך.האם ההיתר זה גם בבוילר שעובד על שעון שבת כמו שהתיר מרן זצ"ל בח"ו עמוד פז
ויהיה מותר לפתוח המים החמים גם בזמן שהשעון עובד או רק שהשעון מכובה
בדוד שמש מותר ? נראה שכןגם שהשעון שבת מכובה אסור אם המים עדין נשארו בחום שהיס"ב... כי כל ההיתר של מרן זצוק"ל הוא רק בדוד שמש שזה גזירה דרבנן של תולדות חמה אבל בוילר אסור אא"כ במקום חולי או צורך
איפה מרן זצוק"ל משוה דוד שמש לבוילר!?בדוד שמש מותר ? נראה שכן
ומרן זצל משוה אותם
לא!ואחר שהדוד כבה מותר ?
מאי שנא מפתיחת ברז בשבת על המים החמים שהמים התחממו קודם השבת ע"י בוילר
מהילק"י הנ"ל נראה דמותרגם אחרי שהדוד כבה אסור מהטעם שמבשלים את המים שנכנסים.
לגבי יום טוב.מהילק"י הנ"ל נראה דמותר
נכון, בשבת עצמה אין להתשמש בשעון שבת (זה לא "אסור" רק "טוב להחמיר" כלשון החזו"ע).ואם לא נאמר כך יהיה כמעט אסור להשתמש בדוד חשמל ע"יש עון דהא גם אם ידליק בבוקר מנא ידע מתי המים שיכנסו התקררו