• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

נפילת אפיים בתחנון

יותר חד. האם ראינו מישהו בכל הדורות האחרונים שנפל על פניו ואמר לדוד אליך וכו' והסתכן??
היינו צריכים לראות מיתה המונית אצל כל עמך בית ישראל שנופלים על פניהם, ולא חזינן הכי.
זה לא טענה
וכי ראית בדורות האחרונים אשה מעוברת שהולכת על ציפורנים ונופל לה הוולד ..
אין ראינו ולא ראינו ראיה
ובעיקר עניין הציפורנים ידועים דברי רבינו החזו''א.
 
ראית מישהו [ספרדי] שאכל דגים עם חלב והסתכן?!
הספרדים לא נהגו בזה איסור כלל. מי שנהג בזה איסור זה רק הבגדדים. ואה"נ מכאן ראיה דלא כמותם. בשאר קהלות ישראל נהגו לאכול דגים וחלב כדינא דגמ'.
כל החילוניים
לא יודע אם הם דורכים על צפרניים.

מ"מ שם לא מבטלים שום הלכה בזה שנשארים בדינא דגמ'
משא"כ לבטל נפילת אפים שזה דינא דגמ' משום איזה חשש שלא כתוב בגמ' אלא של האחרונים ולא רואים שהוא מתקיים.
 
הספרדים לא נהגו בזה איסור כלל. מי שנהג בזה איסור זה רק הבגדדים. ואה"נ מכאן ראיה דלא כמותם. בשאר קהלות ישראל נהגו לאכול דגים וחלב כדינא דגמ'.

לא יודע אם הם דורכים על צפרניים.

מ"מ שם לא מבטלים שום הלכה בזה שנשארים בדינא דגמ'
משא"כ לבטל נפילת אפים שזה דינא דגמ' משום איזה חשש שלא כתוב בגמ' אלא של האחרונים ולא רואים שהוא מתקיים.
א.מש''כ לא יודע הוא מחמת שאתה מסופק שאולי גם החילונים נזהרים לא ללכת על ציפורניים הם דברים מוכחשים מהמציאות.
ב. אין הלכה לא לזרוק ציפורניים אלא מחמת הסכנה שבזה ולכן הזורקן רשע ולשיטתך שאם לא ראינו זה לא סיבה לאסור א''כ כהיום שאין סכנה ממלא האיסור נפקע כיון שכל האיסור הוא רק הסכנה.
 
אין הלכה לא לזרוק ציפורניים אלא מחמת הסכנה שבזה ולכן הזורקן רשע ולשיטתך שאם לא ראינו זה לא סיבה לאסור א''כ כהיום שאין סכנה ממלא האיסור נפקע כיון שכל האיסור הוא רק הסכנה.
לזרוק צפרנים זה 'קולא' וזה לא עושים מחמת שלא ראינו סכנה, משום שזה מוזכר בגמ', ואנו ממשיכים 'להחמיר' כדעת 'הגמ'.
לא ליפול על אפיים זוהי 'קולא' שלא מוזכרת בגמ', ולא ראינו סכנה, ואין לבטל את 'החומרא' ליפול על אפיים משום זה.
 
חזור
חלק עליון