גם אני מאז שלמדתי ההלכה הזאת וקצת עיינתי בה, תמהתי ועודי תמהה האיך יצא שביטלו מנהג שמוזכר בש"ס והוא הלכה בשו"ע וגם בדברי האר"י לא כתוב בהיפך, ואדרבא משמע שצריך גם נפ"א ממש, וכך היה המנהג ברוב המקומות, וכן נהגו גדולי עולם אשר לאורם אנחנו הולכים??
ובאמת שלא ראיתי טעם מניח את הדעת לביטול המנהג, כי הטעם שמפחדים מפני מה שמוזכר בזוהר בדבר מי שאינו מכיון כראוי, כבר כתב בכה"ח ע"פ האר"י שזהו רק למי שמכוין בסודם של דברים לא לאנשים כמונו, וכן ב' הטעמים שכתב בבא"ח בשם ר' אליהו מני, לא מחוורים, הטעם הא' שכתב מפני שיש הרבה כוונות בנפ"א וצריכים לראות בסידור, לא שייך גבן, וגם טעמו שני שבלאו הכי אין אנו עושים הכוונה הידועה א"כ אין צריך כיסוי הפנים שמורה על הכוונה, אתמהה וכי כל עמך בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם כל השנים שנהגו בנפ"א, ידעו וכוונו את הכוונה הנזכרת?!?! ודאי שלא! ואפי' הכי נהגו בזה גם לפני גילוי הזוהר ואחריו, וגם לפני רבינו האר"י ואחריו.... וזהו טעם דחוק מאוד שלא מניח את הדעת.. וגם מנהג חסידי בית אל לא ברור כמו שכתב בכה"ח.. ואין לנו שום תיעוד בספרים מפני מה נשתנה המנהג...
ויותר נראה להחזיר עטרה ליושנה ,ותמיד כשיוצא לי להתפלל עם אשכנזים אני תמיד מתלבט אם לעשות נפ"א או לא....